خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
مشاوره-مالیاتی

مشاور مالیاتی و نکات طلایی مشاوره مالیاتی

در این مقاله قرار است به مالیات کسب و کارها و مشاوره مالیاتی پرداخته شود و نحوه برخورد با مالیات و امور مربوطه را شرح دهیم. به شما توصیه می شود که از مالیات نترسید و سعی کنید با آن به طور صحیح برخورد کنید.

مشاوره مالیاتی کسب و کارها

در این روزها همه درگیر مالیات هستند و کمتر کسی را پیدا می کنیم که یکی از دغدغه های مالی و کسب و کارش مالیات نباشد. در ذهن همه فعالان اقتصادی و کسانی که قصد دارند کسب و کار خود را راه اندازی کنند سوالات مهمی در مورد مالیات نقش بسته است که آنها را با هم مرور می کنیم و برای سوالات مالیاتی راه حل ارائه می کنیم:

  • مالیات کسب و کار من چقدر است؟
  • من از مالیات چیز خاصی نمی دانم و کارهای مالیاتی من را چه کسی باید انجام دهد؟
  • چکار باید کرد که مالیات کمتری پردخت کنم؟
  • برای جلوگیری از جریمه های مالیاتی چکار باید کرد؟
  • آیا برای کارهای مالیاتی نیاز به حسابدار دارم یا مشاور مالیاتی؟
  • به نظرم حقوق و دستمزد حسابدار و مشاور مالیاتی زیاد است. چکار باید بکنم؟

و خیلی سوالات دیگری که در ذهن هر مدیر عامل یا کارفرمایی وجود دارد. اول این را بدانید که شما به خاطر کسب و کار و یا حتی مغازه کوچکتان بدون هیچ شک و تردیدی دریگر مالیات و موارد مربوطه خواهید شد. پس بهتر است که این مورد را مدیریت کنید تا بعدا دچار مشکلات عدیده و خاصی نشوید. به عبارتی توصیه می شود برای کسب و کارتان احترام قائل شوید و از چالش های مالیاتی فرار نکنید.

با مالی کده در ادامه مقاله همراه باشید تا خیالتان از مالیات راحت شود.

قوانین و تکالیف مالیاتی

امور و تکالیف مالیاتی یکی از مهمترین موضوعاتی است که شرکت‌ ها و کسب و کارها در تمام دنیا مخصوصا کشور ما ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. این عادی است زیرا قوانین مالیاتی پیچیده است و طی زمان دارای تغییرات مکرر هستند و عدم انجام صحیح آنها باعث جریمه های مالیاتی می شود.

مشکلات و موانع مالیاتی زیادی بر سر راه شرکت‌ ها و مشاغل قرار دارد و سعی می‌کنند آنها را رفع کنند و عملکرد مالیاتی خوبی برای خود رقم بزنند. عده ای در این امور مالیاتی و انجام تکالیف مالیاتی خود موفق هستند و عده ای نیز در این امر نا موفق و ناراضی هستند و همچنین در اکثر موارد متحمل هزینه‌های غیر قابل جبرانی می‌شوند.

 

مشاور مالیاتی کیست

مالیات هر کسب و کار چقدر است؟

برای همیشه جواب این سوالتان را خواهید دانست. این سوال برای خیلی از مودیان مالیاتی و صاحبان کسب و کارها و شرکت ها مطرح است. فارغ از اینکه شخص حقیقی باشید یا حقوقی باشید با خاطر درآمد و سود خالص خود می بایست مالیات پرداخت کنید مگر در مواردی که مشمول مالیات نباشید یا معاف باشید. اما چقدر باید پرداخت کنید؟

در ابتدا چندین موضوع مهم را مد نظر داشته باشید. محاسبه مالیات خیلی راحت نیست و به عوامل متعددی مربوط است که نیاز به دانستن آنها می باشد:

  1. اول باید بدانید که مالیات چی رو قصد دارید محاسبه کنید؟ دو نوع مالیات کلی داریم. مالیات های مستقیم و مالیات های غیر مستقیم. برای مثال مالیات بر درآمد یا همان مالیات عملکرد مربوط به قانون مالیات های مستقیم است و مالیات بر ارزش افزوده مربوط به مالیات های غیر مستقیم.
  2. شما باید اطلاعات مالی خود را داشته باشید که بتوان مالیات را شناسایی کرد. مثلا فقط با دانستن اینکه شما یک خیاط هستید یا رستوران دارید یا یک شرکت تولیدی یا بازرگانی هستید، نمی توان مالیات را محاسبه کرد. شما اگر مالیات بر درآمد خود را می خواهید به دست آورید، حداقل باید تمام اطلاعات درآمد و هزینه خود را به صورت ریال داشته باشید.

