خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 02144860484 09194205207
ده-پرسش-برای-آیا-برای-کسب-و-کار-کوچک-خود-به-یک-حسابدار-احتیاج-دارم؟

ده پرسش برای آیا برای کسب و کار کوچک خود به یک حسابدار احتیاج دارم؟

در این مقاله به بررسی اینکه آیا شما به حسابدار نیاز دارید؟ پر داخته اییم با 10پرسشی که در این مقاله مطرح میشودمیتوانید به پاسخ خود برسید.

10 سوال مهمی که باید از خودتان بپرسید به یک حسابدار احتیاج دارم؟

احتیاج به حسابدار

 

گاهی اوقات تصمیم گیری در مورد نوع کمکی که برای تجارت کوچک خود نیاز دارید دشوار است، زیرا این کمک هزینه شما را در بر خواهد داشت. اما منابع مالی کسب و کار شما چیزی است که نمی تواند آن را حفظ کند. در اینجا 10 سوالی مطرح شده است که باید هنگام تصمیم گیری در مورد نیاز به حسابدار برای تجارت کوچک خود از خود بپرسید:

 

·       آیا می توانم خودم حسابداری مشاغل کوچک خود را انجام دهم؟

·       آیا من اهل فن هستم؟

·       یک حسابدار چه کاری می تواند برای من انجام دهد؟

·       آیا وقت کافی برای انجام حسابداری خودم را دارم؟

·       آیا من می دانم چگونه می توانم اظهارنامه مالیات بر درآمد را برای تجارت کوچک خود ثبت کنم؟

·       آیا می توانم از عهده یک حسابدار برآیم؟

·       شاید من یک حسابدار را به صورت نیمه وقت استخدام کنم؟

·       شاید در عوض من به یک کتابدار نیاز داشته باشم؟

·       آیا تجارت کوچک من با دولت مشکلی ندارد؟

·       اگر اکنون حسابدار استخدام نکنم چه اتفاقی برای تجارت من می افتد؟

 

1. آیا می توانم خودم حسابداری مشاغل کوچک خود را انجام دهم؟

چقدر از حسابداری می دانید؟ آیا تفاوت سیستم های دفترداری تک ورودی و دو ورودی را درک می کنید؟ در مورد معانی FIFO یا LIFO چطور؟ صورت درآمد چیست؟ اگر نمی توانید به این سوالات پاسخ دهید، و احساس می کنید باید بتوانید، یا شاید برخی از این اصطلاحات در مشاغل شما مطرح شده باشد، شاید وقت آن است که از یک حسابدار استفاده کنید و استخدام حسابدار یک نیاز است و باید بررسی کنید که استخدام حسابدار پاره وقت مناسب است یا تمام وقت!

2. آیا من اهل فن هستم؟

شاید شما هر روز از نرم افزار رایانه استفاده می کنید، و هر از گاهی با برخی از برنامه ها بازی می کنید، اما خود را "متخصص" نمی دانید؟ شاید این مسئله در مورد نرم افزار حسابداری مشکلی ایجاد نکند. قسمت خوب ماجرا این است که شما به هر حال موارد دیگری را نیز باید در آن متمرکز کنید، مانند فروش محصول یا خدمات خود. با این حال، سیستم های نرم افزاری حسابداری بسیار کاربر پسند وجود دارد، که برای افرادی که تجربه حسابداری ندارند ساخته شده است. شما برنامه ای می خواهید که بتواند به راحتی فاکتورها و هزینه های شما را ردیابی کند و همچنین صورت های درآمد و سایر گزارش ها را تولید کند. قبل از استخدام حسابدار، نرم افزار حسابداری ممکن است محلی برای شروع شما باشد.

3. یک حسابدار چه کاری می تواند برای من انجام دهد؟

آیا دقیقاً متوجه میشوید که یک حسابدار چه چیزی را می تواند روی میز بیاورد؟ این می تواند به شما کمک کند در مورد اینکه آیا ارزش استخدام یک حسابدار را دارد تصمیم بگیرید. 

یک حسابدار می تواند در زمینه مدیریت داده ها، تجزیه و تحلیل مالی، تولید گزارش های مالی به شما کمک کند و همچنین می تواند اطمینان حاصل کند که شرکت شما از نظر مقررات با اقدامات حسابداری خود مطابقت دارد.

4. آیا زمان لازم برای انجام حسابداری خودم را دارم؟

شاید مدام در جاده باشید. شاید شما به یک باره از جهات زیادی در کسب و کار خود مشغول شوید. مشتریان شما به ورودی شما نیاز دارند، یا شاید کارمندان شما نیاز به راهنمایی دقیق با راه اندازی شما دارند. زنگ تلفن متوقف نمی شود و ایمیل ها مرتباً در صندوق ورودی شما جمع می شوند. به هر دلیلی که باشد، شاید شما به راحتی وقت کافی برای انجام حسابداری شرکت را ندارید. اگر اینگونه باشد، شاید تسلیم این مسئولیت به شخصی که تخصصش حسابداری است، راحت باشد. 

5. آیا من می دانم چگونه می توانم اظهارنامه مالیات بر درآمد را برای تجارت کوچک خود ثبت کنم؟

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک نمی دانند که چگونه مالیات را ثبت کنند، که این امر در زمان مالیات به مشکلی تبدیل می شود. مالکان آنقدر وقت خود را صرف تمرکز در کار و تجارت خود، برقراری ارتباط جدید و به دست آوردن مشتری می کنند، به طوری که مالیات که زمان آن را بسیار دور میدیدند اما در چشم به هم زدنی موعدش فرا میرسد. با استفاده از حسابدار شما میتوانید از تحمیل هزینه اضافه مالیاتی رهایی یابید.

