خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
مهارت-های-اساسی-که-هر-کارآفرینی-باید-داشته-باشد

مهارت های اساسی که هر کارآفرینی باید داشته باشد

چه مهارت هایی برای کار آفرینان لازم است؟ کار آفرینان برای توسعه کسب و کار خود چه باید ها و نباید هایی پیش روی خود دارند؟ برای پی بردن به پاسخ این سوالات در این مقاله با ما همرا باشید.

چه مهارتهایی برای کارآفرینان لازم است

کارآفرین شدن برای بسیاری از افراد ایده آل گرا یک چشم انداز فوق العاده جذاب است. شروع کار با یک ایده عالی تجاری، و تمایل به طراحی زندگی شخصی و رئیس بودن خود شروع می شود. بیشتر مشاغل و مارک های موفقی که امروزه می بینیم و می شناسیم توسط کارآفرینان ایجاد شده اند. با این حال، شروع یک تجارت کار ساده ای نیست. قبل از شروع فعالیت جدید شما، ما لیستی جامع از هفت مهارتی را که باید به عنوان یک کارآفرین داشته باشید، آماده می کنیم تا خود را برای موفقیت تنظیم کنید.

 

 

ویژگی های بارز کار آفرینان موفق


1. سازگاری

شاید این اولین چیزی نیست که فکر می کنید در مورد مهارتهایی که یک کارآفرین به آن نیاز دارد، فکر می کنید، اما وقتی شما با تمام قدرت وارد فعالیت تجاری خود می شوید، همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود. گرچه داشتن ایده روشن از آنچه می خواهید مهم است، اما کارآفرینان باید برای موارد غیر منتظره برنامه ریزی کنند. شما باید بتوانید قاطعانه به بهترین و موثرترین گزینه بعدی بروید. گاهی اوقات از این روش به عنوان سازگاری استراتژیک یاد می شود.

ساده ترین راهی که می توانید در این زمینه تمرین کنید این است که با یک تغییر فکری برنامه ریزی کنید و از اشتباهات و تجربیات گذشته درس بگیرید. بعضی اوقات اتفاقاتی می افتد که از کنترل شما خارج است و آنچه مردم مراقب آن خواهند بود این است که شما به چه سرعت می توانید واکنش نشان دهید و جایگاه خود را پس بگیرید.

 

2. مهارتهای تحلیلی

به ناچار، در یک مرحله شما با یک کار یا چالش بزرگ روبرو خواهید شد که ممکن است در ابتدا انجام آن سخت تر به نظر برسد. مهارت های خوب تحلیلی به شما امکان می دهد آنها را در اطلاعات مصرفی تقسیم کرده و طبقه بندی کنید. سه مهارت فرعی بهم پیوسته از توانایی های تحلیلی شما پشتیبانی می کنند:

تفکر انتقادی

این فرایندی است که در آن ما قبل از قضاوت یا ارتباط منطقی بین ایده ها یا راه حل ها، یک وضعیت معینی یا اطلاعاتی را منطقی ترکیب و ارزیابی می کنیم.

پژوهش

تحقیق یک جنبه اساسی از تجزیه و تحلیل است که هرگز نمی توانید خیلی آزادانه از آن استفاده کنید. این جایی است که ما واقعیت را بررسی می کنیم، اعتبار را ارزیابی می کنیم و از ایده های خود با اثبات و داده ها پشتیبان تهیه می کنیم. اگر در وهله اول درک درستی از آن ندارید، نمی توانید راه حل صحیحی را تعیین کنید.

حل مسئله

اینجاست که تفکر انتقادی، تحقیق و تحلیل یک کارآفرین به اوج می رسد. برای حل موثر مسئله و بسیاری از آنها همچنین باید زوایای مختلف را در نظر بگیرند حتی مواردی با کمترین شفافیت و ارزیابی کنند که آیا این ریشه مشکل را هدف قرار داده و به بهترین شکل از پس آن برمی آید.

3. مهارت های ارتباطی

چه با یک تیم بزرگ کار کنید، چه همه به تنهایی، ارتباطات یک مهارت اصلی است که کارآفرینان موفق برای انتقال پیام های خود به آن نیاز دارند. مهارت های خوب مذاکره اغلب حتی ترغیب کننده تر از ایده خوبی است که یک کارآفرین ارائه می دهد نحوه برقراری ارتباط هم از نظر شخصی و هم از طریق رفتارهای آنلاین مهم است. حضور آنلاین شما، از جمله آدرس ایمیل و دسته های رسانه های اجتماعی، شاخص های حرفه ای بودن شما هستند. برای یک کارآفرین، این می تواند روابط تجاری را ایجاد یا از بین ببرد.

ارتباطات تجاری تماماً ایجاد اعتماد و روابط است و برخی از مردم از این طریق امرار معاش می کنند. در مورد مشاوران تجاری، مشاغل آنها مستلزم برقراری ارتباط عالی هستند (و از هوش هیجانی بالایی برخوردار هستند). اگر مهارت طبیعی در این زمینه دارید، ممکن است بخواهید مشاوره تجاری را به عنوان یک حرفه در نظر بگیرید.

 

دانستن چگونگی برقراری ارتباط <span lang="FA" style="font-size:18.0pt;line-height:107%;font-family:" b="" nazanin";mso-bidi-language:="" fa"="">موثر همچنین ارتباطات نادرست یا خطاهای کوچک را که ممکن است منجر به مشکلات بزرگتری شود از بین می برد. همیشه این یک روش خوب است که فضای ارتباط آزاد بین کارمندان خود را حفظ کنید تا آنها بتوانند هر موضوعی را که دارند بیان کنند. به این ترتیب، هر مسئله ای در اسرع وقت حل و فصل می شود.

