خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
پیدا-کردن-مشتری-حسابداری

روش های جذب مشتری در حرفه حسابداری

قرار است در ایم مقاله در مورد کار و شغل حسابداران و همچنین آموزش جذب مشتری در حرفه حسابداری، نکات بسیار ارزشمندی را مطرح کنیم

روش های جذب مشتری در شغل حسابداری

پیدا کردن مشتریان حسابداری جدید می تواند کار سختی باشد و گاهی اوقات نمی دانیم چگونه مشتریان حسابداری را به ویژه آن دسته از مشتریان ایده آلی که از کار کردن با آن ها لذت می بریم، به دست آوریم.
آیا در شرکت حسابداری خود احساس راکد بودن می کنید؟ یا افراد اشتباهی را جذب می کنید که وقت و انرژی بیشتری از شما می گیرند؟
خوشبختانه راه های مختلفی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا خدمات حسابداری خود را در مقابل مشتریان احتمالی مناسب قرار دهید تا در نهایت بتوانید رشد کسب و کار خود را تجربه کنید و از افرادی که با آن ها کار می کنید لذت ببرید.
شما می توانید استراتژی های بازاریابی جدید را با استراتژی های قدیمی که به آن ها عادت دارید، ترکیب کنید. نکته مهم این است که شما همواره خدمات خود را با مخاطبان مناسب به اشتراک می گذارید.

 

به دنبال چه مدل مشتری برای کار حسابداری هستید؟

برای پیدا کردن مشتری ایده آل، ابتدا باید ایده ای از مشتریان ایده آل خود داشته باشید و سپس بتوانید آن ها را پیدا کنید و خدمات خود را در آنجا تبلیغ کنید.
برای فهمیدن این موضوع باید به سوالاتی مانند زیر پاسخ دهید:

  • جمعیت شناسی آن ها چیست؟
  • سن، جنسیت، محل زندگی، وضعیت تاهل، سطح درآمد، سطح تحصیلات، اشتغال؟
  • آن ها چگونه فکر می کنند؟
  • تیپ شخصیتی، نگرش، ارزش ها، علایق، سبک زندگی، رفتارها چیست؟
  • چه نیازها، چالش ها و ناکامی هایی دارند؟
  • سرویس شما چگونه به مخاطبان هدف شما کمک می کند و مشکلات آن ها را حل می کند؟
  • چگونه می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید؟ شاید این روش های سنتی مانند مجلات، روزنامه ها، تبلیغات دهان به دهان یا رادیو باشد. یا شاید هم آنلاین باشد، مانند وب سایت ها و رسانه های اجتماعی. کدام رسانه های اجتماعی.
  • چه چیزی برای آن ها مهم است؟
  • بزرگ ترین ایراد آن ها به استفاده از سرویس شما چیست؟
    همان طور که استراتژی ها را برای جذب بیشتر مشتریان حسابداری مطالعه می کنید، بازار هدف خود را در ذهن داشته باشید، از جمله پاسخ به این سوالات تا مشخص کنید کدام یک برای شرکت حسابداری شما بهتر عمل می کند.

 

 

آیا به دنبال افزایش مشتریان خود برای خدمات حسابداری هستید؟

هنگامی که یک حسابدار حرفه ای تصمیم می گیرد کار خود را در یک شرکت ترک کند و شرکت خود را تأسیس کند، به سرعت متوجه می شود که باید مسئولیت های بیشتری را در سرمایه گذاری جدید خود بر عهده بگیرد. فروش و بازاریابی دو مورد از مهم ترین مواردی هستند که یک کار آفرین باید به آن ها توجه داشته باشد. حتی اگر سال های زیادی تخصص حسابداری از یک شرکت معتبر داشته باشید و در کاری که انجام می‌دهید بسیار ماهر باشید، این موارد تضمین کننده این نیست که در روز اول کار فهرست کاملی از مشتریان داشته باشید.

یافتن مشتریان جدید کار سختی نیست و نیازی نیست که شما فروشنده ای باشید که با استعداد طبیعی برای این کار متولد شده اید. یافتن اولین مشتریان و زمینه سازی برای یک عمل حسابداری موفق را می توان با روش های مختلفی انجام داد، از جمله استفاده از تکنیک های بازاریابی معمول بر اساس پلتفرم های رسانه های اجتماعی و همچنین رویکردهای مرسوم تر که بر تعامل شخصی تأکید دارند.

