خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
ارتباط-حوزه-حسابداری-با-مالیات

ارتباط مباحث حسابداری و مالیات در کسب و کارها

در این مقاله ارتباط بین حسابداری و مالیات شرح داده می شود و در مورد حسابدارانی که امور مالیاتی را مدیریت می کنند مطالبی بیان می شود

ارتباط حسابداری با امور مالیاتی

نیاز شما به یک حسابدار مالیاتی به وضعیت شخصی شما بستگی دارد. شما ممکن است استفاده از یک حسابدار را در نظر بگیرید اگر کارفرما هستید، یا اگر تغییرات زندگی قابل توجهی را در طول سال مالیاتی تجربه کرده اید. همچنین اگر نیاز به اصلاح اظهارنامه مالیاتی سال قبل دارید ممکن است بخواهید از یک حسابدار استفاده کنید.

این می تواند ارزش هزینه کردن را داشته باشد، زیرا بسیاری از افراد متوجه می شوند که با مراجعه به حسابدار در واقع پول خود را پس انداز می کنند، زیرا باز پرداخت مالیات آن ها به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

در این مقاله یاد بگیرید که چه زمانی به یک حسابدار نیاز دارید و خدمات آن ها چگونه بر شما تاثیر می گذارد.

با بزرگ تر شدن و پیچیده تر شدن وضعیت مالی، تصویر مالیاتی شما به طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال، اگر اولین خانه خود را در سال مالیاتی بخرید، چگونگی مالیات و پرونده مالیاتی تاثیر قرار خواهد گرفت. یک حسابدار می تواند مطمئن شود که شما از تمام معافیت های مالیاتی موجود برای خود بهره می برید و به شما کمک می کند تا تعیین کنید که چگونه خود را با امور مالیاتی تطبیق دهید.

یک متخصص مالیات می تواند به شما کمک کند تا در صورت ازدواج، داشتن فرزند، طلاق، یا اگر برای اولین بار شروع به سرمایه گذاری کردید، برنامه ریزی های مالیاتی را انجام دهید.

حسابداری چیست؟

حسابداری یک رشته نسبتاً گسترده است، که برای مدیریت یک شرکت ضروری است. این یک ستون از فرآیند تصمیم گیری یک شرکت است.
حسابداری سیستمی برای سازماندهی و تجزیه و تحلیل داده های مالی یک شرکت است. بنابراین یک نمای کلی در زمان واقعی از تحول صورت های مالی یک شرکت ارائه می دهد.
مدیریت خوب حسابداری به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا نتایج سالانه و ترازنامه ماهانه خود را بهتر درک کنند. این به آنها کمک می کند تا اهداف تجاری دقیق تری را بر اساس داده های واقعی تعریف کنند و اقدامات لازم برای دستیابی به آنها را تعیین کنند.
بنابراین حسابداران مسئول پردازش داده ها و اطلاعات مربوط به عملیات مالی یک شرکت برای به دست آوردن یک دید کلی از وضعیت مالی آن هستند. پس از آن حسابدار قادر به تنظیم بودجه و تعیین اهداف جدید برای شرکت است.
حسابدار همچنین صورت های مالی شرکتی را که برای آن کار می کند تهیه می کند. صورت های مالی نه تنها برای کمک به مدیریت در فرآیند تصمیم گیری استفاده می شود، بلکه برای بانک ها نیز مهم است. بانک ها برای تعیین میزان پولی که می توانند به آنها وام دهند، بر صورت های مالی شرکت تکیه می کنند.
بنابراین حسابداران مدیران اصلی امور مالی یک شرکت به عنوان یک کل هستند.

مالیات چیست؟

مالیات بخشی است که به هر چیزی مربوط به مقامات مالیاتی و قوانین مالیاتی مربوط می شود، یعنی قوانین و مقررات مربوط به اشکال مختلف مالیات (مالیات، عوارض و غیره).
بنابراین، مالیات بخشی بسیار خاص تر از حسابداری است. در حالی که حسابداری تمام عملیات یک شرکت را در بر می گیرد، مالیات بیشتر در مورد ایجاد استراتژی هایی برای کمک به شرکت ها برای تکمیل بهتر اظهارنامه مالیاتی است.
مالیات همچنین شامل افرادی می شود که ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی سالانه هستند.
از آنجایی که مالیات یک زمینه نسبتاً پیچیده است، کسب و کار ها باید یک حسابدار متخصص و مسلط به امور مالیاتی را به خدمت بگیرند تا قادر باشند حقوق و وظایف خود را به طور کامل به انجام برسانند.

نیاز کسب و کارها به حسابدار مالیاتی

در برخی شرایط ممکن است استفاده از حسابدار بهتر از تلاش برای رسیدگی به آماده سازی اظهارنامه مالیاتی خودتان باشد. در بیشتر موارد، اگر شرایط پیچیده ای دارید، مراجعه به حسابدار مزایایی دارد.

استفاده از یک حسابدار می تواند به شما کمک کند تا مالیات های خود را به درستی ثبت کنید و اگر خودتان کارمند هستید یا صاحب کسب وکار خودتان هستید، از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کنید. حسابدار شما همچنین می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که چه مقدار باید در پرداخت های فصلی مالیات پرداخت کنید تا در زمان بایگانی با یک صورت حساب مالیاتی بزرگ مواجه نشوید.

صاحبان کسب و کار یا بسیاری از کسانی که کارفرما هستند، با نیاز و مسولیت های متفاوتی نسبت به کارمندان مواجه هستند.

به عنوان مثال، یک کارفرما باید مالیات بر درآمد، مالیات تامین اجتماعی، و مالیات خدمات درمانی، و همچنین مالیات بیکاری بر دست مزد پرداختی به یک کارمند را ارسال و پرداخت کند.

اگر در سال های گذشته اظهارنامه مالیاتی لازم را ثبت نکرده اید یا اینکه مالیات پرداخت نشده سال قبل را به سازمان امور مالیاتی کشور بدهکار هستید و با سازمان امور مالیاتی برای رسیدگی به این موضوع هماهنگی نکرده اید، به یک متخصص مراجعه کنید. یک حسابدار مالیاتی می تواند به شما کمک کند تا اظهارنامه مالیاتی خود را ثبت کنید و از برنامه های ارائه شده توسط سازمان امور مالیاتی برای مردم در این شرایط مطلع شوید.

علاوه بر استخدام یک حسابدار، ممکن است بخواهید با یک وکیل مالیاتی یا مشاور مالیاتی نیز تماس بگیرید اگر نتوانستید اظهارنامه های سال های گذشته را پر کنید، چرا که این می تواند یک وضعیت جدی باشد.

حسابدار شما ممکن است بتواند کسی را توصیه کند که به طور خاص با چنین شرایطی کار می کند.

چگونه یک حسابدار برای انجام امور مالیاتی خود پیدا کنیم؟

یک حسابدار می تواند مالیات های شما را سریع، حرفه ای، و ایمن آماده کند، و اطمینان حاصل کند که شما تمام اعتبارات مالیاتی و کسورات را که حق دارید دریافت می کنید. شاید از همه مهم تر، آن ها می توانند با هر وضعیت مالیاتی غیرمعمول یا پیچیده ای که ممکن است با آن مواجه شوید مقابله کنند.

پیدا کردن حسابدار برای آماده سازی حسابتان فرآیند نسبتا ساده ای است، اما از خودتان بپرسید که چرا فکر می کنید برای آماده سازی حسابتان به یک متخصص نیاز دارید. در اینجا سه دلیل رایج برای انتخاب حسابدار به همراه چند نکته برای پیدا کردن حسابدار مناسب آورده شده است:

شما با یک وضعیت مالیاتی پیچیده سر و کار دارید

زندگی راکد نیست، و برای مالیات دهندگان خیلی عادی است که در طول سال مالیاتی، بحران یا تغییر قابل توجهی را تجربه کنند که به طور چشمگیری بر وضعیت مالیاتی آن ها تاثیر می گذارد. حالا زمان دریافت یک مشاوره حرفه ای و کمک به کسب و کار است. حداقل باید با یک متخصص مشورت کنید تا متوجه شوید با چه مشکلی مواجه هستید.

حسابداران اغلب در انواع خاصی از مسائل مالیاتی تخصص دارند. اگر شرایط خاصی دارید به دنبال یک حسابدار بگردید که در این زمینه تخصص داشته باشد. برای مثال، ممکن است یک فروشگاه اینترنتی راه انداخته باشید، یک کسب وکار کوچک بنا کرده باشید، یا معاملات روزانه را در بازار سهام آغاز کرده باشید و یا املاک تجاری خودتان را اجاره می دهید.

اگر وضعیت مالیاتی پیچیده ای دارید، با دفاتر خدمات مالیاتی یا شرکت های حسابداری مختلف تماس بگیرید تا حسابدار متخصص در حوزه مورد نظر خود را پیدا کنید. در مورد هزینه های آن ها سوال کنید و ببینید چقدر سریع می توانید یک قرار ملاقات را برنامه ریزی کنید.

می خواهید برای مالیات زمان را ذخیره کنید

در نظر داشته باشید که اگر انجام سریع و بدون دردسر مالیات ها دغدغه اصلی شما است. پس می توانید به یک شرکت حسابداری و خدمات مالیاتی همکاری داشته باشید و خدمات خودتان را دریافت نمایید.

این شرکت ها از کارشناسان آموزش دیده و مسلط به مباحث مالیاتی استفاده می کنند که در سریع ترین زمان ممکن و به صورت یکپارچه بازگشت شما را انجام خواهند داد و در سراسر کشور مکان هایی دارند.

برخی از حسابداران مستقل، مالیات های شما را در زمان انتظار برای شما آماده می کنند، اما اکثر آن ها می خواهند حداقل یک مصاحبه کوتاه با شما انجام دهند. سپس، آن ها معمولا اظهارنامه مالیاتی شما را در عرض چند روز به پایان می رسانند. مطمئن باشید که بپرسید چقدر طول می کشد تا حسابدار اظهارنامه مالیاتی شما را تکمیل کند.

بسیاری از شرکت های حسابداری نرم افزار حسابداری را خودشان تهیه می کنند و هزینه ای برای کارفرما ندارد و یا حد اقل هزینه را در این موضوع دارد و همه کارهای حسابداری را خودشان انجام می دهند.

هر مالیات دهنده ای به دانش و مهارت های تخصصی که متخصصان یا مشاوران مالیاتی دارند نیاز ندارد، اما خوب است بدانید که آن ها در صورت نیاز به شما خدمات می دهند.

ارسال نظر

نظرات کاربران