6. آیا می توانم از عهده یک حسابدار برآیم؟

حسابداران نرخ استاندارد یا تنظیم شده ای ندارند. مبلغی که پرداخت می کنید به شخصی که می خواهید استخدام کنید و تحصیلات و سابقه کار آن شخص بستگی دارد.

7. ممکن است من یک حسابدار را به صورت نیمه وقت استخدام کنم؟

در نظر بگیرید که شاید شما به یک حسابدار تمام وقت احتیاج ندارید، شاید فقط نیمه وقت باشد، شاید دو روز در هفته. می توانید زمان این فرد را از قبل ترسیم کنید. شاید نیمی از وقت حسابدار صرف کارهای اداری و کاغذ بازی های معمول شرکت است که بطور مداوم در رابطه با درآمد و هزینه های خود تولید می کند و شاید نیمی دیگر از وقت او با مشاوره با شما در مورد استراتژی حسابداری صرف شود. این شامل مشاوره وی، با تکیه بر امور مالی، در مورد چگونگی صرف بهترین هزینه شرکت خود در منابع مورد نیاز برای سودآوری کسب و کار است.

استخدام حسابدار به صورت نیمه وقت می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند و ممکن است بسته به نیاز شما حسابدار تمام وقت مورد نیاز شما باشد. 

8. شاید بجای آن به یک دفتردار نیاز داشته باشم؟

بعضی اوقات یک کسب و کار کوچک فقط به سازماندهی با درآمد و هزینه های خود نیاز دارد. ممکن است تراکنش فوق العاده ای وجود نداشته باشد (یا وجود داشته باشد)، اما تعداد کمی از آنها به درستی ضبط نشده است. اینجاست که یک دفتردار وارد می شود. 

دفتردار حسابدار نیست. هیچ گونه آموزش رسمی را برای کسی که خود را دفتردار بنامد و همچنین تعیین دفتردار وجود ندارد. اما وظیفه یک دفتردار، عمدتا مربوط به ثبت صحیح معاملات به دلیل مربوط به درآمد و هزینه های شرکت، مهم است. زیرا تفسیر این اعداد بر تصمیمات مالی مدیریت تأثیر خواهد گذاشت.

یک دفتردار با تجربه می تواند یک راه حل نرم افزار حسابداری برای پیگیری درآمد و هزینه های شرکت و مدیریت آن سیستم را پیشنهاد کند. او می تواند با آموزش تیم شما در مورد نحوه ورود هزینه های خود، به شما در توسعه سیاست ها و رویه های حسابداری کمک کند و شرکت شما را کارآمدتر کند. وی می تواند تراکنش های  بانکی را مدیریت کرده و مغایرت داده های گرفته شده توسط نرم افزار را عیب یابی کند.

استخدام یک دفتردار ممکن است یک راه حل مقرون به صرفه برای تجارت کوچک شما باشد. اما باز هم یک دفتردار حسابدار نیست. شاید گاهی اوقات یک حسابدار استخدام می کنید تا با دفتردار خود ملاقات کرده و در مورد موثر بودن سیستمی که در اختیار دارید مشورت کنید. 

9. آیا تجارت کوچک من با دولت مشکلی ندارد؟

اگر این کار را می کنید و سازمان امور مالیاتی می خواهد نگاهی به دفترهای شما بیندازد، شاید شما نیاز به CPA داشته باشید. CPA یا حسابدار رسمی دقیقاً همین است. استخدام CPA به این معنی است که شخصی برای شما کار می کند که تحصیل کرده، باتجربه است و در زمینه حسابداری خبره است. 

یک حسابدار رسمی مجاز می تواند یک صورت مالی حسابرسی شده تهیه کند یا به عنوان نماینده شما در برابر ممیزان یا ماموران مالیات عمل کند. یک حسابدار نمی تواند این کارها را انجام دهد. 

بخاطر داشته باشید که حسابدار رسمی یا  CPA نیز حقوق های بسیار خوبی دارند و اگرچه نرخ ها متفاوت است، اما معمولاً از یک حسابدار بسیار بالاتر است. به احتمال زیاد شما به یک روز تمام نیاز ندارید. بنابراین، مشکلات خود را با آنچه ممکن است رخ دهد در صورت عدم دریافت کمک حرفه ای، حتما بررسی کنید. پرداخت هزینه ممکن است ارزش آن را داشته باشد. 

10. تا چه مدت می توان حسابدار استخدام نکرد؟

شرایط اکنون تجارت خود را در نظر بگیرید. سرعت رشد آن چقدر است؟ شاید فقط برای اینکه حساب خود را حفظ کنید، هفته ای دو شب دیر وقت کار می کنید. شاید احساس می کنید که ارزشش را دارد، فقط در هر زمان توانایی مالی خوبی دارید.

اما اکنون از خود بپرسید، آیا این حجم کار پایدار است؟ یا ترجیح می دهید کسی داشته باشید که در صورت نیاز خلاصه اصلی را به شما ارائه دهد؟ به این ترتیب می توانید از جزئیات عقب بروید و فقط روی تصویر بزرگ تمرکز کنید. جایی که شما به عنوان یک مالک کسب و کار باید در مورد آن تصمیم گیری کنید.

در نهایت اگر به هر دلیلی قصد دارید حسابداری را یاد بگیرید این کار دور از ذهن نیست. به همین دلیل پیشنهاد می شود مقاله پنج گام برای یادگیری حسابداری مالی بدون سابقه حسابداری را مطالعه نمایید.

 

ارسال نظر

نظرات کاربران