خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
8-نمونه-از-مشاغلی-که-به-تنهایی-میتوانید-مدیریت-کنید

مشاغل مستقل و شغل های قابل انجام به تنهایی

در این مقاله قرار است شغل های مستقل و مشاغلی که تقریبا به تنهای قادر به انجام است را بررسی کنیم و برخی از شغل های فریلنسری را مطرح کرده ایم.

انواع مشاغل مستقل و فردی

شاید این جمله معروف را شنیده باشید. مردم به دو گروه تقسیم می شوند: گروه اول کارمندان یا کارگران و گروه دوم کارفرمایان و صاحبان کسب و کارها. این جمله را اگر با یک دید تک بعدی نگاه کنیم می تواند صحیح باشد اما اگر به صورت ریز و جزئی این مساله رو بررسی کنیم شاید حد وسطی هم برای این جمله پیدا کنیم که نسبی است.

امکان دارد شما کارمند بانک باشید یا به عنوان حسابدار به استخدام تمام وقت یک شرکت خصوصی درآمده باشید. همچنین می توانید فروشنده یک مغازه شال و روسری باشید. در این حالت شما یک کارمند یا کارگر هستید.

اگر بخواهیم کمی ریزتر شویم و به نکات توجه کنیم، متصور شوید که شما یک حسابدار هستید و کار دائم خود را رها می کنید و به صورت پاره وقت برای چندین شرکت کار حسابداری انجام می دهید، کسب و کار شما بزرگ شده است و تصمیم به تاسیس یک شرکت حسابداری می گیرید. شما چندین حسابدار استخدام می کنید و تبدیل به کارفرما می شوید. اما هنوز برای شرکت های دیگر حسابداری انجام می دهید، یعنی در عین کارفرما بودن در شرکت حسابداری خودتان، کارهای حسابداری را تحت عنوان شخصیت حقوقی (که همان شرکت حسابداری شما است) برای مشتری های خود انجام می دهید.

شما کارفرما هستید و به مشتریان خود خدمات حسابداری ارائه می کنید. ار یک نگاه شما هنوز برای دیگران کار حسابداری می کنید و در خدمت آنها هستید و در عین حال صاحب یا مدیر عامل یک شرکت حسابداری هم هستید. در این حالت شما دیگر رابطه کارگر و کارفرما ندارید بلکه یک رابطه کاری تحت یک قرارداد کاری بین شما و مشتری ایجاد می شود. شما اگر کارمند یا کارگر باشید بین شما و کارفرما قرارداد استخدامی وجود دارد.

به این نکته توجه کنید که در زنجیره اقتصاد، هر شغل و کسب و کاری، چه کوچک و چه بزرگ، همیشه فروشندگان خدمات و کالا در خدمت مشتریان و خریداران خود هستند و به همین دلیل موضوع تکریم مشتری هم بسیار اهمیت دارد.

در ادامه قرار است برخی از کارهای مستقل یا به عبارت عامیانه کسب و کارهای تنهایی رو به شما معرفی کنیم. یعنی شما می توانید به طور تنها و مستقل برای خودتان کار کنید.

مدیریت مشاغل به تنهایی

پایین نگه داشتن هزینه ها هنگام اداره مشاغل مهم است. تا آنجا که ممکن است، شما می خواهید همه امور را به تنهایی اداره کنید تا مجبور به پرداخت هزینه اضافی به کارمندان خود نباشید. خوشبختانه، روشهای زیادی برای اجرای یک کسب و کار کوچک بدون نیاز به شخص خاصی وجود دارد. در اینجا برخی از رایج ترین مشاغل تقریبا بدون کارمند و مستقل  آورده شده است.

شاید از نظر شما این نمونه مشاغلی که در این مقاله بررسی میکنیم سخت باشد یا برخی از آنها از دید شما مناسب نباشد اما در برخی از موارد میتواند حکم فرشته نجات برای شما را داشته باشد و زندگیتان را زیر و رو کند.

نحوه مدیریت شغل های مستقل

با انتخاب یک مدل کسب و کار که به کارمندان اضافی نیاز نداشته باشد، می توانید سود خود را به حداکثر برسانید و بیشتر درآمد خود را حفظ کنید. شغل های مستقل بسیاری وجود دارد که باید آنها را بررسی کنید وشرایط خودتان را بسنجید.

هنوز هم اداره مشاغل به تنهایی دارای کارهای اداری زیادی است. یکی از این موارد حسابداری است. شما باید مطمئن شوید که درآمد، هزینه و سود شما همه پیگیری و ثبت می شود. همچنین باید گزارشاتی در مورد این شماره ها تهیه کنید، بنابراین می توانید به راحتی تشخیص دهید که تجارت شما چقدر خوب است.

