خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
6-چالش-اصلی-مالی-صاحبان-مشاغل-کوچک

بررسی چالش حسابداری و مالی در کسب و کارها

در این مقاله به بررسی 6 مورد از اصلی ترین چالش های حسابداری مالی که هر سازمان با آن دست و پنجه نرم میکند را بررسی می کنیم و راهکارهای مقابله با آن را بیان می کنیم.

چالش های حسابداری و مالی کسب و کارها

اداره و مدیریت یک تجارت را میشود با اداره یک کشور کوچک مقایسه کرد. شما مسائل بسیار مختلفی برای مدیریت دارید و زمان کمی دارید. و از آنجا که شما با تعداد کمی از کارمندان و شرکا کار می کنید، وضعیت مالی شما ممکن است به صورت دوره ای متغییر باشد بنابراین ممکن است احساس بی نظمی کنید و بر استرس شما بیفزاید. 

در این مقاله، ما شش چالش حسابداری و مالی را که کسب و کارها با آن روبرو هستند، بررسی خواهیم کرد. هر یک از این چالش ها می توانند به اندازه کافی بزرگ شوند و به یک مشکل جدی تبدیل شوند. اما خبر خوب این است که هر مسئله راه حل های خاصی دارد که می توانید در سازمان خود پیاده سازی کنید.

.در این مقاله چالش های مختلف را بررسی می کنیم و راه حل های کاربردی را ارائه می دهیم

 

شش چالش اصلی مالی شرکت های کوچک 

چالش بودجه و پول

چند بار این یکی را شنیده اید: "شما برای پول درآوردن باید پول خرج کنید." این گفته در طی نسل های مختلف منتقل شده و گاهی صاحبان مشاغل کوچک را به بیراهه کشانده است. 

بر اساس آمار سرمایه گذاری کشور های غربی حدود 29 درصد مشاغل شکست می خورند زیرا پول نقد آنها تمام می شود و این یک چالش بودجه و پول است. آنها برای همگام شدن مخارج با درآمد هایشان تقلا میکنند و در نهایت به زمین می خورد. واضح است که بودجه برای موفقیت طولانی مدت ضروری است، اما همیشه بودجه به تنهایی معجزه نمی کند. 

به عنوان صاحب یک کسب و کار، تصمیمات مهم بسیاری برای اتخاذ دارید و انتخاب بودجه مناسب بسیار مهم است. هنگام ارزیابی گزینه های خود، فراموش نکنید که به هر یک از این موارد نگاه کنید: 

  • وام بانکی برای کسب و کارها
  • شرکت های سرمایه پذیر
  • کمک هزینه های کسب و کار کوچک
  • سرمایه گذاران حقیقی
  • تأمین مالی دارایی استراتژیک

برخی از این مکانیسم های بودجه برای شرایط منحصر به فرد شما بهتر از سایر موارد کار خواهند کرد. به یاد داشته باشید که انتخاب عاقلانه بسیار کلیدی است. با مشاور تجاری یا مالی خود در مورد جوانب مثبت و منفی هر منبع مالی و نحوه ارتباط آن با ساختار، اهداف و برنامه تجاری خود صحبت کنید. 

به عنوان یک قاعده کلی شما سعی می کنید نوع بودجه خود را با طول پروژه ای که برای آن بودجه نیاز دارید مطابقت دهید، یعنی تامین مالی طولانی مدت برای اهداف بلند مدت. 

چالش بدهی

بسیاری از صاحبان مشاغل برای راه اندازی مشاغل خود زیر بار بدهی میروند. در ابتدای هر فعالیت تجاری جدید، نمی توان با اطمینان از عملکرد شرکت مطلع شد.

به همین دلیل است که صاحبان کسبو کارها اغلب با چالش بدهی دست و پنجه نرم می کنند. برای تأمین درآمد سالم به زمان نیاز دارید و در این بین، کارمندان و تأمین کننده هایی برای پرداخت هزینه دارید. اگر در تلاش برای پرداخت بدهی های خود هستید، در مورد ادغام بدهی و سایر استراتژی ها میتوانید با مشاوران متخصص در این زمینه صحبت کنید تا شما را در مسیر درست قرار دهند. 