4. مهارتهای مدیریت مالی

طبق تعریف، یک کارآفرین هدف خود را برای کسب سود تعیین می کند. برای انجام این کار، کارآفرینان باید بدانند که چگونه در یک کسب و کار پول اداره کنند. این اغلب شامل ریسک پذیری با سرمایه، یا تأمین سرمایه گذاران و سرمایه های مناسب است. اگرچه استخدام افراد متخصص دیگر برای انجام این کار امکان پذیر است، اما بهترین کار این است که کارآفرین حداقل دانش مالی اولیه را داشته باشد تا اطمینان حاصل کند که کسب و کارشان تصمیمات پولی درستی گرفته است.

5. مهارت های رهبری

داشتن مهارتهای رهبری خوب در هنگام ایجاد تیمی برای راه اندازی مشاغل جدید یا استخدام شدن برای هدایت تجارت موجود بسیار حیاتی است. رهبران باید بتوانند احترام را القا کنند و به آنها احترام بگذارند تا به کارگران خود انگیزه دهند تا برای اهداف مشابه تلاش کنند.

این مورد میتواند ایده خوبی باشد، مخصوصاً هنگام کار با یک گروه جدید، برنامه ریزی جلساتی برای تیم سازی. این به شما اجازه می دهد تا همه را بشناسید، و آنها یکدیگر را بشناسند. با این کار می توانید نقاط قوت آنها را کشف کرده و بتوانید وظایف را به طور موثرتری انجام دهید.

نمایندگی یکی دیگر از مهارتهای ساده و مهم برای داشتن یک کارآفرین و رهبر موفق است. مطالعات نشان داده است که دانستن زمان واگذاری وظایف در رشد یک تجارت مهم است. با این وجود این دشوارتر از آن است که به نظر می رسد. درک اینکه چه زمانی دیگران قادر به انجام کاری بهتر از شما هستند، بلوغ می خواهد.

6. مهارت های بازاریابی

توسعه یک محصول خارق العاده یک چیز است، اما اگر مخاطب هدف خود را نشناسید و بدون هدف مخاطبان خود را به حداکثر برسانید، برای کسب و کار شما معنایی نخواهد داشت. بازاریابی درخشان راهی برای برقراری ارتباط با افرادی است که محصول یا خدمات شما را مصرف می کنند. این امر همچنین باعث افزایش وفاداری خریدار می شود.

بازاریابی در این روزگار هرگز آسانتر نبوده است. با ظهور شبکه های اجتماعی، مشاغل می توانند مشتریان خود را به طور مداوم در مورد نسخه های جدید مطلع کنند و تعاملات شخصی خود را انجام دهند. این حتی به افراد امکان می دهد محتوای برند شما را به تنهایی با دیگران به اشتراک بگذارند.

دسترسی به بازاریابی دیجیتال بی پایان است. آنچه شما نیاز دارید مهارت و خلاقیت برای استفاده از آن به نفع خود است. جنبه های اصلی بازاریابی خوب شامل چشم انداز روشن و مارک تجاری مناسب است. این به معنای تنظیم نگاه و لحنی است که متناسب با مخاطبان هدف شما باشد.

7. مهارت های برنامه ریزی استراتژیک

در اصل، برنامه ریزی استراتژیک شامل سازمان است. این یکی از مهارت های کارآفرینان برای مدیریت و تراز اولویت ها، تعیین اهداف و ساده سازی عملیات است. یکی از راه های تمرین این است که همه چیز را در قالب تصاویر، مانند نقشه های استراتژی یا چارچوب ها قرار دهید. این شما را مجبور می کند برنامه ها را به گونه ای متراکم کنید که به همه افراد شرکت شما بفهماند در چه صفحه ای هستید.

برنامه ریزی از این طریق یک فعالیت مدیریتی نیز محسوب می شود. شما می توانید این را به طور مرتب در بخشهای برنامه ریزی شده اعمال کنید، که به عنوان مستند پیشرفت شرکت شما نیز عمل می کند. به این ترتیب، این شرکت می تواند یک گام به عقب بردارد تا ببیند که آنها تا کجا پیش رفته اند و ارزیابی کنند که کجا باید بروند.

 

شرکت های جدید همچنین نقاط عطف کسب و کار را به عنوان ویژگی برنامه ریزی استراتژیک خود تعیین می کنند. نقاط عطف اهداف مشخصی را ایجاد می کنند تا سال به سال تلاش کنند. ایجاد ساختارهایی که برای رشد و موانع برنامه ریزی می کنند مسیری را فراهم می کند که می توانید آن را کنترل کنید. به این ترتیب می توانید اطمینان حاصل کنید که از مسیر خود خارج نمی شوید و می توانید از آسیب های در کمین کسب و کار خود در طول این مسیر در امان بمانید.

تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق

صاحبان مشاغل جدید قبل از دستیابی به سود باید مایل به ریسک واقعی باشند. آمارها نشان می دهد که نیمی از مشاغل جدید پس از پنج سال شکست می خورند و درصد زیادی از آنها به دلیل عدم آمادگی مناسب است. این بدان معنی است که با تجهیز مناسب خود، میتوانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید. 

ارسال نظر

نظرات کاربران