خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
تاریخچه-شرکت-دیلویت

تاریخچه و بررسی عملکرد شرکت دیلویت

مرور تاریخچه شرکت حسابداری دیلویت (DELOITTE) بر اساس زمان بندی های تاریخی و دستاوردهای آنها از بدو تاسیس تا کنون

تاریخچه شرکت دیلویت Deloitte

در این مقاله قرار است با تاریخچه شرکت دیلویت Deloitte آشنا شویم و به بررسی آن بپردازیم. مواردی مانند شروع شرکت دیلویت با شرکا و پیشرفت آنها تا به امروز. شرکت دیلویت از سال 2000 تا به امروز بسیار رشد کرده است.  شرکت دیلویت در طی این سال ها از بدو تاسیس تا زمان حال با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و تغییرات عمده در تجارت و سیاست ها، خودش را سازگار کرده است و خدمات ارزنده ای در حوزه مالی و کسب و کار و مدیریت ارائه می دهد.

 

تاریخچه و شعار شرکت حسابداری دیلویت

شرکت deloitte چیست؟

شرکت دیلویت (deloitte) یک شرکت خدمات مالی و مدیریتی است که به صورن نوین و مدرن در زمینه های مختلف مالی و مدیریت خدمات ارائه می دهد و از پیشرو ترین و محبوب ترین شرکت های خدمات دهنده این حوزه است.

شرکت دیلویت با توجه به پیشرفت دانش و تکنولوژی خدمات خودش را نیز سازگار کرده است. برای مثال شرکت دیلویت سال 2022 به دلیل شیوع بیماری کرونا خدمات انبارگردانی خود را با توجه به هلی شات ها و هلی کوپتر های کوچک شخصی سازی شده ارائه داده است.

از ویژگی های این شرکت اهمیت قائل شدن به تکنولوژی های روز دنیاست که سعی بر به کارگیری آنها نیز می کند. شرکت دیلیوت خدمات متنوعی از قبیل حسابداری، مالیات، مدیریت، کسب و کار، مشاوره و سایر موارد مربوطه را به متقاضیان ارائه می دهد.

شرکت حسابداری دیلویت در آمریکا به انجام امور حسابداری، کار خود را آغاز کردند و با توجه به مرور زمان و پیشرفت، سایر خدمات مذکور را نیز به مهارت های خود اضافه کردند.

دیلویت بیش از یک قرن فراتر از حد انتظار

بیش از یک قرن است که مشتریان برای حل نیاز‌های همیشه در حال تغییر خود به دیلوت و سازمانهای زیرمجموعه آن اعتماد کرده اند. آنها امروز یکی از بهترین شکت‌ها در این زمینه هستند زیرا توانسته اند اعتماد مشتریان خودر را حفظ کنند و از اعتماد آنها فراتر بروند

متخصصان بزرگی مانند ویلیام ولش دلویت(William Welch Deloitte)، جورج ا. توچ (George A. Touche)، چارلز هاسکینز(Charles Haskins) و الیجا وات سلز(Elijah Watt Sells) به تعریف و گسترش پایه‌های حرفه و ارزش خدمات دیلویت(DELOITTE) کمک کردند.

 

دیلویت از قدیمی‌ ترین‌ ها در حرفه حسابداری

هاسکینز، سلز و کمیسیون بارگیری

در سال 1893، با افت شدید اقتصادی دولت آمریکا، ناکارآمدی دولت به یک نگرانی عمومی تبدیل شد. دو حسابدار را برای تحقیق منصوب شدند: چارلز هاسکینز و الیجا وات سلز. طی دو سال آینده، سلز و هاسكینز نحوه تجارت دولت آمریكا را دگرگون كردند. آنها راه‌هایی برای ساده سازی کار و افزایش کارایی پیدا کردند.

در مجموع، توصیه‌های آنها ضمن بهبود کیفیت کار، به صرفه جویی  ششصد هزار دلاری دولت منجر شد. در 4 مارس 1895، این دو نفر دفتری در شهر نیویورک افتتاح کردند و خدمات حسابداری را به مردم ارائه دادند. با گذشت زمان، هاسکینز و سلز  دفاتر موفقی را در شیکاگو و لندن افتتاح کردند و گام‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری برمیداشتند.

 

دیلوت در بررسی و توسعه حسابداری مدرن

در انگلستان، انقلاب صنعتی نوع جدیدی از بنگاه اقتصادی را بوجود آورد که با فروش سهام عدالت به مردم سرمایه جمع می‌کرد. راه آهن Great Western (GWR) یکی از معروف‌‌ترین این "شرکت‌های سهامی" اولیه بود.

هنگامی که قیمت سهام آن در سال 1849 افت کرد، GWR برای حسابرسی شرکت به یک حسابدار عمومی مستقل، ویلیام ولش دلویت مراجعه کرد. این تجربه به قدری ارزشمند بود که مدیران GWR نظارت اجباری مستقل را توصیه کردند. این توصیه به تدریج در انگلستان اجرا شد، اما 84 سال از تصویب این روش توسط ایالات متحده می‌گذشت.

رونق شرکتهای سهامی تقاضا را برای افراد ماهر در درک و حل مشکلات پیچیده تجارت ایجاد کرد. جورج آ. توچ، اسكاتلندی، در سال 1898 یك شركت حسابداری در لندن تأسیس كرد تا پاسخگوی اینتقاضاهای روز افزون باشد. دو سال بعد، وی جریان سرمایه انگلیس به ایالات متحده و اولین دفتر مستقر در ایالات متحده (Niven & Company) را افتتاح کرد.

 

 

دیلویت در سال 1900 - 1930

دوره جدید مالیات بر درآمد

John Ballantine Niven دفاتر Touche Niven را در کنار Haskins & Sells در ساختمان جانستون واقع در 30 Broad Street در سال 1900 در نیویورک تأسیس کرد. به زودی حوزه جدیدی از حسابداری تقاضای عظیمی را برای متخصصان حسابداری ایجاد کرد دوران مالیات بر درآمد.

در سال 1913، نیون اولین دفاتر شعبه سازمان را در مینیاپولیس و شیکاگو افتتاح کرد. در همان سال، شانزدهمین متمم قانون اساسی اجازه داد برای اولین بار مالیات بر درآمد از آمریکایی‌ها گرفته شود. در مقایسه با سطوح مدرن، نرخ یک درصد درآمد مشمول مالیات بیش از 3000 دلار در سال 1913، افزایش درآمد مالیاتی به بالای 500000 دلار شد. ممکن است کم به نظر برسد. اما، همانطور که ژورنال حسابداری در آن سال اشاره کرد، "مسلم است که قانون مالیات بر درآمد تأثیر گسترده‌‌تری نسبت به سایر حرفه‌ها یا مشاغل کشور در حسابداران عمومی دارد.

ژورنال حسابداری مربوطه در آن سال همچنین نوشت: "صدها مردی که هرگز ضرورتی برای ایجاد یک سیستم صحیح حسابداری را ندیده اند،" اکنون خود را مجبور به تهیه صورت درآمد و هزینه می‌کنند، و فشار کار در 9 مورد از هر ده مورد به عهده حسابداران عمومی چندین ایالت است.

 " ژورنال حسابداری چنان از خواسته‌های قانون جدید اطمینان پیدا کرد که ستون مالیات را اضافه کرد و از نیون خواست که سردبیر شود. تحت هدایت وی، ستون به حسابداران در مورد الزامات مالیات بر درآمد، آماده سازی حسابداران برای تأثیر جنگ جهانی اول، هنگامی كه هزینه‌های فدرال از 742 میلیون دلار در 1916 به 18،9 میلیارد دلار در 1919 افزایش یافت، توصیه‌هایی كرد. تا آن زمان، مالیات بر درآمد 58 درصد از درآمدهای دولت فدرال را تشکیل میداد. کارشناسانی که مالیات بر درآمد را در اختیار داشتند برای مهارت‌های خود تقاضاهای بسیاری را مشاهده میکردند.

 

 

دیلویت در سال 1930 - 1950

پس از سقوط: ممیزی‌ها و مقررات

طبق گفته سازمان تجارت، حساب‌ها و امور مالیاتی:"گزارش‌های رایگان، عادلانه و کامل سازمان‌های صنعتی،" باید براساس حسابرسی‌های کامل و مستقل توسط حسابداران رسمی بی طرف، که گواهینامه‌های امضا شده و مورد تایید دارند انجام شوند. "

این مقاله، که گمان می‌رود توسط چارلز هاسکینز نوشته شده باشد. یکی از فراخوان‌های بسیاری برای حسابرسی مستقل در دهه‌های اولیه قرن بود. اما این تماس‌ها توسط نهادهای نظارتی واشنگتن و وال استریت تا حد زیادی نادیده گرفته شد. سقوط بازار سهام در سال 1929 و پس از آن رکود اقتصادی، موضوع را در کانون توجه مردم قرار داد، به ویژه هنگامی که آشکار شد که اقدامات صحیح حسابداری ممکن است مانع برخی ورشکستگی‌ها و در نتیجه بیکاری شود.

در تاریخ 1 آوریل 1933، سرهنگ آرتور کارتر، رئیس انجمن CPA‌های ایالت نیویورک، در برابر کمیته امور بانکی و ارزی سنای آمریکا شهادت داد. کارتر به عنوان تنها حسابداری که شهادت داد، به متقاعد کردن کنگره مبنی بر اجباری بودن ممیزی‌های مستقل برای شرکت‌های عمومی کمک کرد. متعاقباً قانون اوراق بهادار سال 1933 شركتهاي عمومي را ملزم كرد كه بيانيه‌هاي ثبت نامي و گزارشات دوره اي را به طور مستقل ارائه دهند. یک سال بعد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای اجرای قانون جدید ایجاد شد.

نهادهای نظارتی احتیاج مبرمی به حسابداران داشتند. بنابراین حسابداران زن، که (به استثنای جنی پالن قابل توجه) قادر به پیشرفت در شرکت‌های پیشرو نبودند، ناگهان مورد تقاضا قرار گرفتند.

 

 

1950 - 1970

رشد پس از جنگ

پس از جنگ جهانی دوم، آمریکا به دلیل دور بودن از لحاظ جغرافیایی از جنگ در مسیر رشد اقتصادی قرار گرفت. در این شرایط، در سال 1947، حسابدار دیترویت، جورج بیلی، رئیس وقت AICPA، سازمان خود را راه اندازی کرد. نهاد جدید از چنان شروع مثبتی برخوردار شد که شرکت‌های حسابداری بسیاری را در خود ادغام کرد. وی از سال 1956 تا زمان بازنشستگی در 1970 به عنوان شریک مدیر، سازمان را از طریق تحولات عمده در حرفه حسابداری و هاسکینز و سلز با ادغام در 26 سازمان داخلی و تأسیس دفاتر در کانادا، آمریکای مرکزی و جنوبی، اروپا و ژاپن توسعه عمده خود را تجربه کرد.

 

رهبری انقلاب اطلاعاتی در شرکت دیلویت

در دهه 1950، فناوری‌های اطلاعاتی به طور فزاینده ای در تجارت اهمیت یافتند. دستگاههای پردازش داده، حسابداران را برای تمرکز بر توسعه و نظارت بر سیستم‌ها برای بهبود شیوه مدیریت مشتریان، ایجاد کردند. به طور مشخص، آقای تاچ این حرفه را به این قلمرو ناشناخته هدایت کرد. در سال 1952، این اولین سازمان بزرگ حسابداری بود که دفترداری خود را به طور خودکار انجام می‌داد.