آیا شما در موقعیتی هستید که چاره ای جز پذیرش هر شانسی ندارید که به دلیل نگرانی از اینکه کار کافی ندارید؟ شما نباید هیچ چیزی را به شانس بسپارید و یا هر اتفاقی در کسب و کار خود را به صورت تصادفی در نظر بگیرید. مشتریان حسابداری را که می خواهید با آنها کار کنید جذب کنید و باید یک خدمت حسابداری بیار موفق و بی نقص به آنها ارائه دهید.

به نظر می رسد که مقدار قابل توجهی از موفقیت در رشد یک حرفه حسابداری به شانس بستگی دارد. کاری که شما انجام می دهید در نهایت با شغلی که مورد توجه شما قرار می گیرد تعیین می شود. با وجود این، تعداد قابل توجهی از حسابداران از زندگی حرفه ای خود ناراضی هستند و معتقدند که قادر به ایجاد تغییرات نیستند. با این حال، شما این توانایی را دارید که رویه حسابداری خود را شکل دهید.

جهان در حال گذار است. اگر برای یک شرکت بزرگ که به طور منظم به شما تکالیف جدید می‌دهد کار نمی‌کنید و تصمیم به راه اندازی کسب و کار خود گرفته اید احتمالاً از اصلی ترین دغدغه های شما پیدا کردن مشتریان جدید برای وارد شدن به شرکت حسابداری شما می باشد. شما از ابتدا حیطه حسابداری را انتخاب نکرده اید تا بتوانید در بازاریابی یا فروش کار کنید هرچند که به بازاریاب و فروش نیاز دارید اما همچنان شما یک متخصص حسابداری هستید و به آن میزان که در حسابداری تخصص دارید ممکن است در بازاریابی و فروش تخصص نداشته باشید. بنابراین این یک چالش بزرگ پیش روی شماست.

بدتر از آن، ممکن است افراد خاصی را بشناسید که بر این باورند که صداقت نداشتن و فریب دادن از اجزای ضروری فرآیند فروش است. چنین افرادی در حوزه فروش بدنامی می آورند و ممکن است بتوانید در کوتاه مدت مشتریان زیادی را جذب نمایید اما در بلند مدت می توان آسیب های بزرگ و جبران ناپذیری به کسب و کار شما وارد نماید. اما با این حال شما نیاز مبرمی به جریان ورود مشتریان جدید به شرکت حسابداری خود دارید.

 

 

چگونه مشتریان خوب برای کار حسابداری پیدا کنیم؟

اگر حسابدار هستید یا صاحب یک شرکت حسابداری و خدمات مالیاتی هستید نکات زیر به طور جامع شما کمک خواهد کرد تا برای شغل یا کار حسابداری خود مشتریانی خوبی دست و پا کنید. با شرکت حسابداری مالی کده در ادامه مقاله همراه باشید تا از ترفند های مشتری ساز کار حسابداری آگاه شوید و اطلاعات ارزشمندی را به دست آورید. در ادامه 20 نکته ارزشمند برای گسترش کسب و کار حسابداری و افزایش مشتریان حسابداری ارائه کرده ایم که به شرح زیر است:

۱. یاد بگیرید که مشتریان فعلی خود را افزایش دهید و به صورت متقابل بفروشید :
این کار ممکن است مشتری های بیشتری پیدا نکند، اما دلیل اینکه شما به دنبال مشتری های بیشتر هستید، افزایش سود و فروش شما است، و فروش متقابل مشتریان موجود می تواند این کار را انجام دهد.
اگر در حال حاضر یک مشتری معمولی در امر حسابداری دارید که کسب وکار جدید آن رشد کرده است، ممکن است بخواهید خدمات مالیاتی هم در کنار امور حسابداری را برای کمک به بخش مالی ارائه دهید.


