خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
چگونه-در-5-مرحله-حسابدار-خودم-باشم

چگونه در 5 مرحله حسابدار خودم باشم

اگر میخواهید امور حساب داری فعالیت اقتصادی خودتان را به دست بگیرید خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد میدهیم.

چگونه حسابدار خودم باشم

چگونه حسابدار خودمان باشیم

 

شاید شما یک تجارت کوچک راه انداخته اید و اکنون فکر می کنید که آیا خودتان می توانید  خدمات حسابداری  را اداره کنید؟ این 5 مرحله را به عنوان راهنمای موفقیت در حسابداری دنبال کنید.

حساب بانکی شرکت خود را باز کنید

یک سیستم دفترداری ایجاد کنید

هزینه های خود را طبقه بندی کنید

بودجه تعیین کنید

نرم افزار حسابداری برای فاکتور و حقوق و دستمزد

1. حساب بانکی شرکت را باز کنید

شما می خواهید بانکداری شخصی و شغلی خود را جدا نگه دارید. این ممکن است در ابتدای امر حیاتی به نظر نرسد، اما وقتی معاملات تجاری بیشتری برای مدیریت دارید، در وقت شما صرفه جویی می کند. بانک ها طیف گسترده ای از حساب ها را به طور خاص برای کسب و کار شما ارائه می دهند، برخی از آنها برای شرکت های بسیار کوچکی طراحی شده اند که تعداد کمی کارمند دارند یا هیچ کارمندی ندارند.

قبل از مراجعه به یک بانک برای افتتاح حساب، بهتر است ابتدا نیازهای مالی خود را در نظر بگیرید. به تعداد معاملاتتان در یک ماه نگاه کنید و آن را با آنچه از شما حساب می کند مقایسه کنید. اگر شما یک کسب و کار کوچک با سپرده یا هزینه کم هستید، ممکن است ارزش در نظر گرفتن حسابی را داشته باشد که از شما در ازای هر تراکنش هزینه دریافت می کند. برخی از بانک ها حساب های تجاری دارند که اگر حداقل موجودی ماه به ماه داشته باشید از هزینه ماهانه چشم پوشی می کنند. همچنین می خواهید مطمئن شوید که گزینه محافظت از اضافه برداشت را برای زمان مورد نیاز خود انتخاب کرده اید.

در جلسه خود با نماینده بانک، پیشنهادات کارت اعتباری کسب و کار با پاداش یا مشوق های دیگر که برای جذب شما در سیستم ثبت شده اند، حواس شما را پرت نکنند. می توانید آنها را در نظر بگیرید اما تصمیم بگیرید که آیا ارزش هزینه های اضافی را دارند. آنچه واقعاً می خواهید بدانید این است که آیا این بانک خدمات مناسبی را با ابزارهای آنلاین آسان و با قیمت مناسب ارائه می دهد و در صورت نیاز می تواند با وام یا اعتبار اضافی به شما کمک کند.

2. یک سیستم دفترداری ایجاد کنید

سیستم ورود به سیستم حسابداری نوعی از حسابداری است که در آن هر یک از معاملات مالی شرکت به عنوان یک ورودی واحد در یک دفتر ثبت می شود. این فرآیند معمولاً به دلیل سادگی، مقرون به صرفه بودن و عدم نیاز به آموزش رسمی توسط مشاغل کوچک جدید مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم ورود دوگانه به یک فرآیند دفترداری بسیار دقیق تر احتیاج دارد، جایی که هر ورودی دارای یک ورودی متناظر اضافی به یک حساب دیگر است. کلمه دوگانه را در ورود دوگانه در نظر بگیرید تا مخفف "بدهکار" و "اعتبار" باشد. دو جمع برای هر یک باید تعادل داشته باشد، در غیر این صورت خطایی در ضبط وجود دارد.

 یک سیستم ورود دوگانه سوابق کاملی را فراهم می کند و امکان ایجاد صورت های مالی مناسب را فراهم می کند. امروزه گزینه های نرم افزاری بسیاری در دسترس است که مدیریت یک سیستم ورود به سیستم دو برابر را آسان می کند.

3. هزینه های خود را طبقه بندی کنید


طبقه بندی هزینه ها در سازماندهی شرکت شما، برای بودجه بندی و همچنین جمع هزینه هایی که می توانند در زمان مالیات از آن منصرف شوند، مفید خواهد بود.

عناوین دسته های مشهوری که می توانید ایجاد کنید شامل موارد زیر است:

هزینه های تبلیغات

وسیله نقلیه (های) تجاری

حقوق و دستمزد

مزایای کارمندان

هزینه های غذا و سرگرمی

هزینه های دفتر

لوازم اداری

خدمات حرفه ای

اجاره، خدمات و تلفن

مخارج سفر

4- بودجه تعیین کنید

اکنون که هزینه های مشاغل خود را دسته بندی کرده اید، بودجه سال خود را تعیین کنید. این امر به ویژه اگر کارمندانی را دارید که از طرف شرکت شما مجاز به خرید هستند مهم است. این کار به این منظور است که آنها انتظارات شما را درک کنند و بیش از حد هزینه نکنند.