در این شکی نیست که اداره شغل های مستقل کار زیادی می طلبد. اما با استفاده از ابزارهای مناسب می توانید کارهای روزمره خود را ساده و قابل کنترل کنید.

سعی کنید قبل از شروع کار با افراد با تجربه صحبت کنید و توانایی های خود را شناسایی و مورد سنجش قرار دهید.

به یاد داشته باشید که شغل های مستقل هم در صورت بزرگ شدن نیاز به کارمند و پرسنل دارند. همچنین بسیاری از کسب و کارهای مستقل هم در بدو شروع باید مواردی مانند بازاریابی، تبلیغات و مخصوصا امور حسابداری و مالیاتی را انجام داد.

تجارت های میلیاردی

اگر به اطراف خود کمی دقت کنید انسانهای پولدار و ثروتمندی را مشاهده می کنید. البته ثروت مند با پولدار معنی متفاوتی دارد که وارد آن بحث نمی شویم.

این افراد در حالت عادی و به صورت پاک و سالم به دلایل متفاوتی مانند مهارت های فردی، تخصص، دانش، پشتکار و ایجاد کسب و کار، تجارت های میلیادری برای خود دست و پا کرده اند و به عنوان فعالان اقتصادی موفق شناخته می شوند. البته امکان دارد برخی افراد از مسیرهای نادرست و خلاف به این پول و ثروت رسیده باشند که آنها را فاکتور میگیریم.

در بالا عامل سرمایه اولیه برای شروع کسب و کار را مطرح نکردیم زیرا بسیاری از کسب و کارهای میلیاردی با سرمایه اولیه خاصی کار خود را شروع نکردند.

هر شخصی که خواهان کسب و کار و تجارت میلیاردی است باید بسیاری از موارد بالا را نسبت به خود بسنجد و سپس تصمیم گیری و شروع به کار کند. خیلی عوامل پنهان در مسیر و شروع تجارت و کسبو کار شما اهمیت دارد. برای مثال شرایط خانوادگی شما، سطح افراد به عنوان اطرافیان شما، طرز فکر شما و نوع فعالیت شما بسیار مهم است.

بسیاری از این تجارت ها با کسب و کارهای مستنقل و به تنهایی فعالیت خود را آغاز کرده اند و مسیر رشد و پیشرفت را سپری کرده اند. عده ای نیز کارشان کمی راحت تر بوده و با سرمایه اولیه مناسب به تجارت ورود کردند، اما همیشه یادتان باشد که سرمایه اولیه به عنوان پول برای موفقیت کافی نیست. در ابتدا شخص شما و به مرور تیم شما هست که کسب و کارتان را بزرگ و موفق می کند.

به برخی از شغل های مستقل و فریلنسری زیر توجه نمایید.

1. انجام کارهای مستقل برای مشتریان به صورت فریلنسری

فریلنسر (Freelancer) فردی مستقل است که همزمان به چندین مشتری خدمات ارائه می دهد. بسته به قراردادشان می توانند بصورت ساعتی یا هر پروژه شارژ کنند. کسانی که فریلنسر هستند به استخدام جایی نیستند. به عبارتی رابطه کارمند و کارفرما وجود ندارد و به طور مستقل فعالیت می کنند. معمولا این اشخاص بر اساس قرارداد کاری بین خودش و کارفرما، خدمات ارائه می دهند.


اکثر فریلنسرها در زمینه های خلاقیت تخصص دارند مانند طراحی گرافیک، نوشتن متن و یا توسعه وب  اما افراد فریلنسری نیز وجود دارند که در صنایع دیگر کار می کنند. به عنوان مثال، اگر یک بازاریاب یا مشاور ماهر هستید، قطعاً می توانید آن ایده های تجاری را عملی کنید.این ایده تجاری نیازی به استخدام پرسنل یا اجاره فضای تجاری ندارد، بنابراین می توانید بیشتر درآمد خود را حفظ کنید.

بسیاری از مردم از کارمندی خسته می شوند وشغل های ثابت خود را ترک می کنند و به فریلنسری و شغل مستقل روی می آورند و دلیل اصلی آن هم درآمد و ناسازگاری با محیط کار کارفرمایان است. آنها به این نتیجه رسیده اند که برای خودشان کار مستقل انجام دهند بهتر است.

2. فروش در ازای کمسیون

اگر متقاعد کردن مردم برای خرید محصولات یا خدمات به نظر ایده شما برای سرگرمی است، پس باید یک تجارت کوچک را شروع کنید که فقط فروش کمیسیون داشته باشد. می توانید کم کم شروع کنید: محصولات زیبایی، کفش، لباس یا هر چیزی که به آن علاقه دارید را بفروشید.