۲. حضور در رویداد های شبکه سازی :

شبکه سازی یکی از روش های اصلی برای پیدا کردن مشتری های جدید حسابداری و خدمات مالی و مالیاتی است و هنوز هم به کار می رود. این روش می تواند به ساخت شبکه شما کمک کند و با دیگر متخصصان این صنعت در تماس باشد.
اولین قدم این است که بفهمید چه نوع رویدادی برای شما و کسب وکارتان مناسب تر است. قبل از شروع رویداد، تصمیم بگیرید که می خواهید با شرکت در رویداد چه کاری انجام دهید که می تواند به سادگی ایجاد دو ارتباط جدید باشد.
رویداده ای شبکه سازی همیشه نباید حضوری باشند. رویداده ای مجازی راه جدیدی برای ارتباط مجازی هستند و به شما اجازه می دهند شبکه خود را خارج از ارتباطات محلی گسترش دهید.
هنگام حضور در این رویدادها، به قصد فروش خود در محل یا به هر طریقی وارد نشوید. شبکه سازی در رویداده ای حسابداری معمولا برای جلب مشتری ایده آل نیست اما می تواند از راه های مختلفی مانند ملاقات و ایجاد ارتباط با افراد جالب در صنعت، کسب دانش بیشتر و دریافت ایده های جدید و ایجاد شهرت شما مفید باشد.


۳. تاسیس شرکت حسابداری و عضو هیات مدیره شوید:

یکی دیگر از راه هایی که می تواند منجر به افزایش مشتریان حسابداری و خدمات مالی شود، عضویت در یک هیات مدیره و تاسیس شرکت حسابداری است. شما می توانید خدمات حسابداری خود را ارائه دهید، نام خود را به عنوان متخصص مالی و حسابداری بگذارید، یا به سادگی مشاوره حرفه ای خود را ارائه دهید که به موفقیت کلی سازمان کمک خواهد کرد.
وقتی خدمات حسابداری را برای یک شخص ارائه می دهید، با افراد جدید ارتباط برقرار می کنید و نشان می دهید که می خواهید به جامعه خود کمک کنید.

ارائه خدمات شما همچنین راهی عالی برای کسب تجربه کار با انواع کسب و کاره ای مختلف و به نمایش گذاشتن دانش موجود شما است که منجر به چشم اندازهای بیشتری می شود که به خدمات شما نیاز دارند.


۴. به یک گروه سرگرمی بپیوندید:

یک گروه سرگرمی می تواند یک راه موثر برای پیدا کردن بازار هدف شما یا ایجاد ارتباطات بیشتر باشد. اگر هدف شما ایجاد ارتباطات بیشتر و گسترش اعتبار شبکه شما باشد، هرگز نمی دانید که چه کسی ممکن است به خدمات شما نیاز داشته باشد، چه در حال حاضر و چه بعدا، و حتی یا یک دوست.
به عنوان مثال، اگر قصد ارائه خدمات به افراد خلاق را دارید، می توانید با پیوستن به کلاس های هنری یا موسیقی، وارد فضای خلاق شوید. مهم است که شما واقعا سرگرمی یا فعالیتی که برای انجام آن ثبت نام می کنید را دوست داشته باشید یا حداقل آن چیزی باشد که می خواهید امتحان کنید.


۵. میزبانی رویدادهای حسابداری و مالیاتی:

میزبان رویدادهایی مانند کارگاه ها، سمینارها و وبینارها باشید تا به مشتریان احتمالی خود ارزش بدهید.
رویدادها راهی عالی برای ارتباط با مشتریان بالقوه جدید هستند اما شما می خواهید مطمئن شوید که رویداد برای مخاطبان هدف شما مناسب است تا آن ها از آن لذت ببرند و در واقع در آن شرکت کنند.
به عنوان مثال، یک کارگاه که مالیات بر درآمد آژانس های املاک را بررسی می کنید در نظر بگیرید و یک مکان امن برای پرسیدن سوالات خاص به شما اجازه می دهد تا در مقابل یک صنعت خاص قرار بگیرید و همچنین در مورد آنچه که آن ها با آن دست و پنجه نرم می کنند صحبت می کنید و به آن ها کمک کنید.


۶. به گروه های کاری بپیوندید:

گروه های تجاری مکان خوبی برای ساخت شبکه شما هستند زیرا پر از کارآفرینان یا صاحبان کسب و کاره ای کوچک هستند که به خدمات حسابداری نیاز دارند.
آن ها ممکن است در مورد موفقیت ها و ناکامی های خود صحبت کنند، که می تواند بینشی در مورد جایگاه آن ها فراهم کند که شما ممکن است از آن آگاه نباشید.

