خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207

پیاده سازی سیتم انبار و بهای تمام شده

ثبت درخواست پیاده سازی سیتم انبار و بهای تمام شده

سیستم بهای تمام شده تحت عنوان خروجی حسابرسی های حسابداران به حساب می آید. بهای تمام شده مطلبی بیگانه و جدیدی نمی باشد. شما در طی زندگی روزمره خود و زمانی که به محاسبه کل هزینه هایی که برای خرید یک کالا یا استفاده از خدمات تخصصی کرده اید، می پردازید، به عبارتی شما در حال محاسبه بهای تمام شده آن کالا یا خدمات دریافتی می باشید.


 بهای تمام شده، به نوعی به تمام هزینه هایی که در فرآیند تولید کالا و یا ارائه خدمات تجارت شما صرف می شود، اشاره می کند. حسابدار یا مسول مالی مربوطه با بررسی تمام ورودی و خروجی های فیزیکی و غیر فیزیکی در کسب و کار شما رقم بهای تمام شده کالا و خدمات شما را حساب و تعیین خواهد کرد.


استقاده از این سیستم مزایای بسیار مهم و گیرایی برای تجارت شما به همراه خواهد داشت. مدیران به کمک بهای تمام شده می توانند اقدام به تصمیم گیری های خود نمایند. شما مطابق با بهای تمام شده، سیاست های قیمت دهی و فروش در کسب و کار خود را تغییر می دهید و مسیر یا روش تولید و ارائه خدمات را دگرگون خواهید کرد. بهای تمام شده مقدار سود خالص شما را کاملا مشخص می کند و شما می توانید به کمک بکارگیری از این اطلاعات، تصمیمات جدید را در راستای ارتقای کسب و کار خود استفاده نمایید.

فواید و مزیت سیستم بهای تمام شده
 
صاحبان کسب و کارها و مدیریت تجارت ها همیشه با تصمیم گیری های بزرگ و کوچکی به چالش کشیده می شوند. صاحبان مشاغل بزرگ درمورد قبول و یا عدم قبول سفارش مشتریان با موضوعاتی روبرو می شوند. مدیران مربوطه به خوبی متوجه هستند که قبول سفارش همه مشتریان صرفه اقتصادی نخواهد داشت.


بعضی از سفارشات آتی، تجارت را دست خوش تغییرات خواهند کرد. علاوه بر آن، مدیران مشاغل برای تصمیم گیری درمورد قیمت گذاری محصولات به نتایج محاسبات مربوط به هزینه تمام شده کالا یا خدمات احتیاج خواهد داشت.


مدیران مربوطه با بررسی، تجزیه و تحلیل رقم هزینه تمام شده برای تولید یک کالا یا خدمت، درباره تولید یا عدم تولید یک محصول خاص تصمیم گیری می کند. از این رو صاحبات مشاغل با تحلیل و بررسی نتایج درمورد راه اندازی یا متوقف کردن یک خط تولید تصمیم گیری می کنند. مدیران بابت کیفیت و تنوع مواد اولیه تصمیمات مورد نظر را می گیرند با توجه به این که احتمال دارد تغییراتی در فرایند تولید برای هر کدام از کالاها نیز به وجود آید.


 
بهای تمام شده از چه سیستم هایی تشکیل می شود؟
 
حسابداران برای بررسی بهای تمام شده، هزینه تمام بخش ها و هزینه های جاری شرکت را تحت نظر می گیرند. برای برآورد هزینه تمام شده، اطلاعات مالی تمام قسمت های مجموعه در اختیار حسابدار قرار می گیرد. هر کسب و کار با توجه به نوع و میزان فعالیت خود از قسمت های مختلفی تشکیل شده است.


تجارت ها مطابق با میزان و نوع کالای تولید شده و با گستردگی خدمات ارائه شده هزینه های تمام شده متفاوتی را شامل نی شوند. سیستم هایی از قبیل سیستم انبار، سیستم حسابرسی،  سیستم تولید، سیستم حقوق و دستمزد و سیستم دارایی های ثابت از آن موارد سیستم هایی می باشند که در محاسبه هزینه تمام شده به کمک حسابدار می آیند.


امکان دارد تعداد و انواع این سیستم ها در تجارت های مختلف، متفاوت باشد، اما در کل سیستم انبار و سیستم حسابداری در همه کسب و کارها ها استفاده می شود. برای بدست آوردن بهای تمام شده، اطلاعات مرتبط با مقدار حقوق پرداختی و هزینه استهلاک قطعات و همچنین اطلاعات وابسته به تولید، مانند مقدار تولید و روش تولید یک کالای مورد نظر، در اختیار حسابدار گذاشته می شود تا او قادر باشد سیستم بهای تمام شده را به دقت و صحیح راه اندازی  نماید.

سوالات متداول پیاده سازی سیتم انبار و بهای تمام شده