چگونه می فهمید که برای شغل فروش مناسب هستید؟ اگر شما یک سخنران خوب هستید و انگیزه پول دراوردن را دارید، شانس خوبی برای تبدیل شدن به یک فروشنده موفق دارید. همچنین باید به سختی سنگ باشید چون احتمالاً هر روز با طرد شدن روبرو خواهید شد.

توجه داشته باشید که فقط فروش در ازای کمیسیون با کار در بخش فروش یک شرکت متفاوت است. شما حقوق پایه دریافت نخواهید کرد، اما به ازای هر فروشی که انجام می دهید پورسانت بیشتری دریافت خواهید کرد. بسته به توافق با مشتری خود، حتی اگر بیش از حد تعیین شده بفروشید، می توانید کمیسیون های بالاتری نیز بدست آورید.

3. پادکست

میزبانی پادکست راهی عالی برای کسب درآمد از خانه است. چه دوره های آنلاین ارائه دهید و چه فقط سرگرمی های با کیفیت ارائه دهید، این امکان را دارید که از این راه امرار معاش کنید و حتی معروف شوید.

تبلیغ محصولات و خدمات و سپس کسب درآمد به عنوان بازاریاب شرکت های وابسته نیز روش خوبی برای کسب درآمد هنگام میزبانی پادکست است.

راه دیگر برای کسب درآمد به عنوان پادکستر، تبلیغ محصولات و خدمات خودتان است. شما می توانید کالاهایی با مارک تجاری خود بسازید و سپس آنها را به شنوندگان خود بفروشید.سرانجام، می توانید به سرمایه گذاری جمعی مراجعه کنید.

4. مربی کسب و کار

کمک به صاحبان مشاغل در یادگیری نحوه کنار آمدن با چالش های روزمره ترسناک به نظر می رسد، اما این غیرممکن نیست. اگر تجربه اداره یک تجارت موفق را دارید یا مهارت لازم را برای راهنمایی یک کارآفرین دیگر دارید، بسیار مناسب خواهید بود.

سوال این است: چگونه مربی تجارت می شوید؟ به طور طبیعی، شما باید با ایجاد اعتبار و کسب صلاحیت شروع کنید. برخی از مربیان برای برنامه های صدور گواهینامه ثبت نام می کنند که حداقل به 100 ساعت تجربه مربیگری حرفه ای نیاز دارند. برخی دیگر از شبکه های اجتماعی برای ایجاد مخاطب و کسب شهرت خوب استفاده می کنند.

در اینجا برخی از گزینه هایی که برای شما وجود دارد:

متمرکز بر مربیگری صاحبان مشاغل استارتاپی باشید. به آنها کمک کنید تا اهداف خود را روشن کنند و برای موفقیت خود نقشه راه درست کنند.

به صاحبان مشاغل کوچک که آماده گسترش بازار خود و چالش های بزرگتری هستند، کمک کنید. شما به آنها کمک خواهید کرد تا دردسرهای روزافزون را پشت سر بگذارند و برنامه های عملی واقع بینانه ای تنظیم کنند.

به مشاغلی که شروع به رکود کرده اند کمک کنید. با استفاده از تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها آنها را راهنمایی کنید تا جهت شرکت خود را تشخیص دهند.

به گفته اکثر کارآفرینان، افراد هنگام جستجوی مربی تجارت به دنبال تجربه، نگرش، تخصص و عشق به تدریس هستند. اگر این خصوصیاتی باشد که دارید، کاملاً مناسب خواهید بود.

5. دستیار مجازی

اگر می خواهید از خانه کار کنید، دستیاری مجازی شدن گزینه خوبی است. دستیاران مجازی به صاحبان مشاغل کوچک، حرفه ای ها و وبلاگ نویسان در کارهای مختلف مانند کارهای زیر کمک می کنند:

دستیار مدیریت: بسیاری از افراد حرفه ای مایل به پرداخت پول برای استخدام معاون مدیر هستند. در حال برقراری تماس، تعیین وقت ملاقات یا پاسخگویی به نگرانی های مشتری خواهید بود. بیشتر کارها به آموزش کمی نیاز دارند اما تعهد و مهارتهای سازمانی قوی از موارد ضروری است.

مدیریت رسانه های اجتماعی: که باعث حفظ قدرت کسبو کارها می شود.

مدیریت شبکه های اجتماعی: حفظ حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای برنامه ریزی پست ها و جذب مخاطب از یک دستیار مجازی کمک بگیرند.

