خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
استراتژی-بازاریابی-برای-مشاغل-کوچک

استراتژی بازاریابی برای مشاغل کوچک

در این مقاله به بررسی 8 روش استراتژی مهم برای بازاریابی موفق برای کسب کار شما پرداخته ایم.

8 استراتژی بازاریابی برای مشاغل کوچک

موفقیت یک کسب و کار کوچک ارتباط زیادی با برنامه بازاریابی آن دارد. بازاریابی برای جلب مشتری های مورد نیاز جهت دوام و پویا نگه داشتن یک کسب و کار استفاده می شود. از استراتژی های بازاریابی برای کمک به کسب و کار در دستیابی به اهداف فروش و ابتکارات تجاری استفاده می شود. از طریق تاکتیک های مختلف، بازاریاب ها برای جذب مشتری مناسب به شغل شما تلاش می کنند.

در ادامه موارد مهمی برای افزایش رشد، فروش و بازاریابی بهتر مطرح شده است. برند و تبلیغات و شناخت مشتریان و نیاز های آنها از نکات بسیار مهم در استراتژی بازاریابی است.

در انتهاب مقاله به عنوان مثال روش های جذب مشتری برای شرکت های حسابداری مطرح شده است که می توانید آن را مشاهده نمایید.

 

استراتژی بازاریابی برای موفقیت در کسب و کار کوچک

وقتی صاحبان مشاغل برای نوشتن برنامه بازاریابی خود میخواهند تصمیم بگیرند، باید در نظر بگیرند که چه چیزی برای تجارت کوچک آنها منطقی است؟ چه چیزی در بازار کار می کند؟ و از کجا باید شروع کنند؟

در اینجا 8 استراتژی بازاریابی برای موفقیت در کسب و کار کوچک شما آورده شده است.

1. ایجاد یک برند

برای اینکه مشتریان و مشتریان بالقوه یک کسب و کار کوچک بدانند شرکتشان چیست، چه کاری انجام می دهد و به چه معنی است، باید هویت تجاری مشخصی داشته باشند. هنگامی که آنها در مورد هویت شرکت خود تصمیم گرفتند، باید آن را با یک نام، نشان، رنگ و تصویر مناسب مطابقت دهند که برند تجاری این موارد را به مشتریان منتقل کند. 

صاحبان مشاغل کوچک ممکن است تصمیم بگیرند با کمک افرادی خارج از شرکت یا همکاری با آژانس های مربوطه، نام تجاری خود را ایجاد کنند. این فرایند می تواند پرهزینه باشد اما در نهایت ارزش آن را دارد. در مورد شناخت برند های شناخته شده مانند مک دونالد یا استارباکس و اینکه چگونه این شناخت با برند ها، آرم ها و رنگ آنها گره خورده است، فکر کنید.

هنگامی که یک شرکت به طور مثال لگوی خود را دارد، باید آن را روی همه موارد قرار دهد: تبلیغات، کارت های بازرگانی، وب سایت، پاکت نامه ها و امضاهای ایمیل.

2. مشتری خود را بشناسید

چیزی به عنوان یک معیار متناسب با تمام استراتژی های بازاریابی وجود ندارد. هر کدام از مشاغل به طیف متفاوتی در بازار دست می یابند و بنابراین هر شرکت نیاز به یک برنامه بازاریابی ویژه اهداف و نیازهای خود دارد.

قبل از تصمیم گیری درباره تاکتیک ها و استراتژی، صاحبان مشاغل کوچک باید چه کسانی را دریابند.

مشتری هدف آنها با پرسیدن این سوالات مشخص میشود:

  • اطلاعات جمعیتی آنها چیست؟
  • آن ها چند ساله هستند؟
  • آنها کجا زندگی می کنند؟
  • آنها از چه خدمات آنلاین استفاده می کنند؟
  • آنها چگونه به دنبال محصولات هستند؟

دانستن این موارد در مورد هدف مشتری آنها به یک کسب و کار کمک می کند تا یک استراتژی کلی بازاریابی هدفمند و موثر ایجاد کند که روی کانالهایی متمرکز باشد که بهترین نتیجه را به دست می آورند.

3. یک وب سایت ایجاد کنید

وب سایت ها کارت ویزیت مدرن هستند. این اولین چیزی است که مشتریان بالقوه می بینند. وب سایت پایه و اساس یک طرح بازاریابی است. شرکت ها می توانند با استفاده از وب سایت خود اطلاعات بیشتری در اختیار مشتریان خود قرار دهند، از طریق موتورهای جستجو ترافیک رایگان بگیرند، مردم را به رسانه های اجتماعی خود سوق دهند و از طریق محتوای مفید خود را به عنوان مرجع بازاریابی معرفی کنند.