بعداً، گوردون استابس، دو مقاله حرفه ای در نوع خود، پردازش داده‌ها توسط الکترونیک و مقدمه ای بر پردازش داده‌ها را نوشت. در سال 1964، کار شرکت با نمونه گیری آماری منجر به ایجاد سیستمی شد که فناوری رایانه را به ممیزی‌ها آورد.

بخش فناوری اطلاعات شرکت که مشاوره سیستم‌های رایانه ای را ارائه می‌داد، بیشترین تأثیر را از انقلاب فناوری احساس کرد. این بخش کارهای پیشگامانه ای را برای چندین شرکت پیشرو و بسیاری از سازمان‌های دولتی انجام داد.

 

 

دیلویت در سال 1970 - 1990

دهه 1980: سبک جدیدی از مدیریت

در دهه 1980، Deloitte & Touche این حرفه را از طریق یک دهه فعالیت ادغام و تملک بی سابقه در تجارت آمریکا هدایت کردند. در اواخر دهه هشتاد، سازمان بررسی خدمات حرفه ای آمریکا اظهار داشت: "وقتی صحبت از خدمات خرید می‌شود، هیچ کس با زیرساخت، تعهد، تخصص یا شهرت Deloitte & Touche توان رقابت ندارد."

مهارت این سازمان در ادغام در دهه 1970 ظهور یافت که سبک جدیدی از مدیریت در شرکت‌های آمریکایی برجسته شد. مدیران جدید از نظر مالی بسیار پیشرفته و از هم افزایی و اقتصاد مقیاس ارائه شده توسط ادغام آگاه بودند. آنها بیش از مهارت حسابرسی و مالیاتی به حسابداران خود اعتماد کردند و به دنبال مشاوره‌های عمیق، تخصص فن آوری، عملیات جهانی و پشتیبانی از فعالیت ادغام و تملک خود بودند.

بدون به خطر انداختن مهارت حسابرسی فنی یا استانداردهای اخلاقی، شرکای مدیریتی راسل پالمر و چارلز استیل راه را برای ورود به این پروژه جدید هموار کردند. حسابداران شروع به تکیه كردن بر توانایی‌های خود به عنوان مشاور تجارت‌ها ارائه طیف كامل خدمات حسابداری و جستجوی راه‌های بیشتر برای كمك به مشتریان خود كردند.

نسل جدیدی از رهبران در این سالها به جایگاه‌های بالایی در تاچ راس (Touche Ross) و Deloitte Haskins Sells صعود کردند. در سال 1982، تیم دو نفره دیوید مکسلی و دبلیو گرانت گریگوری جانشین راسل پالمر به عنوان رهبران تاچ راس (Touche Ross) شد. در سال 1985، ادوارد آ. كانگاس، كه نام خود را در مشاوره مديريت برده بود، به عنوان شريك مدير تاچ راس منصوب شد. در سال 1984، جی مایکل کوک به عنوان شریک مدیر Deloitte Haskins Sells شد.

با سرعت بخشیدن به ادغام، شرکت‌های آمریکایی به طور فزاینده ای جهانی شدند. شرکت‌ها به طور فزاینده ای به دنبال مشاورانی متبحر در تمام زمینه‌های حسابداری و تبحر در حل مشکلات در سراسر جهان هستند. بسیاری دقیقاً برای چنین مساعدتی به Deloitte & Touche مراجعه کردند. برای پایان دادن به این دهه فعالیت ادغام و مالکیت، Touche Ross و Deloitte Haskins Sells در سال 1989 ادغام شدند.

Deloitte & Touche که تازه تاسیس شده بود، توسط J. Michael Cook و Edward A. Kangas هدایت می‌شد، که این عقیده را داشتند که حسابداران موفق آینده توانایی‌های حرفه ای قوی را با درک عمیق از صنایع، شرایط و نیازهای مشتری خود ترکیب می‌کنند.