چالش نقدینگی

جریان نقدینگی مداوم باید از اولویت های اصلی کسبو کارها باشد. بدون داشتن پول نقد، نمی توانید حقوق کارمندان، قبض ها یا تأمین کنندگان خود را پرداخت کنید و دچار چالش نقدینگی شوید. خیلی اوقات، تنها یک ماه بد می تواند جریان نقدی شرکت را از کنترل خارج کند و برای بازیابی ثبات ممکن است حتی شش ماه یا بیشتر طول بکشد. 

خوشبختانه، استراتژی های زیادی وجود دارد که می توانید برای اصلاح جریان ناسازگار وجوه نقد و ایجاد وجه نقد خود برای شما انجام دهید: 

  • پیش بینی جریان نقدی را تهیه و نگه دارید
  • شرایط پرداخت را تعیین کنید
  • زمان صدور فاکتور را کنترل کنید
  • بسته های پرداخت دوره ای را ارائه دهید
  • پرداخت را برای مشتریان خود آسان کنید
  • روزهای بدهکار خود را به حداقل برسانید
  • تمرکز خود را بر روی جریان نقدینگی بگذارید، نه بر سود
  • به تصویر کلان نگاه کنید
  • خدمات حسابداری و مالیاتی خود را به شرکت حسابداری برون سپاری کنید

چالش هزینه

یک هزینه غیر منتظره می تواند پیش بینی های شما را نقش بر آب کند و روند نقدینگی شما را خراب کند. بعضی اوقات این اتفاقات به صورت بدهی مالیاتی غیرمنتظره در می آید. بار دیگر، یک قطعه گران قیمت خراب می شود، یا یک حادثه منجر به صدور فاکتور های سنگین مالی و از بین رفتن بخش زیادی از منابع مالی شرکت می شود.  .در این صورت کسب و کار دچار چالش هزینه می شود

برخی از این اتفاقات را می توان با برنامه ریزی دقیق و پیش بینی بودجه تسهیل کرد. اما برای دیگران ممکن است کاملا غیر منتظره باشند. به دنبال راه هایی برای به حداقل رساندن خطر خود با بیمه کردن عاقلانه و ایجاد یک اندوخته نقدی برای موارد اضطراری باشی تا وارد چالش هزینه نشوید.

 چالش گزارش دادن

صاحبان مشاغل کوچک خیلی کارهای زیاد و متنوعی انجام میدهند. شما با مشتری ها ارتباط برقرار می کنید، در زمینه بازاریابی کار می کنید، حسابداری را پیگیری می کنید و با مسائل مربوط به پرسنل برخورد می کنید. فقط برای داشتن روند روان کارهای روزمره زمان و تلاش زیادی لازم است تا بتوانید گزارش گیری را در اصول کسب و کار خود جای دهید. 

بی توجهی به گزارش دادن می تواند منجر به خسارت مالی شود، به خصوص اگر به علت خطای فردی با انواع جریمه های دیرکرد روبرو شوید. اگر تلاش می کنید تا جزئیات گزارش را حفظ کنید، آنها را به خارج از شرکت خود برون سپاری کنید تا بتوانید خیال خود را راحت کرده و به مهارت های تخصصی دیگران اعتماد کنید. در این صورت دچار چالش گزارش دادن نخواهید شد.

چالش مالیات

متاسفانه کسب و کارهای کوچک و بعضا بزرگ، مالیات کسب و کار خود را جدی نمگیرند و از این راه خسارت های فراوانی میبینند. به همین دلیل اطمینان از نگهداری سوابق مناسب، کدهای صحیح حساب، اثبات و حسابداری دقیق برای همه معاملات نقدی بسیار مهم است.

پر کردن اظهارنامه مالیاتی خود را فراموش نکنید و به موقع آن را ارسال کنید برای این کار میتوانید از متخصصان در این زمینه استفاده کنید. در غیر این صورت درگیر چالش مالیات خواهد شد.