تولیدکننده محتوا: کمک به وبلاگ نویسان برای نوشتن و ویرایش محتوای وبلاگ یکی دیگر از کارهای مشترک دستیاران مجازی است. همچنین با افزودن کلمات کلیدی، افزودن پیوندهای وابسته و موارد دیگر، محتوا را بهینه خواهید کرد.

دستیار تجارت الکترونیکی: همچنین می توانید در مدیریت یک فروشگاه آنلاین به مشاغل کمک کنید. برای یک شغل، شما در حال نوشتن توضیحات محصول، پاسخگویی به سوالات، پیگیری بسته ها و رسیدگی به بازده محتواها هستید.

اگر می توانید از عهده انجام هر یک از این وظایف برآیید، می توانید درخواست کار برای دستیار مجازی را شروع کنید.

بهترین قسمت دستیار مجازی بودن این است که می توانید از هرجایی که دوست دارید کار کنید.

6. خدمات نگهداری و مراقبت از سالمندان

اجرای مشاغل برای سالمندان یک روش عالی برای کمک به افراد مسن در حالی که پول نقد به دست می آورید است. هر کسی که بخواهد تلاش کند می تواند این کار را انجام دهد.

برای اطمینان از اینکه بیشترین سود را از این تجارت می گیرید، می توانید همه کارها را به تنهایی انجام دهید از رزرو قرار ملاقات، پاسخ به سوالات و انجام مشاغل.

برای شروع به تلفن همراه، رایانه و تقویم یا برنامه ریز نیاز دارید. سپس، باید در مورد دامنه خدماتی که می خواهید ارائه دهید تصمیم بگیرید. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کارهای بانکی
  • خرید دارو
  • کارهای اتومبیل
  • انجام امور نظافتی
  • خرید مواد غذایی

توجه داشته باشید که هزینه های راه اندازی ممکن است شامل هزینه های تبلیغات برای مشاغل خدماتی شما نیز باشد. برخی از بروشورها و کارتهای بازرگانی را چاپ کنید و آنها را در مکانهایی که تعداد زیادی از افراد مسن پیدا می کنید پخش کنید.

یک اتومبیل کم مصرف نیز ضروری خواهد بود زیرا برای انجام این موارد وجود اتومبیل بسیار کمک کننده است. حتماً هزینه بنزین را به عنوان بخشی از هزینه های کاری خود درج کنید.

در مجموع، بسته به میزان گستردگی خدمات خود میتوانید قیمت را تغییر بدهید. با وجود این، هزینه ها باید حداقل باشد و شما می توانید با اجرای کار خارج از خانه، هزینه های سربار را پایین نگه دارید.

7. مربی  شخصی ورزشی

اگر بیش از هر جای دیگر در ورزش وقت می گذرانید، چرا این کار را به تجارت خود تبدیل نمی کنید؟ شما می توانید یک مربی شخصی باشید که به دیگران در تعیین و دستیابی به اهداف تناسب اندام خود کمک می کند.

برای شروع، می خواهید چند گواهینامه معتبر کسب کنید.

مربیان شخصی می توانند در سالن های ورزشی، بیمارستان ها یا حتی در مدارس و دفاتر کار کنند. شما همچنین می توانید یک مشتری ثابت از افرادی که آموزش می دهید به دست بیاورید.

اگر شهرت قابل قبولی کسب کنید میتوانید محبوبیت بیشتری در بین مردم به دست بیاورید. و قطعا میتوانید خیلی راحت درامد کسب کنید.

8. تحویل ویژه

شروع مشاغلی که در زمینه تحویل های ویژه تخصص دارند، ساده است. همه آنچه شما نیاز دارید یک وانت و یک تلفن است. همچنین در صورت رشد تعداد مشتری، این نوع مشاغلی است که بعداً می توانید مقیاس آن را افزایش دهید.

با راه اندازی یک وب سایت یا صفحه در شبکه های مجازی می توانید تجارت تحویل ویژه خود را تبلیغ کنید. شما همچنین می توانید در برنامه های پیک یا تحویل ثبت نام کنید تا دسترسی مشتریان برای شما راحت تر شود.

ارسال نظر

نظرات کاربران

  • بشیر احمد بشیر احمد

    با سلام و احترام بنده در خانه برای ادامه کار خیاطی تعدادی شاگرد حرفه‌ی دارم و در بازار تولیدی هست که با آنها قرارداد میکنم اما پول برای ادامه کار خود ندارم لطفاً معلومات بدهید چکار کنم شماره تلفن من 0795665887است اگر امکان دارد تماس بگیرید تشکر از شما