یک رقم کلی را تعیین کنید، سپس آن را تقسیم کنید و مقادیر را به دسته های ذکر شده در بخش قبلی اختصاص دهید. بسیار محتمل است که در یکی دو سال در فعالیت اقتصادیتان این تعداد نیاز به تغییر زیادی داشته باشد. اما ایجاد یک بودجه در ابتدا مکان خوبی برای شروع به شما می دهد، کارمندان خود را از محدودیت های هزینه ای آگاه می کند و به شما امکان می دهد برای آینده برنامه ریزی بهتری داشته باشید.

5. نرم افزار حسابداری مجوز برای فاکتور و حقوق و دستمزد

صورتحساب و حقوق و دستمزد از مهمترین مراحل حسابداری شما هستند. بیایید نگاهی به جزئیات بیندازیم.

صورتحساب

شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که سیستم مناسبی برای صورتحساب در اختیار دارید. وجهی که شرکت شما از فاکتورهای پرداختی توسط مشتری بدست خواهد آورد، باعث ادامه کار شرکت شما خواهد شد.

امروزه راه حل های نرم افزاری وجود دارد که به شما امکان می دهد با اطلاعات استاندارد شرکت خود یک فاکتور قالب بندی شده تهیه کنید. این نرم افزار به طور خودکار هر بار که فاکتور ایجاد می کنید، یک فاکتور جدید ایجاد می کند، شرایط پرداخت را تعیین می کنید و زمان تأخیر پرداخت مشتری را به شما اطلاع می دهد. موارد برتر پشتیبانی آنلاین یا تلفنی را نیز ارائه می دهند. قبل از اینکه آن را به مشتری ارسال کنید، فاکتورهای صادر شده را چند بار بخوانید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی پیش میرود.

ماشین حساب

حقوق و دستمزد به سادگی فرآیندی است که در آن به کارمندان خود حقوق می دهید. فرآیند قابل اعتماد در پرداخت حقوق به دو دلیل مهم است. اولین مورد این است که بسته به اندازه شرکت شما، می تواند بزرگترین هزینه منظم شما باشد. دوم این که یک سیستم حقوق و دستمزد مناسب، کارمندانی را که استخدام می کنید راضی نگه می دارد. اگر به طور مداوم و دقیق پرداخت نکنید، کارمندان در جایی دیگر به دنبال کار می گردند. راه اندازی سیستم حقوق و دستمزد می تواند سالها در غم و اندوه شما صرفه جویی کند.

به طور معمول، یک سیستم حقوق و دستمزد قبل از پرداخت حقوق به کارمند، مالیات را از هر چک کسر می کند. این مالیات شامل بیمه تأمین اجتماعی و....... میشود.

از آنجا که حقوق و دستمزد می تواند یک فرایند زمانبر باشد، امروزه بیشتر مشاغل از یک سیستم نرم افزاری استفاده می کنند که کسورات را کنترل می کند و مبلغ خالص را به طور خودکار به حساب های بانکی کارمندان هدایت می کند. بسته به نرم افزار، برخی از سیستم ها همچنین می توانند دستمزد کارکنان ساعتی را محاسبه کرده و براساس نیازهای صاحب مشاغل خلاصه هایی را تهیه کنند.

ملاحظات دیگر برای انجام حسابداری توسط خودتان

وظایف یک حسابدار متفاوت است اما به طور معمول آنها در زمینه های زیر نظارت و کار می کنند: مدیریت داده ها، تجزیه و تحلیل و مشاوره مالی، گزارش های مالی و انطباق با مقررات. آنچه در بالا شرح دادیم اصول مربوط به حسابدار کسب و کار کوچک خود شما است، اما ممکن است متوجه شوید با رشد شغلی خود باید با یک حسابدار حرفه ای تماس گرفته و از آنها کمک بگیرید.

شما باید یک حساب بانکی حقوقی باز کنید، یک فرآیند دفترداری، طبقه بندی هزینه ها، ایجاد بودجه و نرم افزار حسابداری مجوز ایجاد کنید.

ارسال نظر

نظرات کاربران

  • محمدرحیم نوری محمدرحیم نوری

    میخوام حساب باز کنم

    • مالی کده
      مالی کده

      سلام. برای باز کردن حساب بانکی باید به بانک مورد نظر خودتان مراجعه نمایید

  • حسین عمرانی حسین عمرانی

    با سلام احتراماً، درخواست مشاور و راهنما برای تهیه گزارشات مدیریتی، تحریر و پلمپ دفاتر قانونی و احراض انواع مالیات های شرکت و پرداخت بیمه را دارم. ارادتمند

    • مالی کده
      مالی کده

      باسلام. لطفا با خطوط شرکت تماس بگیرید. با تشکر.

  • شهناز کریمان شهناز کریمان

    من از حساب داری چیزی نمی دانم اما می خواهم

  • شهناز کریمان شهناز کریمان

    من از حسابداری چیزی نمی دانم ولی علاقمند هستم یاد بگیرم ازکجا شروع کنم وچگونه ایا اموزش انلاین وجود دارد که به من کمک کند

    • مالی کده
      مالی کده

      سلام و درود. لطفا با کارشناسان شرکت جهت آموزش حسابداری یا شروع به کار حسابداری تماس حاصل کنید.