شرکت حسابداری مالی کده برای کمک به شما در مواجهه با هرگونه چالش مالی که تجارت کوچک شما را تهدید می کند آماده خدمت به شماست، خواه می خواهید با یکی از کارشناسان ما مشورت کنید یا نیرو جهت خدمات خاصی را استخدام کنید، ما برای کمک به شما اینجا هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

راه حل چالش های حسابداری

حسابداری یکی از ارکان اصلی هر کسب و کار محسوب می شود و عدم توجه به آن قطعا شما را دچار چالش های حسابداری می کند. یک حسابدار و راه اندازی بخش حسابداری کسب و کار برای هر مجموعه ای مهم است. شما  در کسب و کارتان در حال مراودات و تجارت هستید و حداقل یک نفر یا یک تیم حسابداری، کارهای شما را پیگیری و رصد کند و به مدیریت گزارش بدهد. گزارش های متنوعی از سود و زیان، مانده انبار، مانده حساب های دریافتنی و پرداختنی از مشتریان و سایر اشخاص می تواند بسیار به کسب و کار ها کمک کند.

این موارد مذکور صرفا یک ظاهر ساده ولی جذاب از حسابداری است. حتی در مواقعی دیده شده است که کسب و کارهایی که دارای شریک هستند، نداشتن حسابدار و یک نفر شخص ثالث بین آنها باعث بروز اختلافات مالی و حتی جدایی شرکا و در نهایت نابودی کسب و کار شده است.

شاید هزینه های حسابداری مانند حقوق و دستمزد حسابداری برای بعضی کسب و کارها بالا باشد اما راه حل دارد. صرفا بالا بودن هزینه ها نباید باعث این شود که قید حسابداری را بزنید. سعی کنید به دنبال کسانی باشید که خدمات حسابداری را با هزینه های دلخواه شما و با کیفیت مورد نظر ارائه می دهند. مانند یک شرکت حسابداری. شرکت های حسابداری و موسسات خدمات مالی و مالیاتی هزینه های به صرفه تری معمولا دارند.

همه این موارد می تواند به عنوان یک راه حل چالش حسابداری باشد، به همین موجب به آنها اهمیت دهید.

راه حل چالش های مالیاتی

مالیات و پرداخت مالیات و رفت و آمد ها به اداره مالیات از زمان های قدیم بوده و هست و فعلا خواهد بود. در عناوین بالا مالیات را به عنوان یک چالش در نظر گرفتیم. اما راه حل چالش های مالیاتی چیست؟

همه می دانیم که حسابداری و همچنین مالیات مباحث تخصصی و حائز اهمیت هستند و برای عبور از آنها باید از متخصصان و کارشناسان خبره مالیاتی و حسابداری بهره مند شویم. در این قسمت قرار است به طور خاص در مورد راه حل چالش های مالیاتی صحبت کنیم که با حسابداری هم رابطه بسیار نزدیکی دارد.

همه اشخاص حقوقی و حقیقی با مالیات سر و کار دارند و هر کسی که در حال کسب درآمد و سود هست باید مالیات پرداخت کند مگر به موجب قوانین مالیاتی و سایر قوانین مربوطه. هر کسب و کاری بر اساس ماده 1 قانون مالیات های مستیم مشمول مالیات است. برای گذر از چالش مالیاتی و به عنوان یک راه حل برای چالش مالیاتی می بایست با حسابداران آشنا به مالیات و مشاوران مالیاتی همکاری داشته باشید.

سعی کنید که با یک جسابدار مالیاتی یا مشاور مالیاتی خوب همکاری خودرتان را شروع کنید تا بعدا دچار مشکلات خاص و با اهمیت نشوید. برای کاهش هزینه های مالیاتی خود پیشنهاد می شود با شرکت های حسابداری و خدمات مالیاتی همکاری داشته باشید که دستمزدهای مناسبتری معمولا دریافت می کنند.

ارسال نظر

نظرات کاربران