اگر شرکت شما هنوز وب سایتی ندارد، میتوانید در اسرع وقت نسبت به تهیه آن اقدام کنید.

خرید نام دامنه: نام مورد نظر خود را انتخاب کنید، ببینید آیا در دسترس است یا خیر و سالانه هزینه مربوط به مالکیت آن دامنه را پرداخت کنید.

برای سایت خود یک میزبان (host) تهیه کنید شما میتوانید از همان شرکتی که خدمات دامنه را تهیه کرده اید هاست خود را نیز تهیه کنید.

4. از قدرت جستجوگرها استفاده کنید

شایع ترین راه هدایت ورود بازدید کننده به وب سایت از طریق جستجوی Google است. با تغییر الگوریتم های گوگل، یک شرکت باید اطمینان حاصل کند که کلمات کلیدی صفحه خود را بهینه نگه دارد تا اطمینان حاصل کند که در جستجوها در رتبه بالایی قرار دارند. 

حضور یک سایت در صفحه اول نتایج به شدت احتمال کلیک بر روی آن وب سایت را افزایش می دهد، بنابراین یک شرکت باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که در جستجوی Google در آن مکان قرار دارد.

5. در GOOGLE لیست شوید

ابزاری مفید برای مشاغل محلی با مشتری محلی، Google My Business است. هنگامی که افراد در همان منطقه با یک شرکت در Google محصول یا خدماتی را که شرکت ارائه می دهد جستجو می کنند، این شرکت در جستجوی برتر ظاهر می شود.

وقتی مشتری های بالقوه نمایه مشاغل را می بینند و با یک بررسی خوب همراه است یا لیست را در بالای لیست آنها پیدا می کند، کسب و کار اعتبار کسب می کند و مردم تمایل بیشتری به اعتماد به کسب و کار دارند.

6. تبلیغات در شبکه های اجتماعی

یکی از بهترین روش ها برای هدف قرار دادن یک گروه خاص، استفاده از تبلیغات در شبکه های اجتماعی است. یک تجارت می تواند تبلیغات خود را بر روی اطلاعات جمعیتی مانند سن، جنس، مکان، علایق، عادات آنلاین و موارد دیگر متمرکز کند.

تنظیم تبلیغات در شبکه های اجتماعی آسان است. این یک روش عالی برای یک کسب و کار است که در مدت زمان کوتاهی به حداکثر تعداد مشتری بالقوه خود برسد.

7. مشتریان ایمیل و مشتریان بالقوه 

استفاده از ایمیل به عنوان یک استراتژی بازاریابی مزایای بسیاری دارد. انجام آن آسان است، می تواند به صورت خودکار انجام شود، ارتباطات فوری را فراهم می کند، هزینه بسیار کمی دارد و می تواند به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه برسد.

هنگامی که آدرس های ایمیل به یک لیست ایمیل اضافه می شوند، مهم است که یک کسب و کار محتوای جالب، ارزشمند و مرتبط را به لیست خود ارائه دهد تا ایمیل ها باز شوند و فقط به نامه های ناخواسته هدایت نشوند.

8. از ADWORDS GOOGLE استفاده کنید

بخاطر بسپارید، نکته اصلی این است که افراد هنگام جستجو در Google شما را پیدا کنند و با استفاده از Google AdWords می توانید احتمال دیدن نام شما را تا حد زیادی افزایش دهید.

Google AdWords گران تر از سایر روشهای بازاریابی است که ما در اینجا بررسی کردیم، اما هنوز هم باید مورد توجه قرار گیرد زیرا یک ابزار قدرتمند بازاریابی است. نکته اصلی این است که افراد هنگام جستجو در Google شما را پیدا کنند و با استفاده از Google AdWords، یک تجارت می تواند شانس دیدن نام شرکت را تا حد زیادی افزایش دهد.

 

برای آشنایی با جذب مشتری در حرفه حسابداری بر روی لینک کلیک نمایید.

ارسال نظر

نظرات کاربران

  • حامد صفاری حامد صفاری

    برای متنی خلاصه و کوتاه مقاله ی خوبی بود. تشکر

    • مالی کده
      مالی کده

      خوشحالیم که این مقاله باعث جلب توجه شما شده است.

  • بی نام بی نام

    اما گوگل ادز توی ایران پشتیبانی نمیشه و باید با دلار پرداخت کرد که به خاطر تحریم ها نمیتونیم پرداخت کنیم چون درگاه فعال توی ایران ندارن

    • مالی کده
      مالی کده

      با سلام ممنون از نظر خوبتون شما درست میفرمایید اما شرکت های واسطی هستند که در ازای پرداخت مبلغی این کار رو برای شما انجام می دهند. می توانید در اینترنت برای پیدا کردن شرکت ها به جستجو بپردازید.