گروه های کسب وکار معمولا یک در باز برای بحث در مورد کسب وکار شما ایجاد می کنند و مردم را از آنچه که شما ارائه می دهید و اینکه به چه کسی خدمت می کنید آگاه می کنند. این مکان همچنین می تواند مکانی عالی برای ارتباط با دیگر متخصصان این صنعت و یادگیری در مورد فرصت های جدید باشد.

اگر در حوزه کاری خود گروه کسب وکار ندارید، به فکر راه اندازی آن باشید یا به دنبال گزینه های مجازی باشید.


۷. یک وب سایت حرفه ای ایجاد کنید:

مهم تر از هر زمان دیگری داشتن یک وبسایت حرفه ای است. یک وب سایت می تواند پیشنهاد ارزش شما، اطلاعات تماس، وبلاگ مفید و دیگر اطلاعات مرتبط را به نمایش بگذارد.
اگر مشتریان بالقوه به دنبال یک حسابدار جدید در اینترنت هستند، که بسیاری از آن ها کار می کنند، و شما هیچ حضور آنلاینی ندارید، آن ها ممکن است حتی از وجود شرکت شما مطلع نباشند و شرکت بعدی را با یک وب سایت پیدا کنند و با آن ها تماس بگیرند.
داشتن یک وب سایت و به روز نگه داشتن آن با اطلاعات فعلی مانند ساعات اداری دقیق و اخبار و نکات صنعتی مهم است.


۸. کار در فضاهای کار اشتراکی:

فضای کاری اشتراکی مکانی است که افراد می توانند در یک محیط اداری با یکدیگر کار کنند که بسیاری از متخصصان دیگر در آن سهیم هستند.
این آشنا شدن ها یک راه عالی برای تغییر موقعیت فضای کاری شما است و شما را با انگیزه نگه می دارد زیرا شما توسط افراد دیگری که کار می کنند احاطه شده اید. 

این محیط های کاری نیز معمولا میزبان کارآفرینان یا صاحبان کسب و کاره ای کوچک زیادی هستند که همیشه به کمک حسابداری خود نیاز دارند، چرا که کنترل بیشتری بر موقعیت خود دارند.


۹. درگیر صحبت کردن شوید:

صحبت کردن در رویدادها می تواند راه موثری برای به دست آوردن نام و نام شرکت شما باشد. این کار به شما این فرصت را می دهد تا دانش و دیدگاه منحصر به فرد خود را به اشتراک بگذارید و همچنین این فرصت را برای شما فراهم می کند تا با دیگر متخصصان و مهمانان ملاقات کنید.
زمانی که در یک رویداد صحبت می کنید، می توانید تخصص خود را در مقابل مخاطبان زنده به نمایش بگذارید که بسیار بهتر از ارسال خبرنامه یا مقاله است.


۱۰. آموزش از طریق ویدئو:

ویدئو راهی عالی برای آموزش مباحث حسابداری به مشتریان بالقوه است و آپلود آن در پلتفرم هایی مانند یوتیوب رایگان و آسان است. این کار به شما اجازه می دهد تا اطلاعات درون برنامه ای بیشتری را برای افرادی که به دنبال موضوعات خاص حسابداری مالی یا مالیاتی هستند، فراهم کنید.

بسته به بازار هدف خود، می توانید ویدئوهایی منتشر کنید که رایج ترین کسورات مالیاتی را نشان می دهند یا اینکه چرا باید امور مالی کسب وکار را از امور مالی شخصی خود جدا کنید.
برای کار هوشمندانه تر و نه سخت تر، می توانید محتوای خود را از ویدیوهای خود بگیرید و آن ها را به پست های وبلاگ، پست های رسانه های اجتماعی و خبرنامه های ایمیلی تبدیل کنید و کمی اطلاعات این پلتفرم را تنظیم کنید.

۱۱. یک وبلاگ راه اندازی کنید:

در وب سایت شما بهترین مکان برای داشتن وبلاگی است که با آموزش مباحث حسابداری و مالی، برای مشتریان بالقوه جدید ارزش آفرینی کند.

هر زمان که مشتری بالقوه شما چیزی را در گوگل جستجو می کند، چه مهلت مالیاتی و چه هزینه های معمول کسب وکار، تعداد زیادی پست وبلاگ در جستجوی آن ها ظاهر می شود تا به سوال آن ها پاسخ دهد.

همچنین می توانید ترافیک وبلاگ خود را از طریق رسانه های اجتماعی و لیست ایمیل خود هدایت کنید.

۱۲. مهمان پادکست باشید یا خودتان شروع به کار کنید:

پادکست ها راه خوبی برای دریافت پیام شما و ارتباط با مشتریان بالقوه هستند.

پادکست ها روز به روز محبوب تر می شوند و مهم است که شبکه سازی کنید و روابطی ایجاد کنید که فرصت مهمان شدن در آن ها را داشته باشید. به دنبال پادکست های مرتبط با حسابداری یا بازار هدف خود باشید و با میزبان ارتباط برقرار کنید تا درباره فرصت های احتمالی مهمان صحبت کنید. با این حال، با کمی تجهیزات و کمی زمان، می توانید پادکست خودتان را راه اندازی کنید.

مهمان یک پادکست بودن معمولا به شما اجازه می دهد تا مخاطبان جدیدی را در زمینه حسابداری آموزش دهید یا دیدگاه منحصر به فرد خود را در مورد اتفاقات این صنعت به اشتراک بگذارید.

۱۳. ایجاد یک لیست کسب وکار آنلاین و تشویق نقد و بررسی:

ایجاد یک لیست صفحه کسب وکار آنلاین، مانند پروفایل تجاری گوگل، به شما اجازه می دهد تا اطلاعات تماس کسب وکار خود را در هنگام جستجو کنترل کنید و از طریق بررسی ها اعتماد ایجاد کنید.

برای اضافه کردن کسب وکار خود وارد یک حساب کاربری شوید، موقعیت مکانی و اطلاعات تماس خود را به روز کنید و سپس آن را شخصی سازی و به روز نگه دارید.

اگر یک پروفایل تجاری کامل در گوگل داشته باشید، مشتریان ۲.۷ برابر بیشتر کسب وکار شما را معتبر می دانند؛ همچنین ۷۰ درصد احتمال بازدید و ۵۰ درصد احتمال خرید از کسب وکارهایی که پروفایل تجاری کاملی دارند، بیشتر است.

۱۴. شروع یک خبرنامه ایمیلی:

یک خبرنامه ایمیلی می تواند راه خوبی برای دسترسی به مشتریان بالقوه جدید و به روز نگه داشتن آن ها در مورد خدمات حسابداری شما باشد و در عین حال با ارائه ارزش هایی مانند نکات مفید حسابداری به اینباکس آن ها اعتماد ایجاد کند. با گذشت زمان و با مراجعه حضوری، مشتریان بالقوه می توانند از خدمات شما مطلع شوند.

یک خبرنامه به شما این فرصت را می دهد تا با افرادی که قبلا به نحوی با کسب وکار شما تعامل داشته اند، مانند دانلود یک موضوعی که پیشنهاد داده اید، ارتباط برقرار کرده و آن ها را پی گیری کنید.

سرویس های ایمیل انبوه به شما این امکان را می دهند تا لیست ایمیل های خود را بسته به اینکه در فرآیند فروش در کجا قرار دارید یا آیا آن ها مشتری موجود هستند تقسیم بندی کنید تا بتوانید ایمیل های خود را براساس آن شخصی سازی کنید.

۱۵. درخواست ارجاع از مراجعین موجود:

مهم است که از مشتریان فعلی خود درخواست ارجاع کنید. مشتریان فعلی شما ممکن است دوستان یا اعضای خانواده ای داشته باشند که می توانند از خدمات شما بهره مند شوند یا اگر نه، آن را برای آینده در ذهن داشته باشند. وقتی کسی به دنبال حسابدار است، از ارجاع یک دوست یا خانواده مورد اعتماد قدردانی می کند.

شما می توانید در ازای یک مراجعه موفق، نوعی مشوق به مشتریان خود ارائه دهید؛ به عنوان مثال، می توانید به آن ها تخفیفی در پرونده مالیاتی یا خدمات حسابداری بعدی خود ارائه دهید یا آن را با یک کارت هدیه ساده نگه دارید.

اگر انتظار ارجاع دارید، مهم است که اگر با کسی مواجه شدید که به محصول یا خدمات او نیاز دارد، به مشتری خود نیز ارجاع دهید.

۱۶. ایجاد اتحاد با سایر متخصصان:

با سایر متخصصان مجرب و مورد اعتماد مانند وکلا و مشاوران سرمایه گذاری هم کاری کنید و با آن ها برای ارائه مشاوره های دوجانبه ارتباط و همکاری ایجاد کنید.

اغلب کسب و کارهایی که به حسابدار نیاز دارند، به متخصصان دیگری نیز به عنوان مشاور نیاز دارند که بتوانند به صورت دستی کار کنند.

برای مشتری شما بسیار مفیدتر است اگر سایر متخصصان بتوانند توسط مشاور مورد اعتماد فعلی خود به آن ها ارجاع داده شوند و تیم آن ها بتواند در برخی موارد با یکدیگر هم کاری کنند. شبکه سازی در جامعه و در رویدادها راهی عالی برای ایجاد ارتباط با دیگر متخصصان مکمل است.

۱۷. اشتراک گذاری و مشارکت در رسانه های اجتماعی:

همچنین می توانید سرویس های خود را تبلیغ کنید و از طریق رسانه های اجتماعی مانند لینکدین، فیسبوک یا تویی تر ارتباط برقرار کنید.

شما می توانید اخبار مربوط به صنعت، نکات آموزشی، هر مقاله مرتبطی که خوانده یا نوشته اید، یا هر رویداد آینده ای که برای مخاطبان شما مفید خواهد بود را به اشتراک بگذارید.

رسانه های اجتماعی همچنین یک خیابان دوطرفه است و تعامل با دیگران، هم مشتریان بالقوه جدید و هم متخصصان در این صنعت مهم است. همچنین به مشتریان بالقوه و موجود شما اجازه می دهد تا بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند، در مقابل تبلیغات چاپی، بنابراین به آن ها پاسخ دهید و با آن ها تعامل کنید تا آن ها احساس ارزشمندی کنند.

۱۸. از تبلیغات پولی استفاده کنید:

تبلیغات هدفمند راهی عالی برای به دست آوردن کسب وکار شما در مقابل افرادی است که به دنبال کسب و کاری مانند شما هستند، از طریق گوگل ادز یا از طریق رسانه های اجتماعی با تمرکز بر بازار هدف شما.

گوگل ادز به کسب وکار یا محتوای شما این امکان را می دهد که در زمان جستجوی مشتریان بالقوه، مثلا حسابداران نزدیک به من، در بالای نتایج جستجو ظاهر شود.

تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که جمعیت بازار هدف خود را شخصی سازی کنید تا تنها به آن ها نشان داده شود.

۱۹. در بازار هدف خود تبلیغ کنید:

به جای قرار دادن تبلیغات چاپی در یک روزنامه عمومی، در مورد مجلات صنعتی که افراد حرفه ای در جایگاه هدف شما دریافت می کنند تحقیق کنید.

به تبلیغاتی نگاه کنید که مشتری ایده آل شما را هدف قرار می دهند نه همه را. این می تواند یک تبلیغ نمایشی سنتی با خدمات و ارزش پیشنهادی شما باشد یا می توانید مقاله ای را منتشر کنید که به طور خاص حسابداری را برای آن جایگاه آموزش می دهد.

همین موضوع در مورد هر وب سایتی برای حرفه ای های حوزه کاری شما نیز صدق می کند که در آن می توانید شرکت حسابداری خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنید.

۲۰. قرار دادن بروشور های تبلیغاتی در مکان های استراتژیک:

کاغذ ها و بروشور های تبلیغاتی راهی عالی برای ارتقای خدمات شما و دسترسی آسان به اطلاعات تماس شما هستند.

به عنوان مثال، اگر بازار هدف شما صاحبان کسب وکار خلاق است، می توانید آن را در کتاب های کارآفرینی خلاقانه در کتابفروشی یا در تابلوی اعلانات هم کاری محلی خود (با اجازه)رها کنید.

دقت کنید که کارت ویزیت شما اطلاعات مربوط به کاری که انجام می دهید و نحوه دسترسی افراد به شما را دارد و به نوعی برای جلب توجه منحصر به فرد است.

ارسال نظر

نظرات کاربران