 

 

دیلویت در سال 1990 - 2000

رقابت برای آینده


انقلاب اطلاعات و جهانی سازی چالش‌های بزرگتر و متنوع‌‌تری را به سازمان وارد کرد. با برچیده شدن دیوار برلین، ظهور مناطق تجاری مانند جامعه اقتصادی اروپا، رشد اقتصادی حاشیه اقیانوس آرام و رشد تجارت مرزی از طریق توافق نامه‌هایی مانند NAFTA، مشتریان این سازمان خواستار راه حل‌های بومی بودند.

Deloitte & Touche تصمیم گرفت خدمات جهانی و هماهنگ و مورد نیاز مشتریان خود را ارائه دهد. برای انجام این کار، سازمان به چیزی بیش از ظرافت فناوری و دانش تجارت بین المللی نیاز داشت. توانایی ترکیب شایستگی‌ها از همه رشته‌ها عملکردی در سراسر مرزهای بین المللی برای ایجاد راه حل برای مشتریان، نیاز داشت.

برای دستیابی به اهدافشان، مجبور شدند در هر کشوری به استخدام نیرو‌های متخصص روی بیاورند، سپس آنها را برای کاره ای سطح بالا آموزش بدهند. با توجه به بیانیه ماموریت دیلویت : "ما باید یک شرکت خدمات حرفه ای باشیم که به طور مداوم بیش از انتظارات مشتریان و مردم ما باشد."

 


در سال 1995، یک قرن پس از تأسیس آن، شرکای Deloitte & Touche به ایجاد مشاوره Deloitte برای خدمات بهتر به مشتریان چند ملیتی رای دادند. در حالی که مشخصات دنیای تجارت در 100 سال گذشته تغییر کرده است، اما تعهدات و اهداف کلی سازمان همان روزی است که هاسکینز و سیلز در همکاری با یکدیگر دست دادند و توچ نیوان را برای افتتاح دفتر در نیویورک فرستاد. همانطور که هاسکینز بیش از 100 سال پیش اشاره کرد، "مطالعه و علاقه ما سلامت دنیای حسابداری است." و هدف دیگرشان "ساده سازی کار به منظور انجام سریعتر و موثرتر" است.

 

دیلویت از سال 2000 - تاکنون

بین سالهای 2003 و 2005، دیلویت تجارت خود را سازماندهی مجدد کرد تا خود را با نحوه انجام تجارت‌های بین المللی هماهنگ کند. در حال حاضر چهار شرکت زیرمجموعه زیر دارد که خدمات مشتری ارائه می‌دهند: Deloitte  Touche LLP و Deloitte Consulting LLP و Deloitte Financial Advisory Services LLP و Deloitte Tax LLP.

و امروزه شرکت حسابداری دیلویت از پیشرو‌‌ترین شرکت‌ها در حسابداری و امور مالی در جهان است.

ارسال نظر

نظرات کاربران

  • س.ف س.ف

    آیا شرکتی در ایران هست که با دیلویت کار کنه؟

    • مالی کده
      مالی کده

      سلام. تا آنجایی که مطلع هستیم به طور مستقیم خیر. ولی برخی از کسب و کارها به طور غیر مستقیم از خدماتشان بهره مند می شوند ، مانند شرکت هایی که به عنوان نماینده اشخاص خارجی در ایران فعالیت دارند که تعدادشان هم به خاطر تحریم ها محدود می باشد.

  • sara ahmadi sara ahmadi

    THi.i'm sara ahmadi live in iran my degree is master's degree in accounting. t want to immigrate i ask for your guidance and help thank you

  • ناهید اسلامی ناهید اسلامی

    سلام من 12سال پیش لیسانس حسابداری گرفتم اما جایی کار نکردم وتمام چیزایی که یاد گرفتم اعم از ثبت حقوق دستمزد،تنخواه....رو فراموش کردم میتونم به عنوان کاراموز در شرکت شما حضور پیدا کنم واگه میتونم چقدر هزینه میبره ممنون.

    • مالی کده
      مالی کده

      سلام و وقت بخیر خانم اسلامی. لطفا برای راهنمایی جهت امور حسابداری و مالی و همچنین آموزش حسابداری و مالیاتی با مجموعه تماس حاصل نمایید. موفق باشید