پس شما باید از محاسبه موضوع مالیات خود با خبر باشید.مثلا اگر می خواهید مالیات سود کسب و کارتان که همان مالایت بر عملکرد است را بدانید باید میزان درآمد و هزینه های خود را بدانید. همچنین از معافیت ها آگاهی داشته باشید. علاوه بر این موارد عدم انجام تکالیف خودش باعث به وجود آمدن جریمه های مالیاتی و حتی از دست دادن معافیت ها میشود. پس عوامل بسیاری وجود دارد که محاسبه مالیات کسب و کار شما پیچیده شود.

نکته بسیار مهم در مورد محاسبه و پرداخت مالیات : شما مالیات محاسبه شده از طرف خودتان را پرداخت می کنید اما در زمان حسابرسی مالیاتی یا رسیدگی مالیاتی شاید سازمان امور مالیاتی برای شما مالیات بیشتری تشخیص دهد. این مساله خیلی مهم است که چرا مالیات شما بیشتر شده است؟ و حتی چرا جریمه شده اید؟

محاسبه مالیات صرفا با چندتا صحبت و حرف قابل انجام نیست. شما حد اقل باید اطلاعات سود و زیان خود را داشته باشید و اظهارنامه ارسال نمایید. به یاد داشته باشید که محاسبه مالیات یک موضوع است و درنهایت مقدار پرداخت مالیات بابت آن موضوع یک مبحث دیگر است. اگر شما یک مالیات خاصی را محاسبه کردید ولی در نهایت بیشتر مالیات داده اید یک جای کار می لنگد. این اختلاف  یا اشتباه از حسابدار شما است! یا اشتباه از طرف مدیران است ! یا اشتباه از طرف اداره مالیات!

برای دریافت مشاوره مالیاتی در این مورد بسیار مهم با مشاوران مالیاتی مستقر در شرکت حسابداری مالی کده تماس حاصل نمایید.

عدم توانایی و آگاهی مدیران از مالیات

عدم توانایی مدیران در انجام تکالیف مالیاتی و عدم آگاهی آنها از قوانین مالیاتی یک امر طبیعی است. چون وظیفه یک مدیر عامل یا کارفرما چیز دیگری است. اما راه حل این مشکل چیست؟

شرکت ها و مشاغل برای برطرف کردن این مشکل باید یک حسابدار یا مشاور مالیاتی استخدام نماید. البته همه حسابداران مهارت در امور مالیاتی ندارند و یا صرفا با آن آشنا هستند. پس منظور از حسابدار، جذب یک حسابدار مالیاتی است که در امور مالیاتی در حد نیاز مهارت دارد. داشتن یک حسابدار یا یک مشاور مالیاتی بسیار به آن کسب و کار کمک می کند.

برخی از مدیران احساس می کنند که خودشان می توانند از پس امور مالی و مالیاتی عبور کنند. اما این یک اشتباه استراتژیک است. یک مدیر کارهای مهمتری دارد و باید تمرکزش بر امور عمالیاتی و اجرایی کسب و کار خودش باشد.

جلوگیری از جریمه مالیاتی

جریمه مالیاتی برای چی شامل حال مودیان می شود؟ جریمه مالیاتی به دلیل عدم رعایت قوانین مالیاتی است. اما ریشه عدم رعایت قوانین مالیاتی چیست؟ چه کسی مقصر است؟

در اکثر موارد دلیل جریمه های مالیاتی خود مدیران و کارفرمایان هستند. شاید برای شما عجیب باشد اما این مورد را برای شما بررسی می کنیم.

مسولیت امور مالیاتی یک مودی با خود آن مودی است. مودی برای انجام و مدیریت امور مالیاتی خود نیاز به متخصصین مالیاتی مانند یک مشاور مالیاتی یا حسابدار مالیاتی دارد. همه ما می دانیم که اگر کاری قرار است انجام شود باید به دست کاردان سپرده شود. پس آن سازمان برای انجام صحیح امور مالیاتی خود باید بر روی کارشناسان خبره مالیاتی سرمایه گذاری کند نه یک حسابدار ساده یا کارآموز.

برخی مدیران مدعی هستند که حقوق و دستمزد حسابداران یک هزینه است. به کارفرمایان توصیه می شود این هزینه را به عنوان یک هزینه سرمایه ای در نظر بگیرند. شما اگر به اندازه یک حقوق وزارت کار به یک حسابدار تمام وقت حقوق می دهید مطمعا نباشید که امور مالیاتی شما به نحو صحیح پیش خواهد رفت. یا اگر احساس می کنید که به مشاور مالیاتی نیاز ندارید باید ریسک این موضوع را بپذیرید که بعدا به مشکلات مالیاتی برخورد کنید.

مدیران با استخدام و همکاری با مشاوران مالیاتی و متخصصان این حوزه می توانند امور مالیاتی خود را مدیریت کنند که منجر به کاهش جریمه های مالیاتی می شود. بی توجهی به این امر گریبان کسب و کار را خواهد گرفت.

عده ای از مدیران هم با استخدام یک حسابدار یا مشاور مالیاتی هنوز درگیر این مباحث هستند. چاره چیست؟ کارفرمایان باید از مهارت و توانایی این اشخاص مطمعا شوند و قبل یا حین فعالیت و همکاری این موارد را بررسی نمایند. اگر به این نتیجه رسیده اید که نیاز به متخصصان خبره تر یا کاربلد تر دارید سریعتر اینکار را انجام دهید و به دنبال افراد با مهارت بیشتر باشید.

انواع کاهش مالیات

آیا کاهش مالیات قانونی است؟ بله اما کاهش مالیات با فرار مالیاتی متفاوت است. برای کاهش مالیات به صورت قانونی باید از ترفندهای مالیاتی که بر اساس قوانین مالیاتی هم است، استفاده شود. به نظر شما چه کسانی از این ترفندهای مالیاتی آگاه است.

کلید و راه حل در مواقعی حتی دست حسابدارن مالیاتی هم نیست بلکه به کمک یک مشاور مالیاتی خبره این مبحث می تواند امکان پذیر باشد.

ترفندهای مالیاتی بر اساس قوانین مالیاتی است. برای مثال برای حمایت از تولید کنندگان، در صورت داشتن پروانه و مجوز ساخت مقداری از نرخ مالیات آنها کاهش می باشد. یا به خاطر کرونا مشاغل آسیب دیده که درآمد مشمول مالیات آنها کمتر از 100 میلیون تومان است مشمول 5% حمایت مالیاتی می شوند.

به صاحبان کسب و کارها پیشنهاد می شود از خدمات مشاوران مالیاتی در مباحث مالیاتی خود استفاده کنند و مدیریت امور مالیاتی را جدی بگیرند. فرار مالیاتی با استفاده از مشوق های مالیاتی و تسهیلات مالیاتی متفاوت است. مشاور مالیاتی با بررسی وضعیت کسب و کارها و شناسایی پتانسیل های مالیاتی و عملیاتی سازمان می تواند مشاوره مالیاتی سودآور ارائه کند.

مالیات را سخت نگیرید

دغدغه مالیات در دل و جان اکثر کسب و کارها وجود دارد. مالیات سهم دولت ها از سود کسب و کارها و عایدی آنها می باشد و نمی توان از دست مالیات خلاص شد مگر از طریف راه های غیر قانونی و فعالیت های زیر زمینی که به هیچ وجه توصیه نمی شود. دولت و سازمان امور مالیاتی قرار است از مودیان و کسب و کارها مالیات دریافت کند. پس سعی کنید آن را مدیریت کنید و به بهترین شکل کارهای خود را پیش ببرید.

مالیات مانند یک دریا یا استخر شنا است. هرچه سف و سخت تر با آن رفتار کنید و حرکات اضافی و نامناسب داشته باشید به داخل آب فرو می روید. اما اگر عکس العمل صحیح در مقاله قوانین مالیاتی داشته باشید به راحتی از آن عبور می کنید. مالیات را سخت نگیرید و از آن یک موضوع ترسناک نسازید. مالیات زمانی برای شما ترسناک خواهد بود که قوانین مالیاتی و تکالیف مالیاتی عمل نکنید.

برای داشتن بهترین عملکرد مالیاتی می توانید با مشاوران مالیاتی شرکت حسابداری مالی کده تماس حاصل کنید و از خدمات مشاوره مالیاتی بهره مند شوید.

مشاوره مالیاتی کیست

مشاوره مالیاتی فردی است که یک کارشناس مالی دارای حسابداری مالیاتی تخصصی، دانش حقوق مالیاتی و دانش فنی است. در موارد پیچیده مالی، خدمات مشاور مالیاتی معمولاً به منظور کاهش مالیات قابل پرداخت در حالی که مطابق قانون عمل می‌کند، حفظ می‌شود. مشاوران مالیاتی ممکن است شامل وکلای مالیاتی، حسابدارهای عمومی، نمایندگان مجاز و برخی از مشاوران مالی باشند. که به آنها مشاور مالیاتی گفته می‌شوند.

مشاوره مالیاتی یک کارشناس مالی با آموزش پیشرفته و دانش حسابداری مالیاتی و قوانین مالیاتی است. خدمات یک مشاور مالیاتی معمولاً به منظور به حداقل رساندن مالیات‌های پرداختنی حفظ می‌شود و در شرایط پیچیده مالی مطابق قانون باقی می‌ماند. مشاوران مالیاتی می‌توانند شامل حساب‌های عمومی رسمی ، وکلای مالیاتی، نمایندگان ثبت نام شده و برخی از مشاوران مالی باشند.

مشاوره مالیاتی چیست

یک نهاد مالیات دهنده، مانند یک فرد، تعاونی، شرکت و غیره است که دارای وضعیت مالی پیچیده ای است (به عنوان مثال، سرمایه گذاری‌ها و کسورات پیچیده) می‌تواند از تخصص مشاور مالیاتی برای کمک به حداقل رساندن میزان مالیات‌های پرداخت شده به مقامات مالیاتی استفاده کند.

بسته به وضعیت مالیات دهندگان، توصیه‌ها و خدمات مشاور مالیاتی متفاوت است. فردی که برای بازنشستگی برنامه ریزی می‌کند، نسبت به کار آفرینی که به دنبال راه اندازی فروشگاه است، توصیه‌های متفاوتی دریافت می‌کند. به همین ترتیب، یک سرمایه گذار املاک احتمالاً نیاز مالیاتی متفاوتی نسبت به یک تاجر کالا خواهد داشت همچنین نیاز‌های مالیاتی یک صادر کننده با یک وارد کننده متفاوت است.

معاملات مشاور مالیاتی با شرکتی که قصد ادغام یا خرید شرکت دیگری را دارد ممکن است از رابطه حرفه ای آنها با مجری املاک که به دنبال به حداقل رساندن مالیات بر املاک است متفاوت باشد.

از آنجا که مشاوران مالیاتی با قوانین مالیاتی آشنایی کامل دارند، صاحبان مشاغل ممکن است بخواند از مشاوره مالیاتی خود که در اختیار دارند در مراجع مالیاتی و داد گاه‌ها به منظور حل مسائل مربوط به مالیات استفاده کنند.

مشاوران مالیاتی قوانین مربوط به مالیات‌های فردی و تجاری را درک می‌کنند و بنابراین در راهنمایی مالیات دهندگان در مورد نحوه پیروی از قوانین هر شهر یا استان یا کشور هستند. مشاوران موظفند از آخرین الزامات مالیاتی دولتی به روز باشند تا هنگام ارائه مشاوره در مورد موضوعات مالیاتی جاری موثر واقع شوند.

مشاوران مالیاتی ممکن است در یک شرکت حسابداری کار کنند یا مشاغل آزاد داشته باشند. در هر صورت، آنها موظف هستند راه‌های کارآمدی را برای مشتریان جهت کاهش بدهی مالیاتی، محاسبه مالیات بر مجموعه سرمایه گذاری‌های متنوع و کسر و اعتبار مناسب و مواردی از این قبیل پیدا کنند. آنها همچنین می‌توانند اظهارنامه‌های مالیاتی را مطابق با به روز‌ترین قوانین مالیاتی برای مشتریان خود تهیه و تنظیم کنند.

مودیانی که یک رویداد مهم زندگی را تجربه کرده اند، مانند مرگ همسر، ازدواج، طلاق، تولد یا فرزندخواندگی فرزند، خرید خانه جدید، از دست دادن شغل، میراث و موارد دیگر، هوشمندانه‌ترین کاری که برای مالیات خود می‌توانند انجام دهند به کار گرفتن یک مشاور مالیاتی است.

  • اما چه راهی است تا یک شرکت عملکرد مالیاتی خوب و مناسبی داشته باشد؟
  • چرا یک شرکت از نظر مالیاتی سوابق خوب و چشمگیری دارد ولی شرکتی دیگر در همان سطح از نظر امور مالیاتی و انجام تکالیف مالیاتی ضعیف عملکرده است؟
  • آیا دلیلش کادر مالی و حسابداری آن شرکت است یا مدیران ارشد آن مجموعه؟
  • یا شاید نوع قوانین مالیاتی است که باعث عملکرد نامناسب شرکت‌ها می‌شود؟
  • سعی می‌شود سوالات ذکر شده به طور مناسب و قابل درکی طی مطالب بعدی بیان شود.
  • هر شرکتی دارای واحدهای تخصصی در داخل خود است که از کارشناسان و مدیران مربوطه و مخصوص به خود تشکیل شده است و واحد مالی یا حسابداری یکی از آنها است.

یک مدیر خوب و باهوش باید با کلیات و تکالیف مالی و مالیاتی شرکت آشنا باشد و اولیت بندی کند. امور مالیاتی یا تکالیف مالیاتی یک شرکت باید جزو اولین الویت‌ها باشد. مدیران ارشد باید به توانایی‌های واحد مالی و حسابداری خود اشراف داشته باشند چون مباحث مالیاتی شرکت نیز در کل جزو امور مالی شرکت است.

زمانی که واحد مالی شرکت توانایی مدیریت امور و تکالیف مالیاتی مجموعه را ندارند، مدیران ارشد مجموعه باید به فکر تقویت توانایی‌های مالیاتی مجموعه خود باشند و در صورت فقدان کارشناس یا مشاور مالیاتی به فکر جذب یک مشاور مالیاتی خبره و با تجربه باشند.

نمی‌توانیم عملکرد ضعیف مالیاتی شرکت را قوانین و پیچیدگی‌های مالیاتی حاکم بر جامعه دانست زیرا تمام شرکت‌ها از یک مرجع پیروی می‌کنند و در امور مالیاتی خود نیز موفق هستند. پس یک مدیر توانا و لایق باید به فکر برطرف کردن موانع مالیاتی پیش رو باشد و از شرکتهایی که سابقه مالیاتی مناسب و موفقی دارند الگو برداری کند و حتی دانش خود را به صورت کلی از تکالیف و فعالیت‌های واحد مالی و مالیاتی شرکت بالا ببرد.

مجموعه‌هایی که سابقه و پرونده خوبی از نظر مالیاتی نزد سازمان امور مالیاتی دارند معمولا از کارشناسان یا مشاوره مالیاتی خبره با روابط قوی بهره می‌برند. منظور از مشاوره مالیاتی با روابط قوی این نیست که با کمک مسائل غیر قانونی و غیر اخلاقی کار خود را پیش ببرند بلکه یک مشاور مالیاتی ایده آل باید با رعایت اخلاق حرفه ای و شناخت بهتر محیط کاری و اشراف به امور مالی و حسابداری و مالیاتی وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهد. برای مثال سوای مباحث فنی، یک مشاور مالیاتی با روابط عمومی بالا و پرستیژ مناسب بالطبع بهتر می‌تواند امور مالیاتی شرکت را در محیط اداره مالیات حل و رفع کند.

 

وظیفه مشاور مالیاتی چیست

شرکت مشاوره مالیاتی

مشاوره مالیاتی توسط افراد مختلفی قابل ارائه است. یک مشاور مالیاتی می تواند به عنوان شخص حقیقی و فریلنسر و یا طی فرآیند استخدام، جذب شرکت ها و کسب و کارها شود.

اشخاص حقوقی هم در راستای ارائه خدمات خود مشاوره مالیاتی هم ارائه می دهند. به همین دلیل است که آنها را شرکت مشاوره مالیاتی می نامیم. این شرکت ها از متخصصان در حوزه های حسابداری و مالیاتی تشکیل شده اند و در کل خدمات مالی ارائه می دهند. شرکت های مشاوره مالیاتی تقریبا همان موسسات خدمات مالی و مالیاتی یا شرکت های حسابداری هستند فقط نام آنها متفاوت است.

شرکت مشاوره مالیاتی بر اساس قواعد خاصی به مشتریان خود مشاوره مالیاتی ارائه می کند. برای داشتن مشاوره مالیاتی می توانید به این شرکت ها مراجعه نمایید و امور مالیاتی خود را برون سپاری نمایید. شرکت های مشاوره مالیاتی در کنار انجام و مدیریت مالیات کسب و کارها اعم از اشخاص حقوقی و حقیقی در امور حسابداری آنها هم ورود کنند و خدمات حسابداری ارائه می دهند. البته همه شرکت ها به این گونه نیستند و امکان دارد در حوزه حسابداری ورود نکنند.

تجربه ثابت کرده است که شرکت های حسابداری یا شرکت های مشاوره مالیاتی باید هم زمان امور مالیاتی و حسابداری را به مشتریان خود ارائه دهند تا به طور جامع به مشتریان خود خدمت کنند.

وظیفه مشاوره مالیاتی چیست ؟

مشاور مالیاتی ، وظیفه ی مدیریت امور مالیاتی یک شرکت را به عهده دارد و در نتیجه تکالیف مالیاتی شرکت را کنترل و انجام می‌دهد. مشاور مالیاتی از شاخه‌های مشاوره به حساب می‌آید و در واقع کسی است که اطلاعاتی در رابطه با امور مالی و حسابداری و مالیاتی دارد. کارشناس و مشاور مالیاتی سعی می‌کند که مالیات کسب و کارها را در چهار چوب قوانین مربوطه به حداقل برساند.

مشاوران مالیاتی می‌توانند با رعایت شرایط کار کنند و اطمینان حاصل کنند که مشتری با تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی، محاسبه مالیات و سایر اشکال لازم، تمام تعهدات مالیاتی را برآورده می‌کند. از طرف دیگر، آنها ممکن است در زمینه مشاوره کار کنند و به مشتریان در مورد چگونگی به حداقل رساندن بدهی‌های مالیاتی خود مشاوره دهند.

کار مشاور مالیاتی بستگی به ماهیت و حجم کار کارفرما دارد. شرکتهای بزرگتر برای امور حسابداری و مالیاتی تمایل دارند افراد را تنها در حوزه تخصصی خود به کار گیرند، در حالی که در شرکتهای کوچکتر ممکن است چندین کار را به نیروهای خود بسپارند.

در ابتدا، یک فارغ التحصیل در نقش مشاوره مالیاتی ممکن است بر فعالیتهای مربوط به رعایت قوانین مالیاتی تمرکز کند، به عنوان مثال، تکمیل اظهارنامه مالیاتی و محاسبه مبلغ قابل پرداخت به کسب تجربه در زمینه کاری یک مشاور مالیاتی بپردازد تا بتواند در آینده با کسب تجربه تبدیل به یک مشاور مالیاتی متخصص شود.

زمینه‌های معمول فعالیت عبارتند از:

- تحقیق، تجزیه و تحلیل و تفسیر قوانین مالیاتی در حال تغییر

- ملاقات با مشتریان و جمع آوری اطلاعات

- کار با قوانین مالیاتی و مقررات درآمد

- تهیه و ارسال اظهارنامه‌های انطباق (مالیاتی) تا مهلت مقرر

- ارائه خدمات مشاوره به مشتریان خصوصی با ارزش بالا

- ایجاد استراتژی‌های مالیاتی برای مشتریان و برنامه ریزی آینده مالی آنها

- انجام محاسبات دقیق برای محاسبه بدهی مالیاتی و مشاوره در مورد چگونگی به حداقل رساندن بدهی مشتری

- ایجاد و ایجاد اعتماد خانواده

- برنامه ریزی و مشاوره املاک در مورد اقامت مالیاتی و مسکن

- ارائه راهنمایی در مورد مالیات‌های غیر مستقیم مانند مالیات بر ارزش افزوده، برنامه ریزی گمرک و مالیات‌های زیست محیطی

- تهیه گزارش و ارائه برای مشتریان

- برخی از مشاوران مالیاتی مستقل نیز به مشتریان خود طیف وسیعی از خدمات مالی مانند حسابداری، حقوق و دستمزد و مالیات بر ارزش افزوده را ارائه می‌دهند.

 

یکی از وظایف مشاوره مالیاتی این است که که راههای موثر کاهش بدهی‌های مالیاتی برای مشتریان، برآورد مالیات بر سبد سرمایه گذاری مختلف، تعیین کسورات و اعتبارات مربوطه و سایر موارد مربوطه را بیابند.

پشینهاد می‌شود شرکت‌ها اگر می‌خواهند یک مشاور مالیاتی را در اختیار بگیرند با مشاورانی همکاری کنند که در مباحث حسابداری و مالی و حتی حسابرسی نیز مهارت داشته باشند چون مباحث حسابداری و مالیاتی در کل سوا از هم نیستند و یک مشاور مالیاتی خبره با استفاده از اطلاعات حسابداری و مالی است که امور مالیاتی و تکالیف مالیاتی شرکت را پی ریزی و مدیریت می‌کند.


مشاوره مالیاتی شرکت در تلاش است که با بررسی و کنترل هزینه‌های مربوط به شرکت سود شرکت را به حداکثر برساند و هزینه‌های مجموعه را به حداقل برساند و هزینه‌های غیر قابل قبول مالیاتی را شناسایی کند. بر این اساس انتخاب یک مشاور مالیاتی ایده آل از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

 

 

نکاتی در مورد نحوه انتخاب مشاوره مالیاتی و سه قدم اساسی

نکاتی در مورد نحوه انتخاب مشاوره مالیاتی و سه قدم اساسی


اگر یک حسابدار یا مشاوره مالیاتی تعیین می‌کنید، باید این کار را با احتیاط انجام دهید. هر کسی می‌تواند در مشاغل خود خدمات حسابداری و مشاوره مالیاتی راه اندازی کند، حتی اگر فاقد صلاحیت یا تجربه حرفه ای باشد.

طبق تجربیات افرادی که در زمینه مشاوره مالیاتی حرفه ای و شناخته شده می باشند، اگر موارد زیر را در نظر بگیرید، به احتمال زیاد می‌توانید یک مشاوره مالیاتی خوبی را به درستی انتخاب کنید 

آیا مشاوره مالیاتی منتخب شما شهرت خوبی دارند؟

آیا مشاوره مالیاتی شما توسط شخصی که می‌شناسید توصیه می‌شوند؟

آیا مشاوره مالیاتی شما به یک موسسه حرفه ای تعلق دارند که در صورت بروز مشکل می‌توانید از نظر قانونی خود مشاور مالی یا موسسه آن را تحت پیگرد قانونی قرار بدهید؟

آیا به نظر می‌رسد آنها در نحوه کار خود کارآمد هستند. وقتی آنها را ملاقات کردید، آیا آنها قابل دسترسی بودند و آیا آنها مشاغل اندازه شما و بخش تجارت شما را درک می‌کنند؟

آیا آنها در زمینه‌های خاصی از مالیات که در مورد آنها به مشاوره نیاز دارید، تخصص دارند؟

آیا آنها همه خدمات مورد نیاز شما را در حال حاضر و با پیشرفت کسب و کار شما ارائه می‌دهند؟ در مورد حسابرسی، سرمایه گذاری یا مشاوره ورشکستگی چطور؟

 

قدم اول برقراری ارتباط

برای یافتن مشاوره مالیاتی مناسب وقت بگذارید. در مورد آنها از طریق مراجع رسمی شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌های آنها تحقیق کنید و با کسانی که میتوانید در این باره ملاقات کنید.

از قبل بررسی کنید که آیا جلسه اول رایگان است یا خیر

 

قدم دوم بررسی و مورد بحث قرار دادن اتهامات و مسائلی که ممکن است در ادامه با مشاوره مالیاتی خود به مشکل بخورید.

اساس هزینه‌ها و زمان پرداخت آنها را تعیین کنید و از مشاوره مالیاتی خود برآورد هزینه را درخواست کنید و موارد موجود را بررسی کنید هزینه‌های اضافی برای سایر خدمات (مانند مالیات بر ارزش افزوده، حقوق و دستمزد) دریافت می‌شود.

ممکن است بتوانید با انجام برخی کارها و استفاده از بسته‌های پیشنهادی حسابداری با توجه به شرایط شما، هزینه‌ها را به حداقل برسانید این موضوع را در جلسه اولیه با مشاوره مالیاتی خود مورد بحث و گفتگو قرار دهید.

 

قدم سوم و نهایی پس از تعیین مشاور خود

شما باید نامه ای دریافت کنید که در آن مشخص می‌شود که مشاوره مالیاتی شما برای شما و شرایط انتخاب یه عنوان مشاوره مالیاتی چه کارهایی انجام می‌دهد و چه کارهایی را انجام نخواد داد.

توجه به این نکته حیاتی است که شما باید مشاور خود را از هر گونه تغییر در شرایط تجاری یا شخصی خود مطلع کنید. اگر قصد بازنشستگی، فروش یا واگذاری املاک یا سرمایه خودر را دارید و یا علاقه به تجارت یا دارایی خاصی دارید مهم است است که حتما آن را با مشاور خود در میان بگذارید و کار درست در چنین شرایطی این است که قبل از آن مشاوره بگیرید.

 

 

 

نحوه انتخاب مشاور مالیاتی

نحوه انتخاب مشاوره مالیاتی


یکی از مهمترین مراحل در ایجاد استراتژی مالیاتی یا استراتژی ثروت، انتخاب مشاور مالیاتی مناسب است که می‌تواند به شما در تدوین و اجرای مداوم این استراتژی‌ها کمک کند. هر یک هزار تومانی که برای مالیات هزینه می‌کنید یک هزار تومان است که نمی‌توانید شخصاً آن را خرج کرده یا سرمایه گذاری کنید. مشاور مالیاتی مناسب به شما کمک می‌کند تا پول خود را بیشتر نگه دارید.

 

چگونه مشاور مالیاتی را انتخاب می‌کنید؟ در اینجا 5 مرحله برای انتخاب مشاور مالیاتی مناسب و استفاده بیشتر از روابط ذکر شده است.

 

1. مشاوران با درجه بالا را پیدا کنید


مشاوران مالیاتی همه جا هستند. نمایندگان ثبت نام شده و حسابداران رسمی به علاوه تعداد دیگری با شماره شناسایی مالیاتی ، که به آنها امکان می‌دهد اظهارنامه‌های مالیاتی کشور را برای جبران خسارت آماده کنند.

متأسفانه، همه مشاوران مالیاتی برابر نیستند. هر سال در زمان مالیات، تهیه کنندگان مالیات جدید به بازار می‌آیند و به کارفرمایان خود قول می‌دهند که اظهار نامه آنها را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. اما پس از شروع فصل مالیات ناپدید می‌شوند.

 

 

2. عاقلانه انتخاب کنید


هنگام مصاحبه با مشاوران مالیاتی بالقوه، به دنبال چند ویژگی کلیدی باشید. ابتدا، می‌خواهید یک متخصص مالیاتی پیدا کنید که مشتاق نحوه استفاده از قانون مالیات برای حمایت از آینده مالی خود باشد. منظور ما از علاقه مند بودن این است که این شخص باید به اندازه کسب و کار شما در مورد مالیات علم و دانش فنی داشته باشد. او باید سرشار از ایده باشد. شما یک حسابدار معمولی نمی‌خواهید که در یک خط منظمفکر کند. شما به دنبال فردی هستید که به دنبال راههای خلاقانه برای پس انداز قانونی پول شما از مأمور مالیات است.

شما همچنین به دنبال فردی هستید که مناسب شما باشد. مشاور مالیاتی شما به برخی از شخصی‌ترین اطلاعات شما دسترسی خواهد داشت و ضروری است که خیالتان در کار با آنها راحت باشد. هنگام ملاقات با مشاوران بالقوه، به این فکر کنید که آیا آنها از افرادی هستند که از داشتن آنها به عنوان بخشی از تیم مالی خود لذت می‌برید و با آنها راحت هستید که جزئیات مربوط به خانواده، کسب و کار و درآمد خود را به اشتراک بگذارید. در نهایت، حتماً صلاحیت آنها را بررسی کنید. 

 

 

3. ایجاد یک استراتژی بلند مدت


پس از انتخاب مشاور مالیاتی، باید با آنها همکاری نزدیک داشته باشید تا یک استراتژی مالیاتی بلند مدت ایجاد کنید. این روند معمولاً چندین ماه به طول می‌انجامد. شما اهداف خود را مشخص می‌کنید، فرصت‌های مختلف را کشف می‌کنید و سپس طرحی را ترسیم می‌کنید که به شما امکان می‌دهد پس انداز مالیاتی دائمی ایجاد کنید. این یک مرور جامع از وضعیت فعلی شما و همچنین جایی است که می‌خواهید 5، 10، حتی 50 سال در راه باشید.

دولتها انواع خاصی از فعالیتها را از طریق قانون مالیات تشویق می‌کنند. مشاور مالیاتی شما می‌تواند به شما در ارزیابی این فرصت‌ها و سایر فرصت‌هایی که می‌توانند بخشی از استراتژی کلی ثروت سازی شما باشند کمک کند.

به یاد داشته باشید: شما فقط به دنبال کسر یک بار برای کاهش مالیات خود در سال جاری نیستید. شما به دنبال یک استراتژی مالیاتی هستید که پس اندازهای پایدار ایجاد کند که به شما امکان می‌دهد ثروت خود را سریعتر از گذشته افزایش دهید.

 

 

4. برگزاری جلسات منظم

 

تعداد زیادی از صاحبان مشاغل سالی یک یا دو بار با مشاور خود ملاقات می‌کنند، معمولاً در زمان‌های لازم برای تهیه اظهارنامه مالیاتی. مشکل در این است که ایجاد و نگهداری یک استراتژی جامع مالیاتی از این طریق تقریباً غیرممکن است. شما باید انتظار داشته باشید که به طور منظم با مشاور خود در مورد اهداف خود صحبت کنید، اطلاعات آنها را در مورد کسب و کار خود به روز رسانی کنید و برای رسیدن به رویاهای مالی خود به صورت هدفمند حرکت کنید.

استراتژی مالیاتی که در کار اولیه خود با مشاور خود ایجاد کرده اید یک سند ثابت نیست. با تغییر اهداف زندگی و کسب و کار و قانون مالیات، انتظار داشته باشید مرتباً تغییر کند و شما باید در این زمینه با مشاور مالیاتی خود به روز باشید.

 

 

5. ایجاد یک تیم


استراتژی مالیاتی شما نباید تنها توسط خودتان طراحی و انجام بگیرد و باید یک تیم خبره و ماهر مالی و مالیاتی ایجاد کنید. این بخشی از استراتژی کلی کسب و کار و ثروت شما است. این بدان معناست که مشاور مالیاتی شما باید با سایر اعضای تیم مشاوره شما مانند حسابدار، وکیل، متخصص سرمایه گذاری و بانکدار همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشد.

همچنین مهم است که بدانیم استراتژی‌های مالیاتی یکپارچه نیستند. انعطاف پذیری زیادی در نحوه ایجاد مشاغل و سایر معاملات وجود دارد و شما می‌خواهید ساختاری متناسب با شما و شیوه زندگی مورد نظر خود ایجاد کنید. با قرار دادن مشاور مالیاتی خود به عنوان بخشی از تیم مشاوره کلی خود، می‌توانید سرنوشت مالی خود را رقم بزنید.

 

در زمینه خدمات مشاوره مالیاتی، مشاوره مالی، مشاوره حسابرسی و در کل خدمات مالی می‌توانید با گروه مالی کده به عنوان یکی از مناسبترین شرکت‌های خدمات مالی و مالیاتی ارتباط برقرار کنید.

ارسال نظر

نظرات کاربران

  • علیرضا نیکخواه علیرضا نیکخواه

    سلام من مشهد زندگی میکنم برای مشورت وتکمیل اظهار نامه با چه شماره ای مشورت کنم

    • مالی کده
      مالی کده

      سلام با شماره 09194205207 تماس بگیرید

  • محمد مزد چهاردانگه ای محمد مزد چهاردانگه ای

    سلام و عرض ادب . یسوال داشتم قبلش میدونم این که تجربه سابقه کاری در حوزه های مختلف مهم و اساس کار مشاوره ای هست و حتی مطالعه حداقل یکی دو ساعت روزانه یا هفته ای سه بار از خود حسابداری شاخه و گرایش ها و شرکتها و استاندارد ها و قوانین بیمه مالیاتی و اداره کار سامانه های قدیم و جدیدی که اومدن و بحث نت و نرم افزاری و حتی زبان خارجه و اینم بیان کنم چن تا مدرک تخصصی و حرفه ای داخل کشور و مدارک بین المللی . یه چیزی هس که این همه موارد بیان کردم فعلا نیست که بین همه موارد بیان شد فاصله افتاده . اعتماد بنفس و ترس از کار و بی حوصله ای و صدها مسئله دیگه . (( حالا شما بفرماید من یا شخصی مثل من با این قابلیت یا نزدیک به این قابلیت یا پنجاه دصد و حتی کمتر از این موارد نمیتواند ! نمیتواند کار پروژه ای بگیره یا مستقل کار کنه )) راهنما کنید چیکار کنم ممنونم از لطفتون - همین جا میگم راهنمایی کنید تا به نتیجه برسم حتی با حرف کنایه آمیز یا با هر ادبیاتی اصلا بهم بر نمیخوره فقط راهنمایی کنید دوستان منتظرم

    • مالی کده
      مالی کده

      سلام و وقت بخیر. با شماره های شرکت تماس حاصل کنید و با آقای نجفی ارتباط برقرار کنید. انشالا مشکلات شما را در حد توان حل خواهند کرد. موفق باشید