خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207

نحوه ثبت نام در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه

ثبت درخواست نحوه ثبت نام در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه

در این قسمت نحوه ثبت نام در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه را به شما آموزش خواهیم داد. ثبت نام سامانه مودیان ساده است و طی چند مرحله انجام می شود.

ثبت نام سامانه مودیان در ادامه به صورت تصویری توضیح داده شده است که خیلی پیچیده و دشوار نیست. وقتی که مودی کارپوشه خود را ایجاد می کند و وارد سامانه مودیان می شود باید مراحل عضویت سامانه مودیان را تکمیل کند که آن قسمت نیاز به آموزش و تمرکز بیشتری دارد.

 

توجه داشته باشید که ایجاد کارپوشه برای مودیانی که ثبت نام الکترونیک مالیاتی آنها تکمیل و در گام نهایی است به صورت خودکار توسط سازمان امور مالیاتی انجام شده است. در غیر این صورت براساس مراحل زیر می توانید کارپوشه خود را ایجاد و وارد آن شوید.

دقت داشته باشید که ثبت نام در سامانه مودیان در ابتدا داوطلبانه انجام شد و در ادامه طی فراخوان از سوی سازمان امور مالیاتی به مودیان مشمول اعلام خواهد شد. ثبت نام سامانه مودیان به صورت داوطلبانه برای مودیان مشکلاتی به وجود نخواهد آورد و جای نگرانی نیست.

ایمان داشته باشید که ثبت نام در سامانه مودیان برای همه فعالان اقتصادی که به دنبال سلامت مالیاتی هستند یک امر مهم و مطلوب است و آینده مالیات کشور به سمت و سویی خواهد رفت که مودیان به جای فرار مالیاتی به طرف استفاده از تشویق ها و تسهیلات سامانه مودیان بروند.

 

ثبت نام سامانه مودیان

با توجه به لایحه دوفوریتی الحاق 5 تبصره به ماده 2 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، سایر اشخاص حقوقی بجز اشخاص حقوقی موضوع ماده 16 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1400، از تاریخ 01 / 01 / 1402 مکلف به رعایت مقررات قانون مذکور و صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال آن به سامانه مودیان خواهند بود. موارد زیر درباره تخصیص کارپوشه و ثبت نام سامانه مودیان و عضویت شرح داده شده است :

  1. به کلیه مؤدیانی که در سامانه ثبت نام الکترونیکی به نشانی my.tax.gov.ir ثبت نام داشته و ثبت نام آنها بر اساس معیارهای تعیین شده از نظر سازمان امور مالیاتی کشور تکمیل شده محسوب شود، در سامانه مؤدیان کارپوشه تخصیص داده شده است و به صورت خودکار ثبت نام سامانه مودیان آنها انجام شده است.
  2. مودیان برای ورود به کارپوشه می توانند از طریق نشانی tp.tax.gov.ir  وارد سامانه مؤدیان شده و متعاقبا با درج نام کاربری و رمز عبور دریافتی از سامانه احراز هویت، از طریق سیستم احراز هویت سازمان امور مالیاتی، وارد کارپوشه اختصاصی خود شوند. (کلیه اشخاص حقوقی می توانند از شناسه ملی به عنوان نام کاربری استفاده نمایند)
  3. پس از ثبت نام سامانه مودیان و ورود به کارپوشه و سپس انتخاب پرونده مالیاتی، در بخش عضویت کارپوشه امکان تکمیل اطلاعات و دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی ایجاد گردیده است. شناسه یکتای حافظه مالیاتی دریافت شده به عنوان بخشی از شماره منحصر بفرد مالیاتی صورتحساب، در کلیه صورتحساب های فروش صادره درج خواهد گردید.

ثبت نام سامانه مودیان شرکت ها و اشخاص حقوقی

همه اشخاص مشمول این قانون می بایست در سامانه مودیان ثبت نام نمایند. در اجرای این قانون ثبت نام سامانه مودیان شرکت ها یا اشخاص حقوقی یک امر اجتناب ناپذیر است.

