خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207

سوالات متداول معاملات فصلی

مبالغ را بدون جدا کننده، ممیز، اعشار و هر علامت دیگری وارد نمایید. درمورد مبالغ برگشتی نیازی به وارد کردن منفی نمی باشد.

از تمام مرورگرها می توان استفاده کرد و محدودیتی وجود ندارد.

پاسخ: برای معاملات فصلی مربوط به فروش به اشخاص خارجی که در ایران فعالیت ندارند مثل صادرات، نیازی به درج شماره اختصاصی اشخاص خارجی نیست، اما باید تمام اطلاعات مذکور بصورت فصلی ارائه شود.

پاسخ: اگر مبالغ پرداختی برای کارکنان و پرسنلی باشد که در لیست بیمه قرار دارند الزامی به ارائه مبالغ پرداختی در صورت معاملات فصلی نیست و موارد مذکور در لیست مالیات بر حقوق گزارش می‌شود.

اگر مشمول ارزش افزوده نباشد و یا مبالغی بابت آن پرداخت یا دریافت نشده است در قسمت مالیات و عوارض صفر درج می شود.

موارد موجود درفرم امتناع، نیازی به تکمیل و ارسال مجدد در فهرست فروش ندارد.

انجام تکلیف درمورد اجرای دستورالعمل ماده 169 قانون مالیاتهای مستقیم مانع تکالیف مقرر در ماده 104 قانون مالیاتهای مستقیم(و یا بالعکس) نیست.

خیر، این فرم فقط مخصوص فروش کالا یا خدمات به مشتری می باشد که توسط فروشنده تکمیل و ارسال می شود.

بله. به کلیه وزارتخانه ها، نهادها، سازمانها مجموعه های دولتی شناسه ملی تخصیص داده شده.

تمام اشخاص حقوقی وحقیقی باید فهرست معاملات خود را بصورت فصلی، تا یک ماه بعد از پایان تحویل نمایند و عدم ارسال فهرست معاملات مشمول جریمه ای معادل 1%مبلغ معاملاتی که فهرست آن‌ها تسلیم نشده می‌شود.

اگر انتهای سال مالی اشخاص حقوقی در خلال یکی از فصلها باشد، برای آن فصل دو فهرست معامله تهیه می شود، به گونه ای که از ابتدای فصل تا پایان سال مالی یک فهرست و از ابتدای سال مالی تا پایان فصل مذکور نیز یک فهرست جداگانه ارسال می شود.

اگر برای آنها شماره اقتصادی صادر نشده از شماره ملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی به جای شماره اقتصادی درمعاملات استفاده شود.

فاکتورهای برگشتی به عنوان فاکتور جداگانه در همان فصلی که برگشت خورده اند ثبت گردند.

بله. در تعداد گزارش های ارسال شده به ازای هر فصل محدودیتی وجود ندارد. رکوردهای ثبت نشده می توان را در گزارش جدید ثبت کرد و کد رهگیری دریافت نمود. ولی ترجیح سازمان مالیاتی این است که برای هر فصل کمترین تعداد گزارش ارسال شود تا رسیدگی و مدیریت آن برای همگان آسان تر شود.