خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
جذابیت-حرفه-حسابداری

جذابیت حرفه حسابداری

در این مقاله به جذابیت ها و فرصت های پیش روی حرفه حسابداری پرداخته شده است.

جذابیت حرفه حسابداری چیست

حسابداری یک حرفه بسیار جذاب و مهم در کسبو کارها و فعالیت های اقتصادی و تجارت است. حسابداری را بان تجارت یا کسب و کارها می نامند و کمتر شرکتی را مشاهده می کنیم که حسابداری نداشته باشد یا با حسابداران در ارتباط نباشد. همه این موارد نوید بازارکار رشته حسابداری و جذابیت برای شاغلان و متقاضیان ورود به این حوزه را می دهد.

 

مزیت های حرفه حسابداری چیست

اهمیت رشته حسابداری

ما حسابدارن این اطمینان را می دهیم که ذینفعان می توانند به اعدا و ارقام یک شرکت اعتماد کنند و این چیز کمی نیست. سیستم بازارهای سرمایه ما بدون حسابداران ماهر و حسابرس ماهر کار نمی کند.

حسابداری به عنوان یک حرفه ثابت که متمرکز بر بررسی دقیق فاکتورها و شمارش ترازنامه است شهرت پیدا کرده است. اما خیلی بیشتر از این تعریف میباشد. حرفه ما به معنای درک مشاغل پیچیده  استراتژی ها و عملکردهای آنها  و نقش آنها در جامعه است. از نظر عملی این بدان معناست که شرکتها و تمام افراد تصمیمات استراتژیک و مالی می گیرند که بر زندگی و آینده آنها تأثیر می گذارد. کاری که ما انجام می دهیم مهم است.

ما همچنین امتیاز همکاری با اعضای هیئت مدیره و کمیته های حسابرسی را داریم. به صورت مستقل، اما در مرکز عمل، صندلی ردیف اول استراتژی ها، فرصت ها، خطرات، کنترل ها و سیستم های مشتریان خود را داریم و همچنین فرصت داریم دیدگاه خود را ارائه دهیم. ما می توانیم به مشتریان خود در بهبود ارتباطات مالی خود کمک کرده و از این طریق اعتماد به نفس سهامداران خود را افزایش دهیم. با درگیر کردن مدیریت در یک گفتگوی مداوم درباره انتظارات، به جای اینکه از گزارش های معمول و پیش فرض رضایت داشته باشیم، می توانیم به مشتریان خود کمک کنیم تا شفافیت را افزایش دهند و از رقبای خود پیشی بگیرند.

 

امروز، حرفه ما فصل جدیدی را آغاز می کند. حسابرسی همچنان در گزارشگری مالی سنتی باقی مانده است. اما همچنین، مجموعه ای از سهامداران، سرمایه گذاران، هیئت مدیره ها، کمیته های حسابرسی، نهادهای نظارتی، دانشگاهیان، کارمندان، مشتریان و عموم مردم  فراتر از سنت های پیشین مالی هستند. آنها می خواهند در مورد استراتژی، حاکمیت، خطرات، پایداری و بازارها بدانند. حسابداران و حسابرسان برای ارائه اطلاعات دقیق و مرتبط در زمینه های جدید بسیار مهم خواهند بود:

 

پایداری و مسئولیت شرکتی: ما در آستانه یک مدل گزارشگیری کاملاً متفاوت هستیم  الگویی که آگاهی اجتماعی را در گزارش های مالی سنتی ادغام می کند. امروز رویکردها در نهایت با یک استاندارد یکسان ارائه می شود. ما حسابداران در حال کار با شرکت ها، دولت ها و تنظیم کنندگان استاندارد هستیم تا تعیین کنیم که چارچوب و قوانین باید چه باشد. 

کنترل های سایبری: قبل از سرمایه گذاری، سرمایه گذاران می خواهند بدانند که آیا می توان یک شبه رقابت شرکت را به دلیل عدم امنیت کافی در فضای مجازی از بین برد. مشتریان ما نگران محافظت از اسرار تجاری، هویت مشتری، اطلاعات مالی و مالکیت معنوی هستند. ما به مشتریان خود در مورد بهترین روشها در این زمینه ها مشاوره می دهیم. 

استانداردهای حسابداری دولتی: سرمایه گذاران چارچوب جدیدی را می طلبند که با دقت بیشتری رفاه مالی دولت های ایالتی و شهرداری را منعکس کند. استانداردهای فعلی می توانند اطلاعات مرتبط بیش از حد را حذف کنند. ما شاهد افزایش فرصت ها در این زمینه هستیم. 

پیر شدن جمعیت جهانی: اگرچه طول عمر بیشتر خبر خوبی است، اما سیستم های اجتماعی و بودجه بازنشستگی دولت ها ناکافی است. حسابداران و حسابرسان با ایجاد مدل های جدید و خدمت به شرکت های متمرکز در این زمینه، بخشی از تبدیل این چالش جهانی به یک فرصت خواهند بود. 

طبقه متوسط ​​جهانی در حال رشد: در حالی که برخی از مناطق جهان در حال پیر شدن هستند، سایر مناطق جوان و در حال رشد هستند. ما همچنین شاهد ظهور طبقه متوسط ​​هستیم. این تغییر فرصت هایی را برای مشتریان فراهم می کند که می توانیم به آنها در جهت یابی درست اقتصادی کمک کنیم. به عنوان مثال، ما انتظار داریم که مناطق سالخورده به طور فزاینده ای بر مراقبت های بهداشتی، سیستم های بازنشستگی و دسترسی به نیروی کار تمرکز کنند. مناطق جوان و در حال رشد بازارهای قدرتمند کار، بازارهای مصرف کننده و استانداردهای بالاتر زندگی را ایجاد خواهند کرد.

 

برای حل این مسائل و سایر مواردی که نیروهای اقتصادی کلان در حال شکل دادن به دنیای ما هستند، به استعدادهای عالی نیاز داریم. مردم ما مهمترین سرمایه ما هستند و حسابداران منابع زیادی را برای جذب، توسعه و حفظ بهترین ها اختصاص می دهند.

به عنوان مثال، تیم های ما "برنامه های انعطاف پذیری" ایجاد می کنند، که برنامه های ترجیحی را مشخص می کند، تأثیر احتمالی این برنامه ها را ارزیابی می کند و نحوه مطابقت آنها با برنامه های دیگران را بررسی می کند. ما همچنین از انعطاف پذیری جغرافیایی پشتیبانی می کنیم.

از همه مهمتر، شغل در این حرفه مربوط به صداقت و تأمین منافع عمومی است. عضویت در حرفه حسابداری و حسابرسی این فرصت را فراهم می کند تا هر روز در کارتان موارد جدید یاد بگیرید و با افراد متنوع، باهوش و پرشور کار کنید. ما به عنوان یک حرفه، به مردم و جوامع کمک می کنیم، به بازار سرمایه اعتماد می کنیم و به حل مشکلات پیچیده کمک می کنیم. اگر به دنبال مشاغلی هستید که بدون توجه به اینکه شما چه کسی هستید، فرصتهای نامحدودی را فراهم کند و به صحبتهای افراد و سایر سهامداران بپردازید، ممکن است حرفه حسابداری و حسابرسی برای شما مناسب باشد.

ارسال نظر

نظرات کاربران