خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
5-راز-موفق-ترین-شرکت-های-حسابداری

5 راز موفق ترین شرکت های حسابداری

در این مقاله به 5 راز بزرگ موفقیت های شرکت های حسابداری موفق پرداخته ایم همچنین بعضی از علل آن را بررسی کرده ایم.

رازهای موفق ترین شرکت های حسابداری

راز های موفقیت بزرگترین شرکت های حسابداری چیست؟

که می تواند تعیین کند آیا شرکت شما یکی از شرکت های برنده خواهد بود یا یک  شرکت عادی حسابداری. بنابراین چه رفتار و تصمیماتی برنده ها را از بازنده ها در صنعت حسابداری جدا می کند؟ رازهای یک شرکت حسابداری موفق چیست؟
 
ما کمی عمیق تر شدیم و به عادت های مخفی برخی از موفق ترین شرکت های حسابداری پی بردیم تا بفهمیم چه چیزی آنها را در انجام کار بسیار متفاوت تر از سایرین می کند. یافته های ما در این راهنما جمع آوری شده است تا شما نیز بتوانید به یکی از رهبران صنعت حسابداری تبدیل شوید.
 
رازهای موفقیت بزرگترین شرکت های حسابداری چیست
 
 
 

برنامه های مکتوب و اهداف شرکت های حسابداری

 
احتمالاً درباره اهمیت نوشتن اهداف برای زندگی شخصی خود شنیده اید. طبق مطالعه ای که در سال 1979 توسط برنامه MBA هاروارد انجام شد، نوشتن اهداف برای آینده شما تأثیر بسزایی در موفقیت مادام العمر شما خواهد داشت. در این مطالعه، آنها با تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی مصاحبه کردند و پرسیدند، "آیا شما اهداف مشخص و مکتوبی برای آینده خود و برنامه های خود برای تحقق آنها تعیین کرده اید؟"
 
از افراد نظرسنجی شده، فقط 3٪ اهداف و برنامه های خود را نوشته اند. 13٪ اظهار داشتند که آنها اهدافی داشته اند اما آنها را یادداشت نکرده اند. 84٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که اصلاً هدف خاصی ندارند. وقتی ده سال بعد با این دانشجویان دوباره مصاحبه شد، تفاوت در سطح موفقیت آنها حیرت انگیز بود.
 
به طور متوسط، 13٪ کسانی که هدف های نانوشته ای داشته اند، دو برابر کسانی که هدف ندارند، درآمد کسب می کنند حال به نظر شما سرنوشت کسانی که 3٪ کسانی که اهداف خود را نوشته اند چیست؟ به طور متوسط، آنها ده برابر بیشتر از 97٪ هم کلاس های  دیگر خود درآمد داشتند!
 
بنابراین نتیجه این نظرسنجی برای تجارت شما به چه معناست؟ به بیان ساده، نوشتن اهدافی که برای تجارت خود در نظر گرفته اید، پایه و اساس موفقیت در آینده خواهد بود. با این حال، به طور شگفت آور، 46٪ از شرکت ها برنامه یا هدف استراتژیکی برای تجارت خود ندارند. این شرکتهای بی هدف نسبت به بنگاههایی که اهداف و برنامه های مدون خود را نوشته اند، رشد کمتری داشته اند.
 
اما از آنجا که این اهداف فقط برای خود شما نیست، نمی توانید فقط آنها را یادداشت کنید و آن را رها کنید. کل تیم شما باید با اهداف همراه باشد و استراتژی دستیابی به آنها را درک کند. چطور می توانید این کار را انجام بدهید؟ اول و مهمترین راه، شما باید یک چشم انداز الهام بخش برای تجارت خود داشته باشید. طبق یک نظرسنجی، تنها 40٪ از شرکت های حسابداری معتقد بودند که چشم انداز شرکت آنها الهام بخش است و فقط 20٪ فکر می کنند که کل تیم آنها اهداف و استراتژی های شرکت را درک می کنند.
 
حضور تیم خود و اطمینان از درک اهداف شما، مشارکت کارمندان را تشویق می کند. مطالعات متعدد مزایای افزایش تعامل کارمندان را نشان داده است، و ما در مورد این مزایای خاص در ادامه این راهنما بحث خواهیم کرد. با این حال، کافی است بگوییم که درگیر کردن کارکنان خود با یک چشم انداز الهام بخش و یک هدف روشن، به کسب و کار شما کمک می کند تا رشد و موفقیت برجسته ای را تجربه کنید.
 
 
متنوع کردن خدمات شرکت حسابداری
    
موفق ترین شرکت های حسابداری فقط یک سرویس واحد ارائه نمی دهند. آنها لیست متنوعی از خدمات موجود برای مشتریان خود دارند. سوال اینجاست چرا این باعث موفقیت بسیار بیشتر آنها می شود؟
 
به تعدادی از دلایل آن در زیر میپردازیم:
 
طیف مشتری گسترده تر برای شرکت حسابداری
   
 اگر بسته متنوعی از خدمات را ارائه دهید، از مشتری متنوع تری برخوردار خواهید شد. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شرکت شما خدمات حسابداری را به طور انحصاری برای مشاغل کوچک ارائه می دهد. اکنون، شما فقط برای صاحبان مشاغل کوچک درخواست آن سرویس واحد را دارید. مشتریان شما نمی توانند شما را به دوستانی که نیاز به اظهارنامه مالیاتی شخصی دارند، یا به مشاغل بزرگتری که به طیف وسیعی از خدمات حسابداری احتیاج دارند، ارجاع دهند. شما تمام منابع خود را به یک سرویس واحد ارائه داده اید که به یک نوع تجارت واحد ارائه می شود، و خیلی دشوار است وقتی در یک کسب و کار محدود شدید رشد قابل توجهی داشته باشید.
 
 
همان مشتریان، تجارت بیشتر در شرکت حسابداری
  
شما در حال حاضر یک پایگاه داده ایی از مشتریان دارید، پس چرا کسب و کار خود را از این مشتریان به حداکثر نمی رسانید؟ شرکتهایی که خدمات متنوعی ارائه می دهند می توانند خدمات مختلفی را به همان مشتری ارائه دهند. این باعث می شود که تجارت شما سود بالقوه خود را به حداکثر برساند، در حالی که شما را به یک فروشگاه یک مرحله ای برای تمام نیازهای حسابداری مشتریان تبدیل می کند. به جای اینکه فقط اظهارنامه مالیاتی مشتری خود را انجام دهید، می توانید اظهارنامه مالیاتی شخصی وی، اظهارنامه مالیاتی مشاغل وی را انجام دهید، خدمات حسابداری برای یک کسب و کار را ارائه دهید و به مدیریت حقوق و دستمزد کمک کنید. ناگهان سود شما از یک مشتری تنها چند برابر شده است!
 
 

یک شرکت متخصص در زمینه های مالی و حسابداری

ممکن است فکر کنید که متنوع کردن خدمات شما منجر به سطح پایین تری از تخصص می شود - یا به قول معروف اقیانوسی به عمق یک سانتی متر هستید. با این حال، در دیدگاه افکار عمومی، این قضیه میتواند درست نباشد. وقتی مشتریان می بینند که شما می توانید از تمام جوانب حسابداری استفاده کنید، شما را به عنوان یک متخصص در زمینه کار خود می بینند. به همین دلیل است که آن شرکت ها در راس صنعت از نظر کاری که انجام می دهند شهرت زیادی دارند زیرا آنها می توانند همه کارها را انجام دهند. متنوع کردن سبد خدمات شما می تواند به رشد تجارت شما کمک کند و به عنوان یک متخصص در صنعت خود شهرت کسب کنید. این فقط یک قدم دیگر برای صعود به بالای رشته حسابداری است.
 
 
نظارت بر رضایت مشتریان شرکت حسابداری
 
عادت مشترک شرکتهای حسابداری این است که به جلب رضایت مشتری اهمیت زیادی می دهند. آنها در هر مرحله از راه خود رضایت مشتریان خود را با دقت کنترل می کنند. دلیل این امر ساده است: به طور متوسط پیدا کردن مشتری جدید پنج تا شش برابر بیشتر از نگهداری مشتری فعلی هزینه دارد. به عبارت ساده، تلاش شما برای راضی نگه داشتن مشتری نسبت به تمرکز بر بازاریابی برای مشتریان جدید مقرون به صرفه است.
 
علاوه بر مقرون به صرفه بودن، راضی نگه داشتن مشتری می تواند منافع بیشتری نیز برای شما به همراه داشته باشد. در یک مطالعه انجام شده، حدود 14٪ از مشاغل یک شرکت مربوط به مشتریانی است که توسط مشتریان فعلی معرفی می شوند. مشتریان راضی نیز مشتریانی همیشگی خواهند بود. اگر قبلاً از شرکت شما استفاده کرده باشند و از این تجربه راضی باشند، 10 درصد احتمال خرید دوباره در بازار وجود دارد.
 
اما اگر هرگز نمی دانید چه زمانی آنها راضی نیستند، چگونه می توانید مشتریان خود را راضی نگه دارید؟ به عنوان یک مالک مشاغل، مهم است که شما به طور مداوم "درجه حرارت" مشتریان خود را بررسی کنید. به طور منظم نظرسنجی انجام دهید و از آنها بخواهید تا به شما به صورت آنلاین نظر دهند. مشتری که از خدمات راضی نیست یا یک بررسی منفی می گذارد، به احتمال زیاد دیگر به سمت شما باز نمیگردد. با برطرف کردن نارضایتی مشتری در اول راه، می توانید مشتری خود را حفظ کنید و قرارداد خود با او را حفظ کنید.
 
عدم نظارت بر رضایت مشتری مانند ریختن آب در سطلی است که انتهای آن سوراخ شده است. هر چقدر درون سطل بگذارید، آب همچنان باقی می ماند. بهترین راه برای متوقف کردن آن سوراخ استعاره ای در سطل شما این است که مشتریان خود را راضی نگه دارید تا آنها شما را ترک نکنند و کسب و کار خود را به جای دیگری برسانند. نظارت بر رضایت آنها بهترین راه برای انجام این کار است.
 
حرفه ای ها و با تجربه ها در حرف حسابداری به این شهرت دارند که همیشه به خصوص در فصول شلوغ به میزهای خود زنجیر می شوند. در حقیقت، 83٪ از حسابدار هایی که مورد بررسی قرار گرفتند گفتند که آنها معمولاً بیش از 40 ساعت در هفته کار می کنند. در حالی که بعضی اوقات لازم است که کارمندان اضافهکاری نیز انجام بدهند در غیر این صورت چگونه فصل مالیات را پشت سر می گذارید؟ برای شما مهم است که هر زمان ممکن باشد همه کارمندان خود را به داشتن تعادل بین کار و زندگی خوب ترغیب کنید. این روشی است که موفق ترین شرکت های حسابداری انجام می دهند و واضح است که برای آنها از این روش نتیجه گرفته اند.
 
نشریه (Fortune 500) در میان مشاغلی که در راس رشته های مربوط به خود بودند، یک نظرسنجی انجام داد. در این نظرسنجی، 49٪ از شرکتهای رتبه بندی شده در 3 صنعت برتر خود تعادل بین زندگی و کار را به عنوان اولویت اصلی شرکت خود ذکر کرده اند. انجام این کار به کارمندان شادتر و سالم تری منجر می شود که میزان درگیری بالاتری را در کار خود گزارش می دهند. کارمندان خوشحال و متعهد به کسب و کار خود مزایای زیر را می دهند:
 
27٪ سود بیشتر
 
50٪ فروش بالاتر
 
وفاداری 50٪ مشتری بالاتر
 
38٪ بهره وری بالاتر از حد متوسط
 
ممکن است فکر کنید که با طولانی تر نگه داشتن کارکنان در محل کار بیشتری انجام می شود، اما هرچه بیشتر آنها پشت میز کار باشند، بازده کارکنان شما کمتر خواهد بود. علاوه بر این، تعادل خوب بین زندگی و کار باعث می شود که کارمندان شما برای مدت طولانی در شرکت شما بمانند. 27٪ از کارکنانی که تعادل بین زندگی و کار در محل کار خود را گزارش نکردند اظهار داشتند که قصد دارند شرکت خود را طی دو سال آینده ترک کنند، در حالی که تنها 17٪ از کسانی که تعادل خوب بین زندگی و کار را گزارش کرده اند برنامه های مشابهی داشته اند.
 
امروزه تعداد بیشتری از افرادی که وارد این حوزه شغلی می شوند، به تعادل مناسب بین زندگی حرفه ای و شخصی خود اهمیت می دهند، به ویژه آن دسته از کارمندان که از نظر شغلی از صلاحیت بالایی برخوردار هستند. اگر می خواهید بهترین استعداد را به خود جلب کنید، آنها را دور نگه دارید و آنها را راضی و سرحال نگه دارید، پس باید به آنها فرصت بدهید تا زندگی خود را در اطراف کار متعادل کنند، نه اینکه کار زندگی آنها باشد.
 
همه با این جمله "وقت از طلا ارزشمند تر است" آشنا هستند اما شما واقعاً چند بار این مفهوم را در تجارت خود به کار می برید؟ در یک صنعت رقابتی، مهم این است که شما و همه کارمندانتان یاد بگیرید که چطور هوشمندانه کار کنید، نه سخت تر، تا بتوانید با وقت و نیروی کاری که دارید کارهای بیشتری انجام دهید. اگر می خواهید تجارت شما بسیار پربازده باشد، برخی از عادت های زیر را که در شرکت های برتر حسابداری به کار می برند، در نظر بگیرید:
 
در مورد اولویت ها جهت مشخصی بدهید. این به کارمندان کمک می کند تا ابتدا روی مهمترین وظایف تمرکز کنند.
 
کارها و وظایف را به طور یکنواخت بین کارمندان توزیع کنید.
 
پشتیبانی و آموزش قوی ارائه دهید. این کار به کارمندان قدرت می بخشد و اطمینان حاصل می کند که آنها مهارت های لازم برای انجام کارها را دارند.
 
منابعی را که برای انجام کارها با کارآیی و در سطح بالایی از کار نیاز دارند به کارمندان بدهید.
 
برای تصمیم گیری در مورد نحوه انجام کار خود به کارمندان استقلال و اختیار دهید. این امر از تأخیر در روند کار جلوگیری کرده و کارکنان را قادر می سازد تا وظایف مربوطه خود را به عهده بگیرند.
 
برگزاری جلسات کوتاه در طول هفته می تواند به شما کمک کند تا میزان کار را اندازه بگیرید و در صورت لزوم آنها را توزیع کنید، بنابراین می توانید از انجام کار اطمینان حاصل کنید. همچنین کارمندان را مجبور می کند درمورد کارهایی که انجام داده اند پاسخگو باشند، زیرا آنها باید بطور دوره ای در مورد وظایف خود گزارش دهند.
 
همچنین باید مهلت های مشخصی را برای پروژه ها تعیین کنید. طبق یک مطالعه که در بین دانشجویان دانشگاه انجام شد، دانشجویانی که مهلت مشخصی برای انجام پروژه های خود داشتند، عملکرد بهتر و مداوم تری نسبت به دانشجویان بدون ضرب الاجل داشتند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که مهلت هایی را که میخواهید تعیین کنید با دست باز و زمان زیاد تعیین نکنید. همان مطالعه نشان داد که دانش آموزانی که برای انجام یک کار وقت زیادی دارند، عملکرد آنها تقریباً ضعیف تر از دانشجویان بدون مهلت است.
 
همچنین کارمندان خود را به استراحت در طول روز تشویق کنید. همان مفهوم موجود در مورد تعادل خوب کار و زندگی  در زمانی که کارمندان در محل کار خود هستند، اعمال می شود. در حالت ایده آل، کارکنان باید 90 دقیقه کار کنند، سپس 15 دقیقه استراحت داشته باشند. این با ریتم های انرژی طبیعی بدن همگام سازی می شود و به آنها انرژی بیشتری برای انجام کارها می دهد و به آنها اجازه می دهد تا بیشتر روی کار خود تمرکز کنند.
 
همچنین باید از ابزارهای مناسب برای کاهش زمان لازم برای انجام وظایف استفاده کنید. این می تواند مواردی مانند سیستم های مدیریت اسناد بدون کاغذ و نرم افزار اسکن را شامل شود. این نوع ابزارها به طور قابل توجهی از زمان کارمندان شما برای انجام کارهای وقت گیر مانند بایگانی و ورود اطلاعات کاسته و به آنها فرصت بیشتری می دهد تا برای کارهای قابل پرداخت و محصولات قابل تحویل برای مشتریان خود صرف کنند.
 
 
جمع بندی راز های موفقیت بزرگ ترین شرکت های حسابداری
    
یافتن فرمول موفقیت می تواند یک فرایند آزمایش و خطا باشد و تعداد بسیار کمی از مشاغل واقعاً آن را درک می کنند. برای صعود به رده بالای صنعت حسابداری نیاز به کارمندان، عادت های مناسب، ابزارهای مناسب و گاهی اوقات کمی شانس است. با این حال، ما امیدواریم که شما بتوانید از آن شرکتهایی که به نظر می رسد رازهای مربوط به راه اندازی یک شرکت حسابداری موفق را باز کرده اند، بیاموزید تا بتوانید این اسرار را در تجارت خود نیز به کار ببرید و شرکت خود را به داستان بزرگ موفقیت بعدی تبدیل کنید.
 
بنابراین اکنون که اسرار موفق ترین شرکت های حسابداری را به شما گفتیم، دیگر منتظر چه چیزی هستید؟ از امروز اجرای این تغییرات را در تجارت خود شروع کرده و رشد کسب و کار خود را مشاهده کنید!
 

ارسال نظر

نظرات کاربران

  • علی علی

    راجع به مکتوب کردن اهداف که گفتین خواستم بگم که نه تنها شرکت های موفق اهداف رو مکتوب میکنن بلکه نوشتن اهداف یکی از عادت های بسیار پسندیده ی افراد موفق هم بوده و دلایل بسیاری وجود داره که مزیت های نوشتن اهداف و ترسیم اون هارو کردن اون هارو مفید میدونه

    • مالی کده
      مالی کده

      مشخص کردن و مکتوب کردن اهداف در هر شاخه ای یک نمای کلی از بایدها و نبایدها را به افراد نشان می دهد. این مبحث برای شرکت های حسابداری هم صدق می کند و از دلایل موفقیت آنها همین مورد است.