در اجرای این قانون و در گام های اول، ثبت نام سامانه مودیان شرکت ها مخصوصا شرکت های بورسی انجام گرفته است و از ابتدای سال 1402 نیز سایر اشخاص حقوقی ثبت نام سامانه مودیان خود را باید انجام دهند. پیشبینی می شود که ثبت نام سامانه مودیان برای شرکت ها مشکل خاصی نداشته باشد و طبق اظهار نظر مسئولان سازمان امور مالیاتی، ثبت نام در سامانه مودیان برای شرکت ها بدون مشکل خاصی قابل انجام است.

توجه داشته باشید عدم ثبت نام سامانه مودیان برای شرکت ها و اشخاص حقوقی مشمول جرایم مالیاتی خواهد شد و در ادامه به طور منطقی مشکلات و جرایم مالیاتی دیگری را به همراه خواهد داشت. برای مثال اگر ثبت نام سامانه مودیان در یک شرکت یا توسط شخص حقوقی انجام نشده باشد چگونه می تواند صورتحساب الکترونیک صادر و ارسال نماید و در مقابل چگونه می تواند صورتحساب های دریافتی یا همان خرید را تایید نماید.

ثبت نام سامانه مودیان مشاغل و اشخاص حقیقی

اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل نیز مشمول ثبت نام در سامانه مودیان می باشند و از ابتدای سال 1402 مشمول اجرا و رعایت قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان می باشند.

بر اساس قانون و پیشبینی مقامات مالیاتی ثبت نام سامانه مودیان مشاغل و اشخاص حقیقی نیز بدون مشکل خاصی قابل انجام است و به همین موجب صاحبان مشاغل نیز می بایست ثبت نام سمانه مودیان خود را انجام دهند و ابزارهای پرداخت خود را نیز که همان پوز یا درگاه الکترونیک می باشد، به حافظه مالیاتی متصل نماید.

بعد از ثبت نام سامانه مودیان مشاعل و اشخاص حقیقی آنها می توانند وارد کارپوشه خود شوند و پرونده های مالیاتی خود را مشاهده نمایند و سپس برای تکمیل عضویت و مشاهده کارتابل خود وارد آن شوند.

 

آموزش ثبت نام در سامانه مودیان

برای آموزش ثبت نام در سامانه مودیان لطفا مطالب زیر را تا انتها مطالعه نمایید.

ثبت نام در سامانه مودیان اولین قدم برای ورود به کارپوشه و سپس ورود به پرونده نیست. بلکه از قبل باید ثبت نام مالیاتی خود را تکمیل کرده باشید تا پرونده خود را در کارپوشه مشاهده نمایید. سعی کنید که ابتدا پرونده مالیاتی خود را تکمیل نمایید و به گام 4 برسانید و در صورت مشمول بودن ارزش افزوده، ثبت نام ارزش افزوده خود را نیز انجام دهید.

مراحلی که به طور کلی برای ورود به سامانه مودیان باید آنها را طی نمایید به صورت زیر است:

  1. اطمینان از تکمیل و نهایی شدن ثبت نام مالیاتی در آدرس register.tax.gov.ir و همچنین ثبت نام ارزش افزوده
  2. ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir
  3. عضویت در سامانه مودیان یا ورود به کارپوشه (اگر به صورت خودکار ثبت نام سامانه مودیان شما انجام نشده است یا کارپوشه ایجاد نشده است مراحل را طبق تصاویر زیر تکمیل کنید)
  4. بعد از ورود به کارپوشه در صورت عدم مشکل باید پرونده مالیاتی خود را مشاهده نمایید و سپس روی آن کلیک نمایید و وارد سامانه مودیان شوید
  5. بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه مودیان، تکمیل عضویت در سامانه مودیان باید انجام شود که یکی از چالش های اصلی و مبهم برای مودیان است. اکثر حسابداران و کارفرمایان با این مرحله مشکل و سوالات متفاوتی در ذهن دارند که مجموعه مالی کده در سایر صفحات تمام موارد را به صورت کامل و با زبان ساده توضیح داده است

مراحل ثبت نام در سامانه مودیان

مراحل ثبت نام در سامانه مودیان را در 5 گام برای شما توضیح داده ایم. با انجام مراحل زیر و مطالعه مطالب فوق می توانید ثبت نام خود را انجام دهید، وارد کارپوشه شوید، سپس وارد پرونده مربوطه شوید و به صفحه اصلی سامانه مودیان ورود کنید.

