خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
گزارش-معاملات-فصلی-یا-گزارشات-فصلی-چیست؟

گزارش معاملات فصلی یا گزارشات فصلی چیست؟

مالیات هر مجموعه بر اساس  گزارشات فصلی خرید و فروش یا همان معاملات فصلی خرید و فروش در مدت زمان مشخص محاسبه می شود.

گزارش معاملات خرید و فروش فصلی چیست؟

گزارش معاملات خرید و فروش فصلی

اگر صاحب کسب و کار هستید، طبیعتا شرکت خود را برای سودآوری راه اندازی کرده اید. اگرچه ممکن است مدرک حسابداری نداشته باشید، اما باید وقت بگذارید و بفهمید چگونه همه گزارش های مالی و معاملات شرکت خود را بخوانید و تحلیل کنید. همچنین این گزارشات 3 ماهه به مدیریت کمک میکند در آخر هر فصل با مقایسه میزان قدرت خرید و فروش شرکت یا سازمان با میزان خرید و فروش ارائه شده در اظهارنامه مالیات و عوارض ارزش افزوده و همچنین گزارشات فصلی خرید و فروش از صحت مندرجات آن اطمینان حاصل مینماید و از این طریق از تحمیلجرائم ناخواسته ی مالیاتی به شرکت جلوگیری میگردد. این گزارش ها همانند فشارسنجی است که می توانید از طریق آن تصمیمات شغلی مهی برای شرکت، سازمان یا واحد صنفی  خود بگیرید، از جمله اینکه آیا به استخدام کارمندان بیشتری نیاز دارید، توانایی گرفتن وام بیشتر برای تجهیزات را دارید یا نیاز به افزایش یا کاهش تولید دارید. یکی از مهمترین صورتهای مالی یک شرکت، صورت مالی سه ماهه است. درک نحوه خواندن و تجزیه و تحلیل صورت های مالی سه ماهه به شما کمک می کند تا درک عملی از سلامت مالی شرکت خود داشته باشید.

 

صورت مالی سه ماهه چیست؟

صورتهای مالی سه ماهه، که به آنها گزارشهای سه ماهه نیز گفته می شود، مجموعه ای از صورتهای مالی است که هر سه ماه یکبار در مجموع چهار بار در سال منتشر می شود. در برخی موارد، به صورت مالی سه ماهه (گزارش سود سه ماهه) نیز گفته می شود. این گزارش مالی در صورت لزوم به اطلاع عموم می رسد و یک تصویر کلی از سلامت و عملکرد مالی کلی شرکت ارائه می دهد. اگر شرکتی سهام داشته باشد، صورتهای مالی سه ماهه احتمالاً بر قیمت سهام شرکت تأثیر می گذارد. در واقع، شرکت ها بر طبق قانون ملزم به ارائه این صورتهای مالی سه ماهه هستند.

 

گزارش سه ماهه برای یک شرکت شامل گزارش های مالی خاصی است که سلامت مالی و رشد یک شرکت را نشان می دهد. به طور خاص، یک گزارش سه ماهه شامل صورت سود و زیان، صورت وضعیت مالی  یا ترازنامه، صورت تغییرات حقوق مالکانه و صورت جریان های نقدی شرکت برای نه تنها آن سه ماهه خاص، بلکه همچنین برای سال به روز خواهد بود. علاوه بر این، گزارش سه ماهه همچنین گزارش های مالی مقایسه ای سال قبل را نشان می دهد تا به رشد شرکت کمک کند.

 

گزارش های سه ماهه نیز به طور معمول شامل یک بخش بحث و تجزیه و تحلیل مالی رشد و سلامت مالی شرکت است. در برخی موارد، گزارش سه ماهه همچنین ممکن است شامل عوامل منفی باشد که ارزش شرکت را تحت تأثیر قرار می دهد. گزارش های سه ماهه معمولاً چند هفته پس از سه ماهه ثبت می شوند. فصل ها هر ساله به طور معمول در خرداد، شهریور، آذر و اسفند به پایان می رسند.

 

چرا صورت مالی سه ماهه مهم است؟

صورت های مالی سه ماهه به یک مالک شرکت و همچنین هر سرمایه گذار بالقوه علاقه مند به سرمایه گذاری در شرکت کمک می کند تا درک کند که یک کسب و کار چگونه از نظر اقتصادی رشد و عملکرد دارد. صورتهای مالی سه ماهه نه تنها تصویری از سه ماهه گذشته را ارائه می دهد بلکه می تواند برای مقایسه با صورتهای مالی سه ماهه مدت مشابه سالهای قبل به صاحبان شرکت و سرمایه گذاران کمک کند تا مسیر مالی آینده شرکت را درک و پیش بینی کنند.

 

چه چیزی در صورتهای مالی سه ماهه ذکر شده است؟

در لیست زیر از انواع مختلف مواردی که در گزارش سه ماهه ذکر شده اند، و اینکه چگونه می توانند به ایجاد یک تصویر کامل از سلامت مالی یک شرکت کمک کنند، آورده شده است.

 

درآمد های عملیاتی

بهای تمام شده درامد های عملیاتی

سود عملیاتی

هزینه های اداری و تشکیلاتی

هزینه های مالی

مالیات عملکرد

سود خالص

درآمد به ازای هر سهم (EPS)

که در باره هر کدام در مقاله های آینده مطالبی در سایت قرار میدهیم.

 

 

ارسال نظر

نظرات کاربران