خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 90000450 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 90000450 09194205207
مزایای-سیستم-یکپارچه-حسابداری

مزایای سیستم یکپارچه حسابداری و یکپارچه سازی

ما این مقاله را به بررسی مزایای سیستم یکپارچه حسابداری و یکپارچه سازی سیستم های حسابداری اختصاص داده ایم.

مزایای سیستم یکپارچه حسابداری و یکپارچه سازی

حسابداری یکپارچه به شما این امکان را می دهد که سیستم های کسب و کار خود را گرد هم بیاورید تا برای بهبود جریان اطلاعات و کاهش هزینه های عملیاتی شما با هم کار کنند. مزایای یک سیستم حسابداری یکپارچه می تواند منجر به تحول اساسی در عملکرد مالی شما شود. در این مقاله به بررسی مزایای سیستم های حسابداری یکپارچه می پردازیم و زمانی که یکپارچه سازی ممکن است انتخاب مناسبی برای کسب و کار شما باشد.

ویژگی های یک سیستم حسابداری یکپارچه

حسابداری یکپارچه به شما این امکان را می دهد که تمام سیستم های تجاری خود را به هم متصل کنید تا به طور یکپارچه با هم کار کنند. در گذشته، کسب و کارها از ابزارهای جداگانه برای اهداف جداگانه استفاده می کردند. حسابداری، صورتحساب، فروش، مدیریت مشتری و غیره. مدیریت همه این جریان‌های داده‌های مختلف و حصول اطمینان از ثبات در بین گزارش‌ها، منابع فشرده، اغلب نادرست و خسته کننده بود.

پلتفرم های حسابداری ابری همه اینها را تغییر داده اند این فناوری ها ما به ما اجازه می دهد تا به راحتی با سایر برنامه های مبتنی بر ابر ادغام شویم. یکپارچه سازی به این معنی است که می توانید به طور خودکار سیستم حسابداری خود و سایرین را بدون زحمت و با دقت پر کنید.

در اینجا چند نمونه از انواع سیستم هایی که می توانیم با آنها ادغام کنیم آورده شده است:

سیستم های بانکداری الکترونیک با تطبیق خودکار بانکی در زمان صرفه جویی کنید و در مورد جریان نقدی و برنامه ریزی پرداخت اطلاعاتی کسب کنید.
فناوری های ارسال و وارد کردن داده های خودکار و همچنین پردازشگر های تصویری در این زمینه بسیار کارآمد عمل کرده اند.
سیستم های CRM کمک های شایانی در پیوند فروش به امور مالی، ارتباط کامل با مشتری، از جزئیات صورتحساب و مخاطبین کلیدی گرفته تا صورتحساب و قراردادها. ادغام به هر دو صورت انجام می شود و به تیم فروش و مالی دیدی ثابت از داده ها می دهد.
سیستم های فروش مستقیماً با داده های مرکزی همگام می شود. دید بهتری از حاشیه ناخالص هفتگی و ماهانه و سودآوری در سراسر کسب و کار و برای شعبه ها و مکان های جداگانه به شما می دهند.
سیستم‌های صورت‌حساب برای خودکار کردن صورت‌حساب اشتراک، ساده‌سازی گردش کار صورت‌حساب، صرفه‌جویی در زمان و بهبود چابکی.
سیستم های حقوق و دستمزد که به صرفه جویی در زمان زیادی در مدیریت حقوق و دستمزد کمک می کند.
سیستم‌های کنترل اعتبار برای خودکار کردن پیگیری فاکتور و ساده سازی فرآیند حساب‌های دریافتنی کار ها را بسیار ساده و روان می کند.
با خدمات پرداخت از پرداخت‌های بین‌المللی دائمی بهره ببرید: تمام پرداز های مالی را می‌توان به عنوان بخشی از پرداختی که با نرخ ارز ترجیحی انجام می‌شود، انجام داد.
گزارش هوش تجاری برای تکمیل مجموعه گزارش‌ها و داشبوردهای خود، با اتصال به پایگاه های داده که به کاربران امکان می‌دهد طرح‌بندی‌ها را با نیازهای گزارش‌دهی خود تطبیق دهند و هر تحلیلی را که می‌خواهند به صورت گرافیکی و در لحظه تماشا و بررسی کنند.

زمانی برای یکپارچه سازی سیستم های حسابداری

حسابداری یکپارچه برای مشاغلی ایده آل است که در زمان و هزینه های قابل توجهی صرفه جویی می کنند و در غیر این صورت صرف کارهای دستی و ورود داده می شود. اگر فقط با تعداد معدودی تراکنش در ماه سر و کار دارید و دانلود و آپلود دستی آنها فقط 10 دقیقه طول می کشد، ممکن است ارزش تلاش برای یکپارچه سازی را نداشته باشد. اما اگر با هزاران تراکنش سر و کار دارید، مسائلی مانند یکپارچگی داده ها، پردازش داده ها و ورود دستی می تواند زمان زیادی را ببرد و باعث سردردهای زیادی شود. بنابراین باید سوال های زیر را از خود بپرسید.

 چرا می خواهید سیستم های خود را یکپارچه کنید؟ آیا کار تکراری انجام می دهید؟ آیا داده های زیادی دارید که ورودی دستی را غیرممکن می کند؟ آیا اشتباهاتی در داده های شما وجود دارد؟
 چه چیزی را می خواهید ادغام کنید؟ در اینجا امکانات زیادی وجود دارد، در نظر بگیرید که آیا ادغام واقعاً به عملکرد مالی مربوط می شود یا خیر. آیا ادغام به شما این امکان را می دهد که ارزش ارائه شده توسط هر ادغام را به حداکثر برسانید؟

مزایای سیستم های حسابداری یکپارچه

محبوبیت حسابداری یکپارچه در کنار رونق حسابداری مبتنی بر ابر افزایش یافته است. این حرکت بعد از همه‌گیری کووید-19 تسریع شد که کسب ‌و کارها را مجبور کرد از فرآیندهای قدیمی دور شده و کارایی را در آغوش بگیرند. اکنون، اکثر شرکت ها و سازمان ها یکپارچگی را به عنوان یک افزونه اختیاری نمی‌دانند، بلکه آن را یک الزام و بخش اساسی از عملکرد مالی خود می‌دانند. اکنون فهرست بلند بالایی از شرکت ها و سازمان هایی که سیستم های حسابداری خود را یکپارچه کرده اند وجود دارد و به این لیست اضافه می شود. اکنون، حتی برای موسساتی مانند مؤسسات خیریه و مدارس با نیازهای گزارش‌دهی بسیار خاصنیز سرعت راه‌حل‌های یکپارچه را برای برآورده کردن این نیازها و درک مزایای سیستم‌های حسابداری یکپارچه انتخاب کرده اند.
یکپارچگی داده ها را از طریق ورودی ها و خروجی های خود حفظ کنید
وقتی داده‌های با کیفیت وارد سیستم حسابداری شما می‌شوند، داده‌های با کیفیت را از آن دریافت می‌کنید. حسابداری یکپارچه این امکان را فراهم می کند که تمام ورودی ها را خودکار کرده و اطمینان حاصل شود که داده ها در تمام سیستم های شما سازگار هستند. این سطح از دقت یک لایه اطمینان اضافی را برای گزارش شما به ارمغان می آورد، به اصطلاح "یک نسخه از حقیقت".

ارسال نظر

نظرات کاربران