خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
همراه-مودیان-با-ارسال-الکترونیکی-صورت-معاملات-فصلی

همراه مودیان با ارسال الکترونیکی صورت معاملات فصلی

راهنمای ارسال الکترونیکی صورت معاملات فصلی برای مودیان

ارسال الکترونیکی صورت معاملات فصلی

ارسال الکترونیکی صورت معاملات فصلی

 

به دلیل این که ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، از کاربردی‌ترین و پویاترین قوانین در نظام مالیاتی کشور به حساب می‌آید. در راستای تسهیل در انجام تکالیف قانونی مودیان، تسهیلات و شرایط مطلوبی درنظر گرفته شده است. از موارد مثبت و حائز اهمیت ارسال الکترونیکی صورت معاملات فصلی، شفافیت اطلاعات اقتصادی، رعایت و تکریم حقوق مودیان، تحقق عدالت مالیاتی بین مودیان و رضایت مودیان اقتصادی است.

 

دراین گزارش تلاش خواهیم کرد چگونگی پاسخگویی سازمان امورمالیاتی کشور را به سوالات و ابهامات مطرح شده از طرف صاحبان مشاغل حین ورود به سامانه ی ارسال الکترونیکی صورت معاملات، انجام دادن عملیات ثبت و ارسال اطلاعات مورد بررسی قراردهیم. یک سازنده و فروشنده ی در صنف طلا و جواهر در این موضوع اظهار داشت که: در زمان انجام عملیات ثبت و ارسال اطلاعات از داخل سایت سازمان امور مالیاتی، اطلاعات با حجم زیاد به طور کامل و دقیق ارسال نمی‌گردید. به همین جهت با سازمان امور مالیاتی تماس گرفته ام و از وجود قسمتی به عنوان مرکز پاسخگویی فنی سامانه‌های مالیاتی جهت پاسخگویی سریع به مودیان آگاه شدم. به این مرکز مراجعه کردم و بعد از راهنمایی‌های کارشناسان این قسمت موفق به ارسال الکترونیکی اطلاعات به وسیله این سامانه شدم.

در این مورد، نظر یکی از کارشناسان خبره مالیاتی را درباره نحوه پاسخگویی سریع و موثر به مودیان در زمان ورود به سامانه ارسال صورت معاملات فصلی و گزارش خرید و فروش الکترونیکی جویا شدیم ایشان اظهار کرد: برای تسهیل در انجام کار، راهنمای ورود به سایت و چگونگی ثبت و ارسال اطلاعات در سامانه تشریح شده است. در صورت داشتن مشکل و یا نیاز به راهنمایی بیشتر، مرکز ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور با شماره تلفن 1822، در راستای رسیدگی موثر و فوری به مشکلات یا ابهامات صاحبان مشاغل و مودیان اقتصادی در حوزه‌های مختلف، مانند ارسال الکترونیکی صورت معاملات فصلی، آماده پاسخگویی به سوالات است.

 سازمان امور مالیاتی کشور با هدف ارسال پاسخ فنی و رفع اشکالات صاحبان مشاغل و سهولت در انجام امور در سامانه ی عملیات الکترونیکی سازمان برای ارسال فهرست معاملات و ثبت نام شماره اقتصادی و ارائه ی اظهارنامه الکترونیکی، سعی در راه اندازی مرکز پاسخگویی فنی سامانه‌های مالیاتی با شماره تلفن‌های 35087 و 35027000 کرده است که کارشناسان فنی در این بخش آماده پاسخگویی به تماس گیرندگان و مراجعه کنندگان سازمان است. او در ادامه بیان کرد: یکی از فواید این مرکز، امکان پاسخگویی سریع به سوالات و مشکل‌های مطروحه از طرف صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی در بخش ارسال الکترونیکی صورت معاملات فصلی به وسیله شماره تلفن‌های ذکر شده است.

ارسال نظر

نظرات کاربران