انجام مراحل فوق پیچیدگی خاصی ندارد بلکه چالش اصلی تکمیل عضویت در صفحه اصلی سامانه مودیان است که در انتها توضیح داده ایم.

گام اول : برای ثبت نام در سامانه مودیان ابتدا باید به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی مراجعه کنید و وارد پروفایل خود شوید.

گام اول ثبت نام سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه

 

گام دوم : بعد از ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک به صفحه زیر رو به رو خواهید شد که داشبورد مالیاتی شما است. در سمت چپ صفحه گزینه عضویت در سامانه مودیان  و ایجاد کارپوشه را مشاهده می کنید، بر روی آن کلیک کنید.

 

گام سوم : بعد از انتخاب گزینه عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه یک پیام برای شما نمایش داده می شود " آیا از عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه اطمینان دارید؟ " دکمه تایید را انتخاب کنید.

گام سوم ثبت نام سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه

 

گام چهارم : بعد از تایید یک پیام جدید برای شما ظاهر می شود " کارپوشه شما در سامانه مودیان فعال شد و مشخصات کاربری به شماره همراه شما پیامک شد"

گام چهارم ثبت نام سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه

 

پیامک نام کاربری و رمز عبور برای ورود به کارپوشه سامانه مودیان به صورت تصویر زیر است که برای صاحب کسب و کار یا مدیر عامل ارسال می شود که شماره موبایل خود را در پرونده مالیاتی ثبت کرده است:

پیامک نام کاربری و رمز عبور کارپوشه سامانه مودیان

 

گام پنجم و نهایی : سپس با مراجعه به صفحه ورودی سامانه مودیان و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد کارپوشه سامانه مودیان می شوید و بعد از ورود صفحه زیر مشاهده می شود. همچنین مودیان پس از کارپوشه می بایست نسبت به تکمیل عضویت خود در سامانه مودیان اقدام کنند و از بخش عضویت شناسه یکتای حافظه مالیاتی خود را دریافت کنند.

گام پنجم ثبت نام سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه

نکته : اگر وارد کارپوشه سامانه مودیان شدید و پرونده خود را در آنجا مشاهده نکردید یا وجود نداشت به این منظور است که ثبت نام مالیاتی شما در سامانه رجیستر تکمیل و نهایی نشده است و یا ثبت نام ارزش افزوده شما تکمیل یا نهایی نشده است.

مراحل عضویت در سامانه مودیان

مودیان عزیز حتما به این مورد توجه کنند که بعد از ورود به کارپوشه سامانه مودیان و بعد از ورود به پرونده حتما مراحل عضویت در سامانه مودیان را انجام دهند. عضویت در سامانه مودیان اگر انجام نشود شما نمی توانید به طور کامل قاون پااینه های فروشگاهی و سامانه مودیان را اجرا نمایید که مهمترین آن عدم توانایی در صدور و ارسال صورنحساب الکترونیکی است.

قسمت عضویت در سامانه مودیان در سمت راست صفحه واقع شده است و با کلیک بر روی آن می توانید عضویت در سامانه مودیان را پیش ببرید و به گونه ای ثبت نام در سامانه مودیان خود را تکمیل کنید.

عضویت یا ثبت نام سامانه مودیان؟

همانطور که مطرح شد ثبت نام و ایجاد کارپوشه سامانه مودیان به طور خودکار توسط سازمان امور مالیاتی انجام می شود، البته برای اشخاصی که ثبت نام مالیاتی آنها در گام نهایی است و تکمیل شده است. برای ورود به کارپوشه سامانه مودیان می توانید از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور (www.my.tax.gov.ir) اقدام نمایید.

اما بخش عضویت در سامانه مودیان، یک بخش در داخل خود کارپوشه سامانه مودیان است که نیاز به تکمیل داردو از بخش های مختلفی تشکیل شده است. از مهمترین قسمت های عضویت می توان به دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی و مدیریت ابزارهای پرداخت و اتصال آن به شناسه یکتا حافظه اشاره کرد.

مراحل تکمیل ثبت نام و عضویت در سامانه مودیان

برای تکیل ثبت نام و عضویت در سامانه مودیان می بایست مراحل زیر را طی نمایید.

نکته: هر مودی باید در مورد ارسال صورتحساب الکترونیکی تصمیم بگیرد که توسط خودش انجام می شود یا توسط شرکت معتمد. زیرا اگر قرار است ارسال صورتحساب ها توسط شرکت معتمد و با کلید ایشان انجام شود نیازی به مراحل مرتبط با دریافت گواهی الکترونیکی (امضای الکترونیک یا مهر سازمانی) و در نهایت کلید عمومی نخواهید داشت. همچنین اگر قرار است مودی کلید عمومی خودش را داشته باشد می بایست مراحل زیر را طی کند.

  1. دریافت گواهی امضای دیجیتال از سایت www.gica.ir
  2. استخراج کلید عمومی با نصب برنامه openssl
  3. ورود به سامانه  www.my.tax.gov.ir
  4. ورود به کارپوشه.
  5. ورود به پرونده.
  6. ورود به بخش عضویت - شناسه های یکتای حافظه مالیاتی.
  7. انتخاب گزینه توسط مودی از منوی نحوه ارسال صورت حساب.
  8. کلید عمومی استخراج شده را بارگذاری کنید.
  9. تایید کد پستی و آدرس ثبت شده در سامانه.
  10. مراحل بعد شامل تعیین شعب مرتبط با شناسه یکتا-تخصیص ابزار پرداخت به شناسه یکتا -اطلاعات حافظه مالیاتی و پایانه فروشگاهی اختیاری می‌باشد و کلید مرحله بعد را بزنید.
  11. در مرحله آخر تایید نهایی کنید.
  12. سامانه اقدام به صدور شناسه یکتای مالیاتی می نماید.
  13. این شناسه به عنوان یکی از مولفه های اصلی در ساختار کلی شماره منحصر به فرد مالیاتی در صورت حسابهای فروش استفاده خواهد شد.

شرکت حسابداری و خدمات مالیاتی مالی کده آماده ارائه خدمات مالی و مالیاتی به مشتریان خود مخصوصا در زمینه ثبت نام سامانه مودیان و تکمیل مراحل عضویت بر اساس قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به صورت کاربردی و عملیاتی می باشد.

مشاوره ثبت نام سامانه مودیان

ثبت نام سامانه مودیان یکی از پیش نیاز های هر شرکت یا شخص حقیقی برای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان می باشد.پ

ثبت نام سامانه مودیان در بالا به طور کامل شرح داده شده است اما بسیاری از کسب و کارها و مدیران برای اطمینان خاطر صلاح می دانند که به مشاوره ثبت نام سامانه مودیان روی آورند. همیشه یک متخصص یا مشاور می تواند به کمک کسب و کارها بیاد و در انجام امور به آنها کمک کند.

مشاوره ثبت نام سامانه مودیان تا حدی این اطمینان را به مدیران و صاحبان مشاغل می دهد که یک نفر مشاور خبره و مسلط به این قانون، در فرآیند ثبت نام سامانه مودیان آنها را همراهی می کند تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد و با خیال راحت اولین گام های مربوط به اجرای این قانون را بردارند.

برای اطلاعات بیشتر و آموزش کاربردی سامانه مودیان و مشاوره عملیاتی در مورد راه اندازی سامانه مودیان با کارشناسان و مشاوران مالیاتی شرکت مالی کده تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول نحوه ثبت نام در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه