خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207

سوالات متداول مالیات بر ارزش افزوده

اگر پیش فاکتور منجر به تولید و خدمات شود مشمول این قانون است وگرنه مشمول این قانون نخواهد بود.

خیر. مالیات بر مصرف با مالیات بر ارزش افزوده تفاوت دارد و این دو نوع مالیات به صورت جداگانه دریافت می شوند. مالیات بر مصرف به اقلامی مانند سیگار تعلق می گیرد تا سبب کاهش مصرف آن در کشور شود.

این قانون هنوز به تصویب نرسیده است.

برخی تولیدکنندگان معتقدند چون شناسایی مصرف کنندگان واقعی دشوار است، این مالیات از تولیدکننده دریافت می شود و تولیدکنندگان مجبور می شوند محصول خود را با حد اقل سود به فروش برسانند تا بتوان با دیگران رقابت کنند و این قانون فقط به نفع تولیدکننده نیست.

آنها باید به سایت www.evat.ir مراجعه کنند و در قسمت پیش ثبت نام، فرم پیش ثبت نام را تکمیل کنند. بعد از دریافت نام کاربری و رمز عبور، اقدام به واردکردن اطلاعات شرکت در این سایت کنند.

ایرانی های مقیم خارج از کشور که فعالیت اقتصادی دارند مشمول قوانین مالیاتی همان کشور هستند؛ اما اگر بخواهند کالا یا خدمات خود را در داخل کشور ارائه کنند مشمول این قانون می شوند.

مالیات بر ارزش افزوده فقط مربوط به مصرف کننده نیست و تولیدکنندگان هم باید این نوع مالیات را پرداخت کنند. تولیدکنندگان ما به تفاوت مالیات بر ارزش افزوده موادی خریداری شده و کالا و خدماتی که فروخته اند را پرداخت می کنند.

بله. سازمان امور مالیاتی با هدف حمایت از مصرف کننده و تولیدکنندگان، بعضی از کالاها و خدمات را از پرداخت این مالیات معاف کرده است.

بله. طلافروشان برای اجرت طلاهای ساخته شده خود باید مالیات ارزش افزوده پرداخت کنند و این مالیات بر سایر مراحل مثل خرید مواد اولیه اعمال نمی شود.

خیر، حقوق و دستمزد کارمندان مشمول قانون مالیات ارزش